Wednesday, Nov 30, 2022

صفحه نخست » واکنش جو بایدن به پیروزی تیم ملی آمریکا مقابل ایران

biden_banner.jpgجو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از پیروزی تیم ملی کشورش برابر ایران، سخنرانی کوتاهی انجام داد

به گزارش "ورزش سه"، پیروزی شاگردان گرگ برهالتر برابر ایران و صعود به دور بعدی رقابت های جام جهانی، با واکنش رئیس جمهور آمریکا نیز همراه شد.

جو بایدن که روز سه شنبه به وقت آمریکا صحبت های خود را در کارخانه ریزتراشه SK Siltron CSS در بای سیتی، میشیگان به پایان رسانده بود، پس از اطلاع از نتیجه بازی، برای جشن گرفتن این خبر به محل سخنرانی بازگشت.

او با برداشتن میکروفون دستی به جمعیتی که برای شنیدن صحبت های او جمع شده بودند از پیروزی 1-0 تیم فوتبال مردان آمریکا برابر ایران خبر داد.

***

***

گزارش خبرگزاری فرانسه از حال و هوای فوتبالی در آمریکا

یورونیوز - خبرگزاری فرانسه پس از شکست ایران از آمریکا در جام جهانی قطر نوشت که «در لس‌آنجلس و واشنگتن، بسیاری از ایرانی-آمریکایی‌ها این شکست را پذیرفتند بدون اینکه بخواهند حمایت سیاسی خاصی به آن اضافه کنند.»

آبتین معروفی به فرانس پرس گفت: «راستش را بخواهید با توجه به وضعیت ایران احساس کردم خرد شدم.» طبق این گزارش، آبتین که یک ایرانی-آمریکایی است برای تماشای این مسابقه به باری در لس‌آنجلس رفته بود. او به پیروزی هر کدام از تیم‌ها راضی بود.

واکنش یک روزنامه ورزشی در ایران:

cover.jpgشیرین زن ۵۰ ساله‌ای که مسابقه را در لس‌آنجلس تماشا می‌کرد گفت: «من از هر دو تیم حمایت می‌کنم.»

با این حال راشل دوست شیرین با وجود تباری ایرانی گفت که از آمریکا در این بازی حمایت می‌کند. وی با این حال تاکید کرد که این حمایت برای محکوم کردن سرکوب اعتراضات در ایران است.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

داریوش در باری در واشنگتن بسیار نزدیک به کاخ سفید خود را «بی‌طرف» توصیف می‌کند. چند میز جلوتر یک ایرانی- آمریکایی از احساسات بسیار متفاوت خود می‌گوید. او تصریح می‌کند که در نهایت سیاست قوی‌تر از علاقه او به فوتبال است و تصمیم می‌گیرد که از تیم آمریکا حمایت کند.

وی اضافه می‌کند: «نمی‌خواستم این شادی را برای حکومت ایران باشد. قلب من با مردم ایران است، نه حکومت.»

اما هواداران آمریکایی تیم ملی آمریکا چه می‌گویند؟ مکس اسپیر که با دوستانش در لس‌آنجلس فوتبال را تماشا کرد گفت: «می‌دانم که بعضی‌ها با سوت زدن حین سرود ملی حمایت خود را از انقلاب نشان می‌دهند اما فکر نمی‌کنم این دیدار تقابل غرب و شرق باشد.»

وی افزود: «معتقدم حمایت از بازیکنان ایرانی به معنای حمایت از حکومت نیست. این‌ها دو چیز متفاوت هستند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy