Tuesday, Nov 15, 2022

صفحه نخست » واکنش کارلوس کی‌روش به پرسشِ آیا به مربیگری کشوری که زنان را سرکوب می‌کند افتخار می‌کنید؟

quayrosh_banner.jpgرادیو زمانه - به‌گزارش رویترز، کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران سه‌شنبه ۲۴ آبان / ۱۵ نوامبر در یک کنفرانس خبری گفت بازیکنان ایران در جام جهانی قطر آزادند تا به اعتراضات سراسری کشورشان بپیوندند اما باید این کار را در چارچوب قوانین مسابقات انجام دهند.

کی‌روش گفت: «بازیکنان آزادند مثل هر بازیکن از هر کشور دیگری اعتراض کنند، تا زمانی که مطابق با مقررات جام جهانی و با روح بازی‌ها همراه باشد.»

او افزود: «شما می‌توانید در زمین فوتبال نیز خود را ابراز کنید و بازیکنان فقط یک چیز در ذهن خود دارند و آن مبارزه برای راهیابی به دور دوم است.»

از کی‌روش پرسیده شد که آیا به مربیگری کشوری که زنان را سرکوب می‌کند افتخار می‌کند، او در واکنشی تنش‌آمیز از خبرنگار پرسید که: برای پاسخ به این پرسش چقدر به او پول می‌دهد؟

مطالب بیشتر در رادیو زمانه

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) مخالف شرکت بازیکنان، تیم‌ها و هواداران در تظاهرات و شعار دادن‌های سیاسی است، با این حال در سال گذشته چندین تیم ملی به دفاع از حقوق بشر در قطر تی‌شرت‌هایی پوشیدند. در جریان حمله روسیه به اوکراین نیز تیم ملی فوتبال روسیه از مسابقات جهانی حذف شد. بیشتر بازیکنان ایران هنگام بازی در بازی تدارکاتی اخیر خود به نشانه حمایت از اعتراضات سراسری سرود جمهوری اسلامی را نخواندند اما به دلیل دیدار با ابراهیم رئیسی قبل از عزیمت به دوحه، به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفتند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy