Wednesday, Nov 30, 2022

صفحه نخست » یکی از اعضای "هیات مرگ"، مشاور عالی قوه‌قضاییه شد

marg_banner.jpgایران وایر - «حسینعلی نیری»، از اعضای «هیات مرگ» در جریان اعدام هزاران زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷، به‌عنوان «مشاور عالی قوه‌قضاییه» منصوب شد.

خبرگزاری «ایرنا»، رسانه دولت جمهوری اسلامی از انتصاب حسینعلی نیری، رییس پیشین دادگاه عالی انتظامی قضات، به عنوان مشاور عالی رییس قوه‌قضاییه خبر داد. حسینعلی نیری، مامور مخصوص خمینی برای مصادره اموال مقامات حکومت پهلوی و همچنین از اعضای «هیات مرگ» بود، که باعث اعدام دست جمعی هزاران زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ شد.

سید «ابراهیم رییسی»، معاون دادستان کل تهران، حسینعلی نیری، حاکم شرع، سید «علیرضا آوایی»، وزیر دادگستری سابق، «مصطفی پورمحمدی»، نماینده وزارت اطلاعات و «محمدحسین احمدی» از اعضای اصلی هیات مرگ در سال ۱۳۶۷ بودند.

حسینعلی نیری تیرماه گذشته در حاشیه محاکمه «حمید نوری« در سوئد، در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی مرکز اسناد انقلاب اسلامی از اعدام هزاران زندانی در سال ۱۳۶۷ دفاع کرده و گفته بود که این زندانیان «به خاطر همان پرونده محاکمه نشدند. این‌ها در زندان دوباره شلوغ کردند. جو زندان دستشان بود و لذا توطئه‌های جدید در کار بود. اینطور نبود که آن‌ها فقط بخواهند ایام حبسشان را بگذرانند.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

«علی خامنه‌ای»، رهبر جمهوری اسلامی هم در ۷ تیر گذشته، در دیدار با مسوولان قضایی گفته بود: «خدای سال ۶۰ همان خدای امسال است.»

انتصاب حسینعلی نیری به عنوان «مشاور عالی قوه‌قضابیه» در این روزها که بیش از ۱۸ هزار معترض بازداشت هستند و برای بسیاری از معترضان کیفرخواست‌هایی صادر شده است که احتمالا زیاد به حکم اعدام منتهی خواهد شد، خبر نگران کننده‌ای است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy