Monday, Nov 28, 2022

صفحه نخست » نامه چند شخصیت دانشگاهی و دیپلمات سابق در ایران به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین

zel.jpgجناب آقای ولودیمیر زلینسکی

رئیس جمهوری اوکراین

با ستایش از مقاومت دلیرانه ملت اوکراین، و پیروزی‌هایی که ارتش ملی اوکراین در پس راندن ارتش اشغالگر بدست آورده است، ما همدردی خود را با مردم بیگناهی که در این تجاوز آشکار کشته می‌شوند اعلام می‌کنیم.

با کمال تاسف، این جنایت با همدستی حکومت ایران در حال انجام است و بخشی از مردم اوکراین با پهپادهای سپاه پاسداران، که اینک بنقل از برخی منابع مطلع تولید آنها به داخل روسیه منتقل شده آست، کشته می‌شوند؛ جنایاتی که وزیر خارجه دولت حاکم بر ایران هم پس از مدتی انکار، به آن اعتراف کرده است.

به شما اطمینان می‌دهیم که این پشتیبانی حکومت اسلامی از تجاوز ارتش روسیه، به هیچ وجه مورد تایید مردم ایران نیست؛ مردمی که تحت ستم یک حکومت نامشروع‌اند، به ویژه نسل جوانش که برای کسب آزادی و برخورداری از حقوق اولیه انسانی خود بپا خاسته‌اند.

جوانان ایرانی، با وجود همه دشواریهای مبارزه در داخل، از مقاومت دلیرانه مردم و ارتش اوکراین بی‌خبر نیستند و از راهها و زبان‌های مختلف، از جمله در شبکه‌های اجتماعی، دخالت ماجراجویانه حکومت اسلامی را به شدت محکوم می‌کنند.

ملت ما، فاجعه غم‌انگیز هدف قرار دادن موشکی هواپیمای اوکراینی را از یاد نمی‌برند و به امید روزی هستند که آمران و عاملان این جنایت وحشیانه را در یک دادگاه بین المللی، پشت میز محاکمه عادلانه ببینند.

جناب آقای رییس جمهور!

مردم ما این روزها عزادار قربانیان خود و به ویژه کودکانی هستند که با گلوله‌های سرکوبگران در خیابان‌های ایران کشته می‌شوند اما قربانیان تجاوز حاکمان روسیه و ایران به اوکراین را از باد نمی‌برند. امیدواریم این احساس همدردی را از سوی ما به آگاهی مردم خود برسانید تا مبادا هیچکس جنایت‌های رژیم نامشروع حاکم بر ایران را به حساب مردم ایران ننویسد.

به امید پیروزی مردم اوکراین و ایران
مرکز ایرانی مطالعات سیاسی
www.icps.uk

ــــــــــــــــــــــــــــــــ
مرکز ایرانی مطالعات سیاسی این نامه را منتشر کرده و گفته است که به لحاظ ایمنی نام‌ امضاکنندگان نامه محفوظ است



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy