Friday, Dec 2, 2022

صفحه نخست » "خبر مهم دادستان کل کشور"

montazeri_banner.jpgدادستان کل جمهوری اسلامی می‌گوید اوضاع از دوران جنگ بدتر است و تا ۱۵ روز دیگر تکلیف حجاب مشخص می‌شود

رادیو زمانه - محمدجعفر منتظری، دادستان کل جمهوری اسلامی پنج‌شنبه ۱۰ آذر درباره وضعیت کشور در جریان جنبش سراسری مردم گفت: «شرایط و فشارهای کنونی بسیار بیشتر و بدتر از دوران جنگ تحمیلی است.»

منتظری همچون دیگر رهبران جمهوری اسلامی درباره اعتراضات مردمی دروغ گفت و همان حرف‌های همیشگی که توطئه «دشمنان انقلاب» و «آمریکا و اسرائیل» است، تکرار کرد و برای ایجاد تفرقه، سناریوی نخ‌نمای دخالت «تجزیه‌طلبان» و «وارد کردن سلاح به کشور» را روایت کرد.

مطالب بیشتر در رادیو زمانه

دادستان کل همچنین در توضیح مشکلات کشور بار دیگر گفت «بخش زیادی از نابه‌سامانی‌های امروز کشور از تحریم‌ها است». محمدجعفر منتظری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: «مجلس و شورای عالی انقلاب اسلامی در حال کار و مطالعه بر روی مسأله حجاب هستند و نتایج آن تا ۱۵ روز آینده مشخص خواهد شد.» با این حال او تأکید کرد که «دستگاه قضائی به‌دنبال تعطیلی پلیس امنیت اجتماعی نیست منتهی بعد از حوادث اخیر دستگاه‌های امنیتی و فرهنگی به‌دنبال حل مدبرانه‌ای مسأله هستند».

خبرگزاری دولت - ایرنا نوشت: دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه بسیاری از دستگیرشدگان حوادث اخیر نیازمند موعظه و کار‌های فرهنگی هستند، گفت: حوزه‌های علمیه در این عرصه نقش مهم و موثری دارد و دستگاه قضایی حمایت کاملی برای اجرای آن خواهد داشت.

محمدجعفر منتظری روز پنجشنبه در نشست " تبیین ابعاد جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیر" درقم، اضافه کرد: واقعیت این است که بسیاری از جوانان ما به دام رسانه‌های خارجی و دشمن افتادند و امروز گرفتار زندان و حبس شدند و لازم است تا نهاد‌های فرهنگی مانند حوزه علمیه به این افراد کمک کنند.

منتظری با بیان اینکه صحبت‌های بنده از جنس تحلیل نیست بلکه حاصل نتایج و اطلاعات واقعی است، گفت: جنگ ترکیبی که امروز دشمن رقم‌زده با اتاق‌های فکر قدرتمند و هزینه‌های بالا و هم‌افزایی و هماهنگی بین انگلیس، اسرائیل غاصب، آمریکا و چندین کشور دیگر در جریان است.

وی ادامه داد: جنگ ترکیبی کنونی آمیخته‌ای از جنگ‌های سیاسی، سایبری، فرهنگی، روایت جعل در اخبار و اطلاعات، نظامی، اقتصادی، دیپلماسی و برهم زدن ارتباطات بین‌المللی ایران با کشور‌های همسو و ایجاد اختلافات دینی، قومی و مذهبی است.

بسیاری از دستگیرشدگان حوادث اخیر نیازمند کار‌های فرهنگی هستند

دادستان کل کشور در ادامه کشف حجاب را از رنج‌های کنونی یادکرد و گفت: مجلس و شورای عالی انقلاب اسلامی در حال کار و مطالعه بر روی مساله حجاب هستند که نتایج آن تا ۱۵ روز آینده مشخص خواهد شد؛ این تصمیم‌سازی‌ها باید بر اساس تدبیر صورت بگیرد.

وی گفت:دستگاه قضایی به دنبال تعطیلی پلیس امنیت اجتماعی نیست؛ منتهی بعد از حوادث اخیر دستگاه‌های امنیتی و فرهنگی به دنبال حل مدبرانه‌ای مساله هستند.

منتظری اظهار داشت: دستگاه قضایی در حال تدوین و پیش‌نویس لایحه مربوط به حوزه عفاف و حجاب است.

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به اینکه رسیدگی به پرونده اغتشاشگران در تمام استان‌ها آغاز شده، گفت: بسیاری از دستگیرشدگان حوادث اخیر که نقش موثری دراغتشاشات اخیر نداشتند آزاد شدند، ولی کسانی که دست به تخریب اموال عمومی و قتل شدند طبق ضوابط قانونی با آن‌ها برخورد می‌شود.

منتظری با تاکید بر ضرورت جدایی صف معترضین و اغتشاشگران، افزود: دادستانی کشور نسبت به جدایی صف معترضین و جلوگیری از بی‌عدالتی در صدور حکم و حبس حساسیت دارد و با دقت آن را بررسی می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy