Friday, Nov 11, 2022

صفحه نخست » سخنان احمدی‌نژاد درباره‌ی شیطان در یک نشست با حضور اندیشمندان آمریکایی

ahmadinejad_banner.jpgوبسایت «دولت بهار»، رسانه‌ی نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور اصولگرای دولت‌های نهم و دهم در گزارشی متن اظهارات او در یک نشست با حضور چند «اندیشمند آمریکایی» را منتشر کرده است که در ادامه می‌خوانید:

«با حضور دکتر احمدی نژاد و چند تن از اندیشمندان آمریکایی، میزگردی به ابتکار موسسه تواردز تومارو (به سوی فردا) برگزار شد که طی آن درباره آینده جهان و چالش های مهم پیش روی آن، بحث و تبادل نظر صورت گرفت و شرکت کنندگان دیدگاههای خود را در این خصوص تشریح کردند. این میزگرد که روز ۱۳ مرداد ماه گذشته برگزار شده بود در وبسایت کالچر وارز نیز منتشر شده است.

متن سخنان دکتر احمدی نژاد در میزگردی با حضور سه اندیشمند آمریکایی بدین شرح است:

مجری کنفرانس: بسم الله الرحمن الرحیم- خدمت همه بینندگان این برنامه سلام عرض میکنم و بهترین ها را برایشان آرزو میکنم.

من حسین وظیفه عالی هستم و در کنار من چند تن از اندیشمندان و موثرین جهانی حضور دارند که قرار است با هم درباره وضعیت کنونی جهان و آینده انسانی تر جهان گفتگو و بحث کنیم . از میهمانان عزیزمان تشکر می کنیم که دعوت ما را اجابت کردند.

در خدمت آقای دکتر احمدی نژاد هستیم . رییس جمهور پیشین ایران و استاد دانشگاه علم و صنعت تهران. میهمان بعدی ما آقای دکتر مایکل جونز استاد سابق دانشگاه سنت مری و موسس مجله کالچر وارز Cultural Wars ) نبردهای فرهنگی) هستیم . میهمان دیگر ما آقای دکتر کوین بارت، اسلام شناس و یکی از منتقدان ضد جنگ در امریکاست. منتظریم تا هر لحظه میهمان دیگرمان آقای اسکات بنت هم به ما بپیوندند . ایشان متخصص تحلیل تامین مالی ضد تروریسم و افسر سابق ارتش امریکا در عملیاتهای روانی هستند .

بگذارید کمی برنامه مان را معرفی کنم. امروز می خواهیم با هم درباره آینده انسانی تر جامعه بشری صحبت کنیم. به همین مناسبت نام حرکتمان را ((Towards Tomorrow به سوی فردا گذاشته ایم.

درصددیم که برنامه های منظم و تدریجی داشته باشیم و با اندیشمندان جهان در مورد آینده بشریت صحبت کنیم . در گفت و گوهای پیش رو در مورد مفاهیم متعددی صحبت خواهیم کرد. تحلیل وضع موجود دنیای امروز، نشانگر ناکارآمدی ساختارها و ایده های موجود در پاسخگویی به مسائل اساسی بشر و دستیابی به آرمانهای مشترک انسانی همچون صلح، عدالت و آزادی است. تا حدی که علاوه بر توده های ملت ها، مدعیان اصلی این ساختارها و ایده ها نیز به گونه های مختلف معترف به این ضعف و ناکارآمدی هستند.

همچنین روندهای اخیر در حوزه آگاهی های جمعی ملت های دنیا و تکنولوژی های نو ظهور، نشان گر پدید آمدن امکان ها و فرصت های بی بدیل برای خلق عالمی جدید است. از این رو لازم است نخبگان فکری، سیاسی و اجتماعی پیش از قدرت طلبان، اقتضائات فضای جدید را تشخیص داده، در گام اول طرح های خیرخواهانه و خلاقانه برای زندگی بشر ارایه داده و در گام دوم در جهت هدایت حرکت جمعی بشر به سوی این راهکارهای خیرخواهانه تلاش کنند.

سلسله نشست های بین المللی «به سوی فردا» با این هدف طراحی شده است.

سلام و احوالپرسی آقای دکتر احمدی نژاد با سایر میهمانان و بینندگان را می شنویم.

دکتر احمدی نژاد: بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

خیلی خوشحالم که در خدمت دوستان و اندیشمندان هستم. امیدوارم این گفتگو برای خود ما و همه کسانیکه خواهند دید یا خواهند شنید مفید باشد. به دوستان خوش آمد می گویم و تشکر می کنم که نامه دوست خودشان را خواندند و پاسخ دادند و امروز در کنار هم هستیم تا در یک هم اندیشی و هم فکری بتوانیم افق های روشن تری را بطور مشترک در برابر خودمان باز کنیم.

بدون تردید آینده متعلق به همگان است و ساختن آینده هم باید با مشارکت همگانی اتفاق بیفتد. مقدمه لازم برای این کار، همفکری و بدست آوردن مفاهیم و چشم انداز مشترک است.

خوشحالم که در خدمت شما هستم و ترجیح می دهم که بیشتر وقت را در اختیار دوستان و مهمانان قرار بدهم و از نظرات آنها استفاده کنم.

دکتر مایکل جونز: در غرب سنتی داریم که به آن قانون طبیعی می گوییم که تمام موجودات دارای عقل بایستی این اصول و مبانی را بپذیرند بر اساس آنها ما می توانیم درک بالاتری از نحوه تدوین سیاستمان داشته باشیم. از نظر جنابعالی و در دیدگاه ایرانی، این عقلانیت و منطق چگونه دیده می شود؟

دکتر احمدی نژاد: عقلانیت معیار اندیشه است و انسان یعنی اندیشه. یک انسان با اندیشه زندگی و حرکت می کند و عقل هم منطق اندیشیدن است. در واقع زمانی اندیشه به نتایج درست و منطقی منجر می شود که تابع عقلانیت باشد. عقل ناظر بر اندیشه و چراغ راه اندیشه است. اصولا زندگی باید عقلانی باشد، اگر عقلانی نباشد، همین وضعیتی می شود که ما در دنیا شاهد آن هستیم. تفکرات انسانی می تواند تحت تاثیر عوامل گوناگون، در مسیر مقابل انسان ها قرار بگیرد.

اگر من درست متوجه شده باشم، آقای جونز درباره تعریف من از عقلانیت سوال کردند و سعی کردم در جملات کوتاهی، پاسخ بدهم.پاسخ سوال شما به تعریف ما از انسان برمی گردد. ما انسان را معادل اندیشه می دانیم. یعنی مهمترین تفاوت انسان با سایر موجودات، عبارت است از قدرت اندیشیدن. بگونه ای که ما می گوییم انسان همان اندیشه است. اما اندیشه ممکن است در مسیرهای گوناگونی حرکت کند. عقل و عقل انسانی در واقع منطق درست اندیشیدن است. ما به قواعد حاکم بر اندیشیدن، عقلانیت می گوییم. من معتقد هستم که اگر اندیشه در چارچوب عقلانیت انسانی حرکت کند، محصول آن به نفع همه انسانها و در خدمت تک تک انسانهاست. هرجا که اندیشه از مسیر عقلانیت خارج می شود و تحت تاثیر عوامل دیگری قرار می گیرد، خروجی آن در برابر حقوق انسانها و منافع انسانی قرار می گیرد. البته بحث من مربوط به جغرافیای خاصی نیست. تک تک انسانها و حکومت ها می توانند مخاطب سخن من باشند.

دکتر مایکل جونز: نظر شما نسبت به دو مورد از عدم عقلانیت که می توانند تاثیر گذار و کمک کننده در رسیدن به راه حل باشند چیست، یکی درباره موضوعات داخلی ایران و دیگری درباره سیاست خارجی آن؟

دکتر احمدی نژاد: من اینجا از موضع ایران با شما صحبت نمی کنم. ما مطالبی را با هم بحث می کنیم که مربوط به همه انسانها و همه ملت هاست. درباره اینکه " چگونه باید باشد؟ " صحبت می کنیم. ممکن است در ایران، آمریکا، اروپا و در نقاط مختلف جهان، مواردی باشد که همه ما نسبت به آنها نقد و نظرات خودمان را داشته باشیم.

دکتر کوین برت: شما از انحرافهایی که توسط نیروهای شیطانی و سلطه گران بوجود آمده، صحبت کرده اید. جناب آقای دکتر احمدی نژاد شما فکر می کنید تا چه اندازه این دو نیرو به هم مرتبط هستند و شما با آنهایی که فکر می کنند این نیروهای سلطه گر، کاملا آگاهانه خودشان را با آنها متحد کرده اند، تا چه حد موافق هستید؟ نظر شخصی خودتون چیست؟ شما در سازمان ملل حقایقی نیز راجع به موضوع شیاطین بیان کردید و رسانه ها در آن زمان به شما حمله می کردند و آیا شما حس کردید که آنها نیروهای شیطانی هستند که شما بر علیه آنها بودید؟

دکتر احمدی نژاد: می دانیم که شیطان نقطه مقابل انسان است. من معتقدم که شیطان به تناسب رشد انسانها، روش های خودش را تغییر می دهد. زمانی که انسانها در چارچوب مناسبات غارنشینی محدود بودند، شیطان هم سطح مقابله با انسان را در همان چارچوب، محدود می کند اما به موازات رشد انسانها، شیطان هم مناسبات و روش های خودش را تغییر می دهد. امروز انسان ها رشد کرده اند و نیازمند قواعد و مناسبات اجتماعی در مقیاس جهانی هستند. شیطان هم در همین سطح، طراحی های خودش را انجام می دهد و به مقابله با انسان می پردازد. بسیاری از افراد هستند که ظاهر انسانی دارند اما عمل آنها شیطانی است. شیطان ممکن است سازوکار و ساختار درست کند، حتی یک نظام به ظاهر فکری را طراحی نماید و در برابر انسانها قرار بدهد. اگر بخواهم در یک جمله، مطلب را خدمت شما منتقل کنم، باید بگویم هر عمل، ادعا و سازوکاری که به دنبال محدود کردن انسان، جلوگیری از شکوفایی و اراده ورزی انسانها باشد، هر اندیشه و ساختاری که می خواهد انسانها را کوچک کند، به اسارت دربیاورد و مانع از شکوفایی استعدادهای بی نهایت انسانها بشود، آن اندیشه، عمل و آن ساختار قطعا شیطانی است. آن اندیشه ای که تبعیض، تجاوز، ظلم و اشغالگری را توجیه و انسانها را تحقیر می کند، این همان اندیشه و عمل شیطانی است. ممکن است که اراده شیطانی در قالب یک امپراطوری، هژمونی یا در قالب یک نظام سیاسی خودش را بروز بدهد و اقداماتش را جلو ببرد. آن کسانیکه امروز انبارها را از سلاح های کشتار جمعی پر کرده اند و بین انسانها، اختلاف و جنگ ایجاد می کنند تا سلاح بفروشند و سلطه خودشان را ادامه بدهند، اگر خود شیطان نباشند، قطعا تحت تاثیر کامل شیطان هستند. امروز شناخت شیوه های شیطان و کسانیکه از شیطان پیروی می کنند، عامل مهمی در شناخت راه های اصلاح وضع موجود به نفع انسانهاست.

دکتر کوین برت: آیا سلطه گران و نیروهای شیطانی، بصورت آگاهانه دست به دست هم داده اند؟

دکتر احمدی نژاد: تمام کسانیکه همراستا هستند و مبانی اقداماتشان مانند هم است، اینها به همدیگر می پیوندند و یکدیگر را پیدا خواهند کرد. بعضی از اشخاص را من مطمئن هستم که آگاهانه عمل می کنند اما نمی توانیم این قضاوت را راجع به همه داشته باشیم.

مجری: آقای دکتر اسکات بنت، ما آماده شنیدن سوال اول شما هستیم.

دکتر اسکات بنت: آقای دکتر احمدی نژاد، باعث افتخار است که با شما صحبت می کنم. شما در نامه تان، یک خط را مرقوم کرده اید، و من می خواهم سوالم را در این باره بپرسم که به مطلب آقای دکتر برت هم مرتبط است. جمله شما این است "این ادعا قابل راستی آزمایی است که در نفی آزادی و عدالت ، آحاد بشر به آرامش و رضایت نرسیده اند، همچنانکه کجرفت ، انحطاط و سقوطی نبوده است، مگر آنکه آزادی و عدالت، به صورت آشکار در جامعه نقض شده باشد. شما به شکلی فصیح، از ظلم و به اسارت کشیدن انسانها صحبت کرده اید که در زمانهایی در طول تاریخ، به شکلهای مختلف اتفاق افتاده است. من میخواهم سوالم را درباره پدیده واکسن کرونا و واکسیناسیون، که عملی اجباری از سوی دولت بر مردم است، مطرح کنم که می بینیم بخصوص در غرب ، در آمریکا، کانادا، انگلیس، آلمان، استرالیا در حال اتفاق افتادن است و ما با شکل زشتی از ظلم، مواجه هستیم که در دولتهای غربی، بر علیه ملتها، قابل مشاهده است و می دانم که همکارانم آقایان دکتر برت و دکتر جونز، با من در این زمینه موافق هستند، اما این امر برای کسانی که در غرب این واکسیناسیون را فرم جدیدی از دین می بینند، بی نهایت ترسناک است. یک موج احساسی و هیستریک جدید، و یک مکانیزم جدید که آزادی و نیز آزادی وجدان و تفکر را دچار رخوت کرده است مشاهده می شود، و همین کار را هم با آزادی عمل و سفر کردن، انجام داده اند. و همه اینها بر اساس یک سرماخوردگی رایج یا حداکثر یک آنفولانزا، اتفاق می افتد. این چیزی است که دلیل تعطیل کردن جامعه نمی شود و قطعا دلیلی برای یک واکسن فرا انسانی که دی ان ای و ژن انسان را تغییر می دهد، نمی شود. اینها را به شما عرض میکنم، چون شما درباره انسانیت و انسان بودن صحبت می کنید. بنظر می رسد در حال استفاده از این واکسن کرونا، به عنوان یک اسب تروآ هستند تا دی ان ای انسانها را تغییر دهد و آنها را بواسطه ترس و وحشت به اسارت بکشد. کاری که فقط مردم را ایزوله و تنها می کند، و بنظر می رسد تلاش می شود که به شکل شیطانی، انسانیت ما را در هم بشکنند، لذا می خواهم مشاهدات شما در باره اینکه چطور باید این واکسن کرونا و بخصوص عکس العمل دولتهای غربی را درک کرد، از نقطه نظرات جنابعالی، و از نقطه نظر انسانیت و آزادی و دیگر مواردی که در نامه خود مورد تاکید قرار داده اید استفاده می کنیم. با سپاس

دکتر احمدی نژاد: مطلب بسیار مهمی را مطرح فرمودید که امروز همه ملت ها با آن درگیر هستند و شاید یکی از مهمترین مسائل انسانی ـ سیاسی که امروز با آن مواجه هستیم، همین اپیدمی و واکسیناسیون است. شما تاریخچه موضوع را اطلاع دارید. یک پروژه تحقیقاتی مشترک بین چین و آمریکا بود که آنها خواستند در یک محیط محدودی این را آزمایش کنند اما از کنترل آنها خارج و بسرعت در جهان منتشر شد. بعد از این بود که سلطه گران به فکر افتادند تا از این ابزار برای کنترل جامعه انسانی استفاده کنند. واکسن های گوناگون آمد، بعد هم قواعد و قوانین جدیدی در کشورها وضع شد تا از طریق واکسیناسیون، انسانها کنترل شوند. من در این موضوع با نظر شما موافق هستم که هر اقدام مخدوش کننده ارزش های اساسی انسانی، نمی تواند به سعادت انسانها منجر شود. آزادی، عدالت، کرامت، وفاداری، صداقت و مهربانی ارزش های مشترک و فطری انسانی است. هیچ امری حق ندارد آزادی انسانها را محدود کند و محدود کردن آزادی انسانها امکان ندارد به سعادتی منجر بشود. اساسا رهبران نظام سلطه جز محدود کردن آزادی، جز تخریب شخصیت و کرامت انسانی و جز انحراف مناسبات و اقدام در نقطه مقابل عدالت، کار دیگری ندارند. نقطه اصلی عزیمت آنها محدود کردن آزادی و اراده ورزی انسانهاست. آنجایی که نظام سلطه پایه های خود را محکم می کند، جایی است که اراده انسانها را محدود کرده و خودش بجای آنها تصمیم می گیرد یا شرایطی را فراهم می کند که انسانها مجبور شوند تصمیمات خاصی را اتخاذ کنند یا از سیاست های خاصی تبعیت نمایند. متاسفانه امروزه نظام سلطه از بیماری ها و داروها به عنوان یک ابزار اقتصادی و سیاسی استفاده می کند و به نظر من این نهایت دور شدن از انسانیت و نزدیک شدن به شیطان و شیطنت است.

دکتر جونز: آیا شما هنوز معتقد به چیزهایی که در سال ۲۰۲۰ فرمودید هستید؟که گفتید کووید ۱۹ از یک حمله بیولوژیک آمریکا به چین و ایران ناشی می شود.

دکتر احمدی نژاد: من این را قبلا گفته ام که یک تیم تحقیقاتی مشترک بین آمریکا و چین برای ساختن این ویروس تشکیل شد و بعد تلاش کردند در یک محدوده کوچکی، این ویروس را پخش و آثار آن را اندازه گیری کنند اما بعد از پخش شدن، از کنترل و مدیریت آنها خارج و در کل جهان منتشر شد. اساس اینکه دو گروه تصمیم به کارهای تحقیقاتی برای ساخت ویروس های ضدانسان بگیرند و ویروس هایی که قدرت دفاعی انسانها را درهم می شکنند تولید کنند، ویروس هایی که می تواند به سرعت در جهان منتشر شود و تلفات سنگینی را از انسانها بگیرد، این نمی تواند خارج از برنامه نظام سلطه برای درهم شکستن ملت ها و تضعیف ملت ها باشد. اقدامات تحقیقاتی باید در جهت تقویت سلامت و اراده ورزی انسانها باشد اما امروز در دنیا یک جنگ بیولوژیک بطور گسترده استمرار دارد. آزمایشگاه های گوناگون تلاش می کنند میکروب ها و ویروس هایی را توسعه بدهند که بسیار پیچیده هستند و از آنها علیه ملت ها و در جهت منافع خودشان استفاده کنند. به نظرم این کار جز رذالت و کاری شیطانی و یک عمل ضدانسانی، اسم دیگری ندارد.

دکتر جونز: آیا شما این واکسن را یک سلاح بیولوژیک می دانید؟ و اگر شما رئیس جمهور بودید اجازه واکسیناسیون می دادید؟

دکتر احمدی نژاد: سوال سختی را مطرح کردید. آن جو سنگینی که تبلیغات جهانی و رسانه های نظام سلطه علیه مردم ایجاد کردند و آن وحشتی که در جهان بوجود آوردند، شرایط تصمیم گیری را بسیار پیچیده کرد. اما من معتقد هستم که اگر مسئولینی در جهان به مردمشان آگاهی می دادند و از متخصصین مستقل استفاده می کردند، هم راه های بهتری برای مقابله با این ویروس پیدا می شد و هم اینکه می توانستند در مقابل این موجی که نظام سلطه بوجود آورده، سدی ایجاد کنند و آثارش را کنترل نمایند. من معتقدم روش های بهتری برای مدیریت این اپیدمی وجود داشت اما متاسفانه آن فضای سنگینی که رسانه های نظام سلطه بر فضای عمومی تحمیل کردند، بسیاری از مسئولین بهداشتی و سیاسی کشورها را منفعل کرد و آنها نتوانستند تصمیمات درستی را به نفع ملتشان اتخاذ کنند. همین الان ما دانشمندانی را در ایران و در سطح جهان داریم که راه های بهتری را برای مقابله با این پاندمی معرفی می کنند منتهی شبکه رسانه ای نظام سلطه و شبکه تولید ویروس و فروش دارو، اجازه نمی دهد صدای آنها به گوش جامعه جهانی برسد و در مسیر تصمیم سازی برای سیاستمداران جریان پیدا کند.

دکتر بنت: من با مشاهدات دکتر احمدی نژاد و همچنین با سخنان مایکل جونز موافق هستم. در واقع، بیانیه سازمان بهداشت جهانی و نیز این دولتها، که از "ترس" برای کنترل جمعیت استفاده می کنند، همان چالش بزرگی است که انسانیت با آن مواجه است که به عنوان یک سلاح مورد استفاده قرار می گیرد و البته این مسیری را باز می کند برای افراد و جنبش های جدید که با هم در هماهنگی بیشتری در رابطه با روحیه آزادی بخشی قرار بگیرند و فرصتی را برای حرکت رو به جلو ایجاد کنند. مجددا حقیقت و عشق، دروغ ها و حقه ها و فسادها را برملا می کند که شرکت های بزرگ داروسازی دارند از این واکسن استفاده می کنند تا بعدا انسانها را تخریب کنند. همگان این را تایید می کنند که واکسن ها برای بدن انسانها مخرب و یک سلاح بیولوژیک هستند و باعث می شوند تا ابد روی بدن انسان تاثیر بگذارد و زخمی را مانند سرطان های مختلف ایجاد کند. می خواستم با آقای احمدی نژاد اعلام موافقت کنم که این موضوع، یک مساله شیطانی است و ما باید این اطلاعات و همچنین ظلمی را که سازمان بهداشت جهانی به مردم تحمیل کرد، در سطح دنیا پخش کنیم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy