Sunday, Nov 13, 2022

صفحه نخست » وضعیت وخیم حسین رونقی، "حضور علی دایی"، تجمع مردم بعد از فراخوان خانواده رونقی

ronaghi_banner.jpgبر اساس اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال، حسین رونقی با وضعیت وخیم سلامتی از زندان به بیمارستان سینا در فاصله‌ای نه چندان دور از بیمارستان دی منتقل شده است.با وخیم تر شدن وضعیت قلبی او، وی به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده و برای او عملیات احیای قلبی انجام شده است.

حسن رونقی: قصد کشتن حسین را دارند

حسن رونقی در توییتر گفت برادرش «با هوشیاری کامل و بعد از حرف‌ زدن با مادر ساعت ۳ ظهر به آمبولانس سوار شده است هر اتفاقی برای حسین بیفتد سناریوسازی بیش نیست چرا که قصد کشتن حسین را دارند».

در ادامه خیزش انقلابی مردم ایران، معترضان شامگاه یکشنبه مقابل بیمارستان دی، محل بستری شدن حسین رونقی، فعال مدنی زندانی تجمع کردند.

عصر یکشنبه، حسن رونقی، برادر حسین رونقی، در توییتی نوشت که ماموران برادرش برای انتقال به بیمارستان از زندان خارج کرده‌اند، اما مشخص نیست که او را به کجا منتقل کرده‌اند.

او کمی بعد در توییتی جدید نوشت ماموران جمهوری اسلامی حسین را به یکی از بخش‌های بیمارستان دی برده‌اند و گفته می‌شود بخش جراحی و کل کادر و پرستارهای بخش را تهدید و بیرون کرده و پرستار و کادر خودشان را آورده‌اند.

در پی این خبر، جوانان محلات تهران در اطلاعیه‌ای از مردم خواست با محاصره بیمارستان دی مانع انتقال حسین رونقی از این بیمارستان به مکانی نامعلوم شوند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

ویدیوهای رسیده به ایران اینترنشنال حاکی است مردم معترض مقابل بیمارستان دی، محل نگهداری حسین رونقی، شعارهایی از جمله مرگ بر دیکتاتور سر دادند.

پدر و مادر او هم مقابل بیمارستان دی منتظر بوده‌اند و فضای اطراف بیمارستان امنیتی گزارش شده است.

جعفر پناهی و محمد رسول‌اف، دوفیلمساز زندانی، در بیانیه‌ای از زندان اوین با ابراز نگرانی درباره وضعیت حسین رونقی نوشتند هر لحظه امکان ایست قلبی او وجود دارد.

فراخوان‌های مختلف برای برگزاری تجمع در سالگرد آبان ۹۸

پیشتر و در ادامه خیزش انقلابی مردم ایران و هم‌زمان با سالگرد اعتراض‌های آبان ۹۸، فراخوان‌های مختلفی برای برگزاری تجمع و حضور در آرامستان‌های شهرهای ایران در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه منتشر شده است.

جوانان محلات تهران در بیانیه‌ای اعلام کردند که روز سه شنبه ۲۴ آبان، «در کنار هم در ساعتی و در هر محله‌ای که توانستیم خیابان را برای غاصبان به جهنم تبدیل می‌کنیم و خشممان را فریاد می‌زنیم.»

در این فراخوان تاکید شده که «هنوز خیابان است که دلیل پیروزی‌های ماست. پایان ضحاک و رژیم خونریزش نزدیک است.»

جوانان محلات تهران یادآوری کردند که «صدای انقلاب نوین ما در سراسر جهان طنین‌انداز شده و روز به روز کشورهای بیشتری آن را به رسمیت می‌شناسند.»

جوانان گرگان نیز اعلام کردند که از ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه در همه میادین اصلی این شهر تظاهرات برپا خواهند کرد. در این بیانیه تاکید شده که استمرار مبارزات میدانی یک ضرورت حیاتی است.

این جوانان از همه کسانی که «هنوز شک و تردید دارند یا امکان حضور شجاعانه در اعتراضات را پیدا نکرده اند»، خواستند «با غلبه بر ترس سکوت را بشکنند و خواهران و برادرانشان را برای رسیدن به رویای ایران آزاد و آباد همراهی» کنند.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری در پیامی صوتی از زندان، از هموطنان خواست که روز چهارشنبه، ۲۵ آبان، برای گرامیداشت سومین سالگرد خاطره جان باختگان ۹۸ با حضور در آرامستان تمامی شهرها با جان‌باختگان تجدید میثاق کنند. او اعلام کرد که در آرامگاه پویا بختیاری نیز مراسمی از ساعت دو تا چهار برگزار خواهد شد.

در همین حال فراخوانی نیز برای حضور در مزار یلدا آقا فضلی، دختر هنرمند ۱۹ ساله‌، در بهشت زهرا و میادین شهر در روز دوشنبه منتشر شده است. یلدا آقا فضلی، دختر هنرمند ۱۹ ساله‌، بعد از آزادی از زندان قرچک در خانه درگذشت.

جوانان محلات تبریز، اصفهان، مشهد، زنجان، ارومیه، گرگان و بابل نیز از افسران ارتش خواستند که «مراقب تمامیت ارضی کشور و جان و مال و ناموس مردم ایران باشند و اجازه دست درازی به آن ندهند.»

این جوانان در بیانیه خود تاکید کردند که «جمع کثیری از افسران سپاه هم از خوان گسترده فساد جمهوری اسلامی لقمه برنداشته‌اند و در مصائب اقتصادی ناشی از این حکومت با بقیه همدردند.»

در این بیانیه تاکید شده است: «نیرو های بسیج و اطلاعات و نیروی یگان ویژه نیروی انتظامی در اسرع وقت موضع خود را مشخص کنند و از واحدهای خود منفک شوند. در این صورت می توانند امید داشته باشند که مردم شریف ایران از گناهان آنها درخواهند گذشت، در غیر این صورت حتما در دادگاه پاسخ‌گو خواهند بود و روز پاسخ‌گویی نزدیک است.»

پس از دو ماه خیزش انقلابی مردم ایران ادامه دارد و روز یکشنبه نیز شماری از دانشجویان دانشگاه‌های کشور با برگزاری تجمع‌هایی در صحن دانشگاه با تاکید بر تداوم خیزش انقلابی مردم خواهان پایان سرکوب در جامعه و دانشگاه، رفع تعلیق دانشجویان و آزادی دانشجویان بازداشتی شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy