Wednesday, Nov 30, 2022

صفحه نخست » حسین رونقی به روایت عکس‌هایی پس از ۶۴ روز اعتصاب غذا

ایران وایر - حسن رونقی، برادر حسین رونقی که اخیرا برای مداوا به مرخصی آمده است، عکس‌هایی از این زندانی سیاسی منتشر کرد که نشان از ضعف بدنی و لاغری مفرط او دارد.

r0.jpg

حسن رونقی در حساب‌های کاربری خود در توییتر و اینستاگرام با انتشار عکس‌های جدیدی از حسین رونقی نوشت: «حسین ۶۴ روز اعتصاب غذا بود و مسئولان و پزشکان از جزییات آن دقیق اطلاع دارند. این تصاویر وضعیت حسین‌ رونقی پس از دریافت بیش از ۸ سرم به همراه داروهای درمانی و تقویتی است.»‌

پس از مرخصی درمانی حسین رونقی و انتشار عکس‌هایی از او در بیمارستان در کنار مادرش، گروهی در فضای مجازی سعی بر این داشتند که بگویند ادعای اعتصاب غذا و آسیب دیدگی این زندانی سیاسی در حین بازجویی و شکنجه کذب بوده. حسن رونقی هم با انتشار این عکس‌ها سعی در نشان دادن واقعیت جسمانی برادرش دارد که در عکس‌های قبلی چندان قابل تشخیص نبود. د.

r1.jpg

امروز همچنین روزنامه فرهیختگان، روزنامه متعلق به دانشگاه آزاد و منتسب به جریان سیاسی اصولگرا درباره این زندانی سیاسی نوشت: « رونقی که هیچ فرصتی را برای بازداشت شدن از دست نمی‌داد در اغتشاشات اخیر نیز کنار ننشست و در نهایت نیز دستگیر شد»!

حسین رونقی، از فعالان آزادی اینترنت در ایران و از مخالفان جمهوری اسلامی است. او در روز دوم مهرماه گذشته در آغاز جریان اعتراضات سراسری ایران دستگیر شد. او پیش از این نیز بارها زندانی و محاکمه شده است.

حسین رونقی روز ۲۳ آبان ماه گذشته بعد از چندین هفته اعتصاب غذای تر برای ساعاتی به بیمارستان منتقل شد اما فورا به زندان بازگردانده شد. رونقی در چند سال اخیر بدل به یکی از چهره‌های تاثیر گذار مخالف جمهوری اسلامی در داخل ایران شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

رونقی از سال ۱۳۸۸ در زمینه ساختن فیلتر شکن و آزادی اینترنت فعال بود و بازداشت شد. او در سال ١٣٨٩ به ١۵ سال زندان محکوم شد و در دوران حبس خود یک کلیه خود را از دست داد و سرانجام در سال ۱۳۹۸ برای او «قرار موقوفی تعقیب به دلیل عدم تحمل کیفر» صادر ش



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy