Friday, Nov 11, 2022

صفحه نخست » از خبر عجیب مصاحبه چین با رضا پهلوی تا زن مو بلوند ۱۳ آبان

rezapahlavi_banner.jpgآخوندی و مهم تلقی کردن خبر عجیب مصاحبه چین با رضا پهلوی

به گزارش فرارو - عباس آخوندی، استاد دانشگاه مطالعات جهان، وزیر راه و شهرسازی سابق کشور در دولت‌های هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی، در گفت‌وگوی با روزنامه اعتماد، دیدگاه خود را در ارتباط با مسائل اخیر کشور مطرح کرد. مهم‌ترین بخش گفته‌های آخوندی در ارتباط با خبر جنجالی و عجیب مصاحبه چینی‌ها با رضا پهلوی بود.

او در این زمینه گفت: با توجه به شرایطی که در سطح بین‌المللی وجود دارد و قدرت‌های مسلط جهان؛ چه غربی و چه شرقی با فشار‌های فراوان از مشکلات داخلی ما سوءاستفاده می‌کنند باید در داخل معقول رفتار شود. اتکا به شرق هم در این حیص و بیص خود معمایی است. خبر آمده که تلویزیون چین رفته با رضا پهلوی مصاحبه کرده است، این خبر مهم و عجیبی است. در حالی که جمهوری اسلامی دایم مجیز شرقیان را می‌گوید، دولت چین با این حرکت خود چه چیزی را می‌خواهد بگوید.

این بخش از اظهارات آخوندی، به شکلی بی سابقه در فضای مجازی و رسانه‌ها بازتاب داشت و بخشی بزرگ از کاربران به آن واکنش نشان دادند. هر چند آخوندی در بخش‌های دیگر از گفتگو با اعتماد اظهارات مهمی را در ارتباط با شرع و قانون به میان آورده بود.

fararu2_banner.jpgکیستی و چیستی زن موبلوند حاضر در ۱۳ آبان

روز جمعه هفته گذشته، انتشار عکسی از حضور یک زن مو بلوند در میان راهپیمایی ۱۳ آبان، در میان فضای مجازی واکنش‌های بسیار گسترده‌ای را در داخل و خارج از کشور به همراه داشت. عکسی که آرشیده شاهنگی عکاس خبرگزاری مهر در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده بود و به سرعت کانون توجهات را به خود جلب کرد. این عکس به اندازه‌ای عجیب به نظر می‌رسید که بخشی از کابران فضای مجازی در ابتدا به امکان فتوشاپ، ساختگی و... بودن این عکس و چهره پرداختند.

اما فراتر از این عکس، روزنامه هفت صبح، داستان این عکس و حضور زن موبلوند در راهپیمایی ۱۳ آبان را روایت کرد که همین روایت نیز این داستان را به کانون توجهات بازگرداند. این شاهد عینی نقل می‌کند: این عکس درست روبه‌روی سفارت سابق آمریکا کنار مترو طالقانی و توسط یکی از عکاسانی که روی دیوار نسبتا بلند ایستگاه مترو ایستاده بوده ثبت شده. این شاهد عینی به هفت صبح می گوید در آن لحظه صدای شاتر دوربین‌ها آنقدر زیاد بوده که متوجه شده باید دنبال یک سوژه خاص در دل شلوغی و جمعیت بگردد.

او می‌گوید: وقتی صدای شاتر دوربین‌ها را شنیدم فکر کردم یک فرد مشهور را دیده‌اند. همینطور که دنبال سوژه عکاس‌ها می‌گشتم متوجه یک شلوغی عجیب در بین تظاهرات‌کنندگان در قسمت بانوان شدم. دیدم یک خانم بی‌حجاب با مو‌های طلایی بین چند خانم با چادر مشکی و خیلی هماهنگ با جریان تظاهرات راه می‌رود.

زن به روبه‌رو نگاه می‌کرد و قدم‌هایش را بلند برمی‌داشت. «اما عکسی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود یک صحنه مواجهه را نشان می‌دهد و اینکه چند خانم محجبه با او در حال مجادله‌اند. این شاهد عینی درباره این صحنه می‌گوید: «راستش من از آن‌ها دور بودم و صدای‌شان را نمی‌شنیدم. اما چیزی که من می‌دیدم این بود که بعضی از خانم‌ها وقتی آن خانم بی‌حجاب را می‌دیدند خیلی ناراحت می‌شدند و با او صحبت می‌کردند. او هم همانطور که بین آن‌ها قدم می‌زد جواب آن‌ها را می‌داد. البته هیچ دعوا و درگیری فیزیکی من ندیدم. فقط هر چند ثانیه یک بار چند خانم به او نزدیک می‌شدند و با او صحبت می‌کردند و دوباره از او دور می‌شدند و او هم به راهش ادامه می‌داد.»

حداقل چند بار صحنه تذکر خانم‌های محجبه تکرار شد، ولی او زیر بار نمی‌رفت و روسری‌اش را روی سرش نمی‌انداخت. این شاهد عینی در این باره می‌گوید: «چند مرد هم به او تذکر دادند که روسری‌اش را سرش کند، ولی چیزی که من دیدم این بود که نیروی انتظامی آن چند مرد را از صحنه دور کرد. نیروی انتظامی اجازه نمی‌داد نظم تظاهرات خراب شود. آن خانم هم خیلی در تظاهرات نماند. بعد از چند قدم که از سفارت آمریکا دور شدیم از بین جمعیت بیرون آمد و دیگر او را ندیدم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy