Saturday, Nov 26, 2022

صفحه نخست » خبرهای ضد و نقیض از آزادی وریا غفوری به قید وثیقه

26.jpgدویچه وله - پس از تکذیب خبر آزادی موقت وریا غفوری توسط همسر و نزدیکانش وب‌سایت "خبرآنلاین" نوشته این کار روز یک‌شنبه انجام می‌شود. در همین حال خیزش اعتراضی در ایران و موج همبستگی با معترضان در خارج ادامه دارد.

شامگاه شنبه، پنجم آذر، پس از انتشار خبر آزادی موقت وریا غفوری، کاپیتان سابق تیم استقلال و بازیکن کنونی فولاد خوزستان در یکی از رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران، خبرگزاری دولتی ایرنا و نزدیکان او این خبر را تکذیب کردند.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی که خبر آزادی وریا غفوری با قید وثیقه را منتشر کرده بودند از قول همسرش، موتا اردلان این خبر را تکذیب کردند.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

"هه‌نگاو، دیده‌بان مستقل حقوق بشر کردستان" در یک پیام توئیتری به نقل از نزدیکان خانواده وریا غفوری نوشت آنها شنبه شب برای ملاقات با او به زندان اوین رفته اما حتی امکان مکالمه تلفنی هم نداشته‌اند.

وریا غفوری سوم آذر در منزلش در اهواز بازداشت و بلافاصله به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. خبرگزاری وزارت ورزش اتهام این ورزشکار محبوب را که همواره قاطعانه از خیزش اعتراضی شهروندان پشتیبانی کرده "توهین و تخریب تیم ملی فوتبال ایران و تبلیغ علیه نظام" اعلام کرد.

"خبرآنلاین" بامداد یک‌شنبه بدون اشاره به منبع خود اعلام کرد که وریا غفوری امروز آزاد می‌شود. در حالی که رسانه‌های حکومتی در این باره خبرهای ضد و نقیض منتشر کرده‌اند برخی کاربران فضای مجازی می‌گویند تصمیم برای آزادی غفوری به قید وثیقه گرفته شده اما حکومت قصد دارد این خبر را یک‌شنبه منتشر کند.

همزمان با انتشار این خبرهای ضد و نقیض، حرکت‌های اعتراضی شبانه علیه حکومت جمهوری اسلامی و تهران و برخی دیگر از شهرهای ایران ادامه داشت.

روز شنبه طبق روال معمول در هفته‌های گذشته تجمع‌های همبستگی و حمایت از معترضان در ایران در خارج از کشور، از جمله در شماری از شهرهای سوئد، آلمان، دانمارک و ترکیه ادامه داشت.

در شهر فرانکفورت یک شهروند ایرانی مقیم آلمان از بیش از چهار روز پیش در حمایت از جنبش اعتراضی مردم ایران تحصن و اعتصاب غذا کرده و خواستار بسته شدن سرکنسولگری جمهوری اسلامی در این شهر شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy