Friday, Dec 2, 2022

صفحه نخست » تحقیر ژرمن ها در جام جهانی، فوتبال آلمان در قعر دره

germay_banner.jpgقهرمان چهار دوره جهان برای دومین بار متوالی نتوانست از مرحله گروهی جام جهانی صعود کند

فرهاد کاس‌نژاد - ایندیپندنت فارسی

همین ۸ سال قبل بود که تیم ملی آلمان با شکست آرژانتین در ورزشگاه تاریخی ماراکانای برزیل توانست چهارمین ستاره را به نشانه چهارمین قهرمانی جهان به پیراهنش اضافه کند، ولی اوضاع بعد از آن برای قدرت سنتی فوتبال اروپا اصلا خوب پیش نرفته و آن‌ها در قطر برای دومین دوره متوالی در مرحله گروهی جام جهانی حذف شدند.

آلمان که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با شکست مقابل مکزیک و کره جنوبی در قعر گروهش ایستاد، امیدوار بود که در قطر بتواند این ناکامی را جبران کند. آن‌ها تورنمنت را با شکست غیرمنتظره دو بر یک مقابل ژاپن شروع کردند و در بازی دوم مقابل اسپانیا به تساوی یک بر یک رسیدند. آلمان برای صعود به برد مقابل کاستاریکا نیاز داشت، ولی به‌رغم برتری ۲-۴ با توجه به شکست عجیب اسپانیا مقابل ژاپن در بازی هم‌زمان این گروه، پایین‌تر از این دو تیم ایستاد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

هانسی فلیک، سرمربی آلمان، در واکنش به این حذف تلخ گفت: «من کاری به عملکرد سایر تیم‌ها ندارم و همه چیز به خودمان بستگی داشت. اگر بازی‌ها و تعداد گل‌ها را بررسی کنید، خودمان مقصریم. ما در نیمه اول بازی مقابل ژاپن و همچنین بازی با اسپانیا فرصت کافی داشتیم و باید بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.»

فلیک اضافه کرد: «ما اشتباهات فردی زیادی داشتیم و این مرا خیلی عصبانی می‌کند.» او همچنین گفت که تیمش فرصت کافی برای هماهنگی تاکتیکی نداشته است. اما بخش مهم حرف‌های فلیک در ارتباط با نیاز به بازنگری در سبک مربیگری فوتبال آلمان بود.

حذف آلمان با واکنش تند رسانه‌های این کشور روبرو شد. روزنامه بیلد نوشت: «چقدر شرم‌آور است! ما حذف شدیم!» فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ ناکامی دوباره این تیم را اینگونه تحلیل کرد: «چهار سال بعد از حذف تاریخی در مرحله گروهی، فوتبال آلمان به پایین‌ترین نقطه‌اش رسیده است.» سوددویچه سایتونگ هم نوشت: «حذف دوباره! دیگر هیچ بحثی وجود ندارد!» نشریه ورزشی کیکر هم به حذف به‌دلیل تفاضل گل کمتر اشاره کرد: «فقط برد ۲-۱۰ می‌توانست به تیم کمک کند.»

باستین شواین‌اشتایگر، یکی از اعضای تیم قهرمان جهان آلمان در سال ۲۰۱۴، معتقد است که تیم فعلی بازیکنان زیادی در بالاترین سطح فوتبال جهان ندارد: «ما فقط یک مدافع سطح بالا داریم و او آنتونی رودیگر است. شواین‌اشتایگر اضافه کرد: «فلیک اشتباهات زیادی نداشت. مسئولیت این شکست با بازیکنان است.»

سامی خدیرا، دیگر عضو تیم قهرمان جهان، هم گفت: «من از این حذف شوکه شدم. فوتبال فقط بازی کردن آن نیست، بلکه ذهنیت و روحیه بازیکنان هم در موفقیت اهمیت دارد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy