Wednesday, Nov 30, 2022

صفحه نخست » ربوده شدن دو مسافر اسنپ به دست مأموران؛ همدستی اسنپ با حکومت ایران در سرکوب معترضان؟

snap_banner.jpgمسعود سالاری - رادیو بین المللی فرانسه

با انتشار این گزارش اعتمادپذیر، به نظر می‌رسد که شایعات درباره همدستی اسنپ با مأموران حکومتی رنگ واقعیت به خود گرفته و شهروندان بیشتری در شبکه‌های اجتماعی از لزوم تحریم این شرکت سخن می‌گویند.

گزارشی که روز گذشته در کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان کشور از ربوده شدن دو دانشجو در تهران به دست مأموران امنیتی همرسان شد، بار دیگر به اخبار جنجالی درباره همدستی این شرکت خدماتی با نیروهای سرکوب در اعتراضات جاری ایران دامن زد.

این رسانه روز سه‌شنبه هشتم آذر در توضیح جزئیاتی از نحوه بازداشت معین مکیان و دانیال آیتی در راه دانشگاه شریف تهران نوشت:

معین مکیان صبح از خوابگاه به سمت دانشگاه شریف با گوشی شخصی خود اسنپ می‌گیرد. در نزدیکی میدان تیموری، دو ماشین پژو پارس مانع حرکت خودروی اسنپ می‌شوند و جلو و عقب ماشین قرار می‌گیرند. ۴ مامور از دو ماشین پیاده شده و اطراف ماشین اسنپ می‌ایستند و سوییچ خودرو را از راننده اسنپ می‌گیرند. ابتدا می‌پرسند معین مکیان چه کسی هست و وقتی معین خودش را معرفی می‌کند، به او دستبند می‌زنند. سپس مامور لباس شخصی تماسی می‌گیرد و می‌پرسد اسم نفر دوم چه بود؟ و بعد می‌پرسد که چه کسی دانیال آیتی است؟ و بعد از این که دانیال خودش را معرفی می‌کند، به دانیال هم دستبند می‌زنند.

کانال شوراهای صنفی دانشجویان همچنین نوشت که بعد از انتقال معین و دانیال به درون خودروهای دیگر، ماموران شروع به تجسس خودرو اسنپ می‌کنند و گوشی‌ها و کیف‌های این دو دانشجو را از ماشین می‌ربایند.

دانشجویان دیگری که درون خودرو بودند، تلاش کردند تا مانع از ربوده شدن دوستان‌شان بشوند، اما با واکنش تند مامورهای لباس شخصی مواجه شدند.

کانال تلگرامی دانشجویان می‌گوید که این اطلاعات را از دانشجویان دانشگاه شریف به دست آورده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

پیش از این در شبکه‌های اجتماعی اخبار زیادی مبنی بر این که نیروهای اطلاعاتی افراد شرکت‌کننده در تظاهرات را از طریق اپلیکیشن اسنپ رهگیری و پیدا می‌کنند، منتشر شده بود و تاکنون شهروندان زیادی گفته‌اند که به همین دلیل این شرکت را تحریم می‌کنند.

اما اکنون با انتشار این گزارش اعتمادپذیر، به نظر می‌رسد که شایعات درباره همدستی اسنپ با مأموران حکومتی رنگ واقعیت به خود گرفته و شهروندان بیشتری در شبکه‌های اجتماعی از لزوم تحریم این شرکت سخن می‌گویند.

در هفته‌های اخیر حساسیت شهروندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی ایران روی شرکت‌هایی که با عوامل سرکوب خیزش سراسری جاری همکاری می‌کنند بسیار زیاد شده است.

در نمونه‌ای دیگر، با انتشار گزارش‌ها و ویدیوهایی از انتقال مأموران و نیز بازداشتی‌های اعتراضات با کامیون‌های شرکت میهن، شمار زیادی از مردم محصولات این شرکت را تحریم کردند، به طوری که مسئولان هم‌میهن مجبور شدند با ساختن یک کلیپ ویدیویی اعلام کنند که کارکنان و رانندگان این شرکت بر اثر تحریم مردم در شرف از دست دادن شغل‌شان هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy