Monday, Dec 5, 2022

صفحه نخست » روزنامه دولت: دختر علی دایی در لندن، گروگان است

AD_banner.jpgروزنامه ایران ارگان دولت نوشت: اغلب مرفهین بی درد، آن طرف مرز تابعیت دارند و اگر هم دل شان آنجا نباشد که اغلب هست زن و فرزندشان، آن طرف گروگانند.

روزنامه دولتی ایران نوشت: جواهر فروشی‌ای که در سه روز اعلام تعطیلی کرده، متعلق به یک فوتبالیست سابق است.

اغلب مرفهین بی درد، آن طرف مرز تابعیت دارند و اگر هم دل شان آنجا نباشد که اغلب هست زن و فرزندشان، آن طرف گروگانند.

مثل همان فوتبالیستی بازیچه‌ای که در دوبی،‌تر و خشکش کردند سپس به کانادا منتقلش کردند.

یا آن دیگری، که دخترش در لندن گروگان است؛ توقع دارید این‌ها غصه دار شوند که کاسب و کارگر از نان خوردن می‌افتند؟

***

جواهرفروشی و رستوران علی دایی پلمب شد

ایران وایر - خبرگزاری «فارس» وابسته به سپاه پاسداران، از پلمب رستوران و جواهرفروشی «علی دایی»، اسطوره فوتبال ایران خبر داده است.

رسانه امنیتی «فارس» دلیل این اتفاق را «تخلفات علی دایی» اعلام کرده است.

پیش از این علی دایی در صفحه اینستاگرامی خود از تعطیل بودن جواهرفروشی و رستوران خود در روزهای چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم آذر خبر داده بود.

در فایل‌هایی که گروه بلک ریوارد از هک خبرگزاری «فارس» در اختیار رسانه‌ها قرار داد، «قاسم قریشی»، جانشین رییس سازمان بسیج در جمعی به علی دایی توهین کرده و می‌گوید: «آدم می‌بیند یکی مثلا علی دایی در وجودشان چیزی نمونده، البته بعید هم نیست با آن وضع تربیت دختر و زن.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

علی دایی در هفته‌های گذشته نیز از تهدید شدن خود توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی خبر داده بود.

***

غافلگیرشدن مسئولان حکومتی از اعتصاب سراسری: رئیس قوه قضائیه اعتصاب‌کنندگان را تهدید کرد

رادیو زمانه - غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه که این روزها رسانه‌های جمهوری اسلامی او را «قاضی‌القضات» خطاب می‌کنند، دوشنبه ۱۴ آذر طی سخنانی در نشست شورای عالی قوه قضائیه اعتصاب‌کنندگان را تهدید کرد. محسنی اژه‌ای گفت: «کسانی که در دل و ذهن کسبه و بازاریان رعب و وحشت ایجاد کرده و آن‌ها را تهدید می‌کنند که اگر مغازه‌شان را نبندند، آن را به آتش می‌کشند یا کسانی که کامیون‌داران و رانندگان زحمتکش را تهدید می‌کنند که اگر بارها را به مقصد برسانند به ماشین‌های‌شان آسیب وارد می‌آورند؛ این‌ها موارد و مصادیق ایذاء و آزار رساندن به مردم است؛ لذا مسئولان قضائی و انتظامی و امنیتی به این قبیل موارد ساده ننگرند و با سرعت و قاطعیت به شناسایی و دستگیری و محاکمه این عناصر ایذاء مردم بپردازند.» رئیس قوه قضائیه به روی خود نمی‌آورد که اگر صحبت از «تهدید» باشد این مسئولان حکومتی‌اند که تهدید می‌کنند نه مخالفان.

دعوت به اعتصاب سه روزه ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر با اعلام فراخوان انجام شده است و نه با «تهدید و ارعاب». محسنی اژه‌ای به‌منظور «تهدید و ارعاب» اعتصاب‌کنندگان به دادستان‌های سراسر کشور دستور داد تا «شناسایی و دستگیری عناصر تهدیدکننده مردم، شهروندان، کسبه و کامیون‌داران را از دستگاه‌های انتظامی و امنیتی مطالبه کنند» و «به تعقیب و محاکمه و مجازات این عناصر تهدیدکننده مبادرت ورزند». روز دوشنبه گستردگی اعتصاب سراسری به اندازه‌ای بود که رسانه‌های جمهوری اسلامی از این همراهی عمومی غافلگیر شدند.

مطالب بیشتر در رادیو زمانه

این رسانه‌ها در روزهای اخیر یک بار دیگر مدعی شده بودند که اعتراضات سراسری «کاهش محسوس» داشته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy