یک منبع مطلع: اغلب «گنده لاتها» با نظام همکاری نکردند
یک منبع مطلع به کیهان لندن میگوید حکومت برای سرکوب اعتراضات با کمبود نیرو و ریزش مواجه شده و سراغ اراذل و اوباش رفته اما تعداد زیادی از آنها نیز حاضر به همکاری نشدند.
این منبع میگوید جمهوری اسلامی برای سرکوب دانشجویان دانشگاه صنعتی آریامهر (شریف) که دهم مهرماه اتفاق افتاد دار و دسته «هانی کُرده» از اوباش معروف تهران را آنجا فرستاد. او سابقه حضور در جنگ سوریه را به عنوان «مدافع حرم» دارد.
به گفته «ی- الف»، سازمان اطلاعات سپاه (ساس) چند «گُنده لات» را فراخوانده و از آنها خواسته روزهایی که تهران شلوغ است با نوچههایشان به خیابان بروند. در عوض قول دادهاند در مجازات آنهایی که حکم و جزای نقدی دارند تخفیف بدهند. اما خیلی از آنها نرفتند. «بعضی از آنها گفتهاند همکاری نمیکنیم و حبس میکشیم. بعضی دیگر هم مجبور شدند تهران را ترک کرده و موقتی گوشه و کناری خودشان را گم و گور کنند.»
حامد علیاکبری عضو پیشین تیم ملی پرورش اندام جمهوری اسلامی با تأیید این خبر به کیهان لندن میگوید «به بعضی از آنها که دار و دسته دارند پیشنهاد پول دادند اما نرفتند. حتا تهدید کردند که حکمشان را به اجرا میگذارند اما اینهم فایده نداشت و آنها حاضر نشدند جلوی مردم بایستند... برای همین مهدی محمودی و محمد ماشاالله را که تازه از زندان آزاد شده بودند دوباره بازداشت کردند.»
علیاکبری از طریق دوستانش که با بعضی از «گنده لاتها» و زندانیها در ارتباطاند شنیده است که در زندان اوین دانشجویان و جوانان را در بند اراذل و اوباش سابقهدار و اعدامیها انداختند و سپردند تا بازداشتیها را اذیت و آزار جنسی و روانی کنند اما آنها همکاری نکردند و به همین دلیل تعدادی از آنان را به سلول انفرادی انداختند!
با تداوم خیزش سراسری مردم برای آزادی و علیه جمهوری اسلامی، عوامل حکومت برای تقویت یگانهای سرکوبگر سراغ مدیران و مربیان بعضی باشگاههای رزمی و پرورش اندام نیز رفتهاند تا آنها را به جان مردم بیاندازند اما نتوانستند در جذب آنها موفق باشند. حتا بعضی از آنها که در برخورد با مردم در اعتراضات قبلی به بسیجیها کمک کرده بودند اینبار حاضر به همکاری نشدند.
وضعیت جامعه آنقدر دگرگون شده که حتا علیرضا خادم قهرمان سابق کشتی جهان که روابط بسیار خوبی با حکومت داشت به صف منتقدین نظام پیوسته است. ورزشکاران سرشناس به ویژه آنهایی که در رشتههایی مثل کشتی و جودو و پرورش اندام فعالاند بطور سنتی روابط ویژهای با گروههایی از جامعه دارند که بر اساس خُلق و خو و منش ویژهی خود تعریف میشود. روابط نزدیک این ورزشکاران با هیاتیها و مداحان مذهبی از یکسو و موقعیت اجتماعی که میان مردم کوچه و بازار و قشر کمبضاعت دارند حکومت را وسوسه میکند تا در مواقع اضطراری آنها را روبروی سایر اقشار جامعه قرار دهد اما اینبار این تلاش ناکام مانده است.