Sunday, Dec 4, 2022

صفحه نخست » اخبار ضد و نقیض از بازداشت یکی از تهیه‌کنندگان بولتن سری فارس

bulliten_banner.jpgایران وایر - عباس توانگر یا با نام کامل عباس درویش توانگر، یکی از تهیه کنندگان بولتن های سری خبرگزاری فارس بازداشت شده است.

ایران وایر مطلع شده است که خبر بازداشت عباس توانگر از روز پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ در محافل «اصولگرایی» منتشر شده بود.

تا این لحظه هیچ نهاد رسمی قضایی نسبت به این خبر واکنش نشان نداده است.

عباس توانگر از مدیران ارشد و قائم مقام خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، و برادر مجتبی توانگر، نماینده مجلس است. از او به عنوان یکی از تهیه کنندگان بولتن های سری سپاه نام برده می شود.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

وب سایت خبرگزاری فارس ۴ آذر ۱۴۰۱ توسط گروه هکری بلک ریوارد هک شد.

بر اساس اطلاعیه این گروه هکری، دیتاهای هک شده علاوه‌بر بولتن‌های محرمانه ارسالی به نهاد رهبری جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران، شامل کلیه تماس‌های رکورد شده، اطلاعات پورتال‌های داخلی مربوط به مکالمات اداری و کارتابل‌‌های خبری، آرشیو تصاویر و اسناد مالی این خبرگزاری است.

پس از آن به مرور بخش هایی از بولتن های سری این خبرگزاری منتشر شد.

بولتن هایی که حاوی اطلاعاتی شگرف از رویکر رهبر جمهوری اسلامی و نهادهای اطلاعاتی و امنیتی بود.

پس از اینکه مدیران این رسانه وابسته سپاه و چند چهره امنیتی دیگر نتوانستند با تکذیب محتوای بولتن های منتشر شده، آتش را بخوابانند، سعی شد که «کاسه و کوزه» این گاف بزرگ امنیتی بر سر یکی از دست اندرکاران تولید بولتن ها شکسته شود.

ابتدا یاسر جبرائیلی، رییس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام در صفحه توییتر خود نسبت به موضوع واکنش نشان داد و نوشت: «سال گذشته به آقای (عباس درویش) توانگر (قائم‌مقام خبرگزاری فارس) پیام دادم مطالبی که درباره حقیر منتشر می‌کنید، کذب است. گفت سند دارم. گفتم پس من موضع علنی می‌گیرم شما سندت را منتشر کن! موضع گرفتم، اما از سند او خبری نشد. این، همان بولتنی است که این ایام به نام بولتن خبرگزاری فارس افشاگری شده است! مطالبش هیچ اعتباری ندارد.»

در ادامه احسان صالحی که در حال حاضر عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت است نیز در واکنشی به این بولتن‌ها نوشت: «آتش بولتن‌های کذایی از گور کسی بلند می‌شود که سال‌هاست از ملغمه راست و دروغ، بدون تحقیق سررسید پر و همان‌ها را بولتن می‌کند. عجیب است که کسی هم او را گردن نمی‌گیرد. آیا باور کردنی است؟ چند سال قبل در واکنش به یکی از اخبار دروغش این روایت را برایش فرستادم که مومن هر چه باشد دروغگو نیست.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy