Monday, Nov 28, 2022

صفحه نخست » مهمانی لوکس دو هزار نفری شهرداری تهران در برج میلاد

milat_banner.jpgایندیپندنت فارسی - تیم‌های فوتبال ایران و آمریکا در سومین مسابقه از مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر، شامگاه سه‌شنبه، ۸ آذر (۲۹ نوامبر)، به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا از میان این دو تیم، یکی به مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات صعود کند؛ رویدادی که تاکنون در تاریخ فوتبال ایران رخ نداده است. از سوی دیگر، تنش‌های سیاسی و همیشگی میان مدیران و رهبران جمهوری اسلامی ایران با آمریکا که طی خیزش سراسری مردم ایران به اوج خود رسیده، حساسیت‌های این دیدار را دوچندان کرده است.

همین شرایط باعث شده است تا مدیران امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران، جشن‌های گوناگون حکومتی برای شامگاه سه‌شنبه برنامه‌ریزی کنند تا در صورت صعود تیم فوتبال ایران به مرحله بعدی، تصویری غیرواقعی از شرایط این روزهای جامعه ایران به دنیا مخابره کنند. اما نکته عجیب، برنامه پرهزینه شهرداری تهران برای پذیرایی مفصل از دو هزار کارمند و اعضای خانواده‌های آنان در برج میلاد است.

طبق سندی که یکی از کارمندان شهرداری تهران برای ایندیپندنت فارسی ارسال کرده است، اداره کل رفاه شهرداری تهران روز دوشنبه، ۷ آذر (۲۸ نوامبر)، با ارسال گسترده پیامک‌هایی به تمامی کارمندان رسمی و قراردادی این نهاد، آن‌ها را دعوت کرده است تا با اعضای خانواده‌های خود، در محل برج میلاد تهران حضور یابند و مسابقه ایران و آمریکا را همراه با صرف شام، آتش‌بازی، کنسرت موسیقی و شهربازی رایگان برای کودکان، تماشا کنند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

به گفته این کارمند شهرداری تهران، ظرفیت مدنظر برای پذیرایی از مهمانان، دست‌کم دو هزار نفر، و شامل پذیرایی در سالن اصلی (حافظ)، سالن سعدی، سالن رودکی و سالن کنفرانس در این مجموعه خواهد بود.

کارمند شهرداری تهران همچنین به ایندیپندنت فارسی گفت که برگزاری چنین مهمانی بزرگی برای دو هزار نفر، دست‌کم ۲۰ میلیارد تومان برای شهرداری تهران هزینه خواهد داشت. چنین هزینه‌هایی از بودجه عمومی و دارایی‌های مردم تهران، در شرایطی صرف می‌شود که شهرداری تهران سازمانی کاملا ورشکسته به‌شمار می‌رود. علیرضا زاکانی، شهردار تهران، روز ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ در توییتر نوشته بود که «شهرداری تهران ۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد»، و جالب است بدانیم که کل بودجه شهرداری تهران در سال گذشته، حدود ۴۹ هزار میلیارد تومان بوده است.

در پیامک ارسالی برای کارمندان شهرداری تهران آمده است: «با توجه به برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ و مصاف دو تیم ایران و آمریکا، بدینوسیله از کلیه همکاران محترم به همراه اعضای خانواده جهت شرکت در این مراسم باشکوه دعوت به عمل می‌آید تا در روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۸ از ساعت ۱۹ در سالن برج میلاد، به همراه استفاده از وسایل بازی، پذیرایی شام، موسیقی، پخش مستقیم مسابقه و نورافشانی برج شرکت نمایند.»

این درحالی است که تیم ملی فوتبال ایران یا «تیم فوتبال جمهوری اسلامی» به زعم شهروندان مخالف نظام، در صورت باخت به آمریکا در بازی سه‌شنبه‌شب، قطعا از مسابقات حذف خواهد شد و در آن صورت، مشخص نیست که شهرداری تهران چه توجیهی برای صرف چنین هزینه هنگفتی خواهد داشت.

در شرایطی که بنا به آمارهای دولتی، دست‌کم ۸۰ درصد شهروندان ایران زیر خط فقر قرار دارند و ۵۰ درصد جمعیت کشور نیز در فقر مطلق به سر می‌برند، و از سوی دیگر، در ۷۰ روز اخیر دست‌کم ۴۵۰ شهروند و کودک ایرانی بر اثر شکنجه، ضربه باتوم یا شلیک مستقیم گلوله، در خیزش سراسری علیه نظام جمهوری اسلامی کشته‌ شده‌اند، صرف چنین هزینه‌های میلیاردی و برگزاری جشن‌های حکومتی به بهانه صعود احتمالی یک تیم فوتبال به مرحله بعدی، بی‌شک نشانه‌ای دیگر از انتقام حکومت از مردم عزاداری است که برای رسیدن به آزادی جان می‌دهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy