Friday, Nov 25, 2022

صفحه نخست » اشپیگل: رژیم اسلام‌گرای ایران به روش‌های وحشیانه روی آورده است

eslamgarayan_banner.jpgایران وایر - وب‌سایت نشریه «اشپیگل» چاپ آلمان، امروز (جمعه) گزارش اول خود را به اعتراضات در ایران اختصاص داد. اشپیگل از تیتر «چگونه زنان ایرانی با وجود سرکوب وحشیانه، همچنان برای آزادی مبارزه می کنند» چالش‌های پیش روی زنان و مردان ایران، مقابل حکومت را بررسی کرده است.

اشپیگل در بخش نخست این گزارش تاکید کرده زنان و مردان ایران علیه یک «دیکتاتوری اسلام‌گرا» قیام کرده‌اند و مدعی شده است که رژیم برای بقا «به شکلی وحشیانه» می‌جنگد.

اشپیگل در این گزارش با یک شهروند ایرانی که تجربه بازداشت توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی را دارد مصاحبه کرده و به بخشی از روش‌های شکنجه و آزار زندانیان سیاسی و خانواده‌های‌شان اشاره کرده است. در این گزارش به نقل از «انوش» مردی که از ایران با اشپیگل مصاحبه کرده می‌خوانیم: «مدت‌هاست که هر شب خواب می‌بینم به من تجاوز می‌کنند.»

گزارشگر اشپیگل نوشته است که رسانه‌های جهان فقط به بخش اندکی از فجایعی که رژیم ایران علیه معترضین انجام داده آگاه شده‌اند.

اشپیگل از آن‌چه طی این ده هفته اخیر در شهرهای ایران دیده می‌شود، به عنوان اتفاقات جدید و بخشی از قیام مردم علیه «آخوندها» یاد کرده و نوشته است: «برای بسیاری از ایرانیان، مقاومت به بخشی از زندگی روزمره تبدیل شده است. تصاویر و فیلم‌های اعتراضات ده‌ها هزار بار در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته و سپس دیده می‌شوند. می‌توانید از فیلم‌های تهران شگفت زده شوید؛ تصاویری که نشان می‌دهد زنان جوان و میانسال با موهای باز در سطح شهر قدم می‌زنند و با زدن مشت‌های دست خود، به هم سلام می‌کنند. شما زوج‌هایی را می‌بینید که در اماکن زیبا و تاریخی همدیگر را در آغوش کشیده و می‌بوسند.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

اشپیگل در عین حال به مصائب مبارزه با حکومت دینی اشاره کرده و از تمایل شدید «علی خامنه‌ای» برای اعدام مخالفین‌ خود خبر داده است. این نشریه آلمانی در گزارش خود نوشته است که مردم ایران امروز بر این باور هستند که در ایران دو «مردم» یا دو «ما» وجود دارد. یکی «ما» آخوندها و حکومت و دیگری «ما» مردم.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy