Monday, Dec 5, 2022

صفحه نخست » پیام یکی از همراهان خطاب به جمهوری اسلامی

tavana.jpg

در همین زمینه:

hamrah_banner.jpgفایل افشا شده از رییس اتحادیه کفاشان درباره اعتصاب: هرجا صدای چکمه بیاید اقتصاد می‌خوابد

گروه هکری بلک ریوارد در جریان هک خبرگزاری فارس به تماس‌های تلفنی که در سیستم داخلی این خبرگزاری ضبط شده دست پیدا کرده است.

این گفت‌و‌گوی تلفنی میان خبرنگار این رسانه و رسول شجری، رییس اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران، انجام شده است . در این گفت‌و‌گو خبرنگار فارس از این فعال صنفی درباره اعتصاب و بسته شدن بازار تهران در ۲۴ آبان می پرسد و او در جواب می گوید: «هرجا صدای چکمه و سرنیزه بیاید اقتصاد می‌خوابد»

در این روز، بازاریان ده‌ها شهر از جمله تهران در حمایت از خیزش مردمی علیه جمهوری اسلامی و همچنین به مناسبت سومین سالگرد کشتار مردم معترض در آبان ۹۸ دست از کار کشیدند.

رسول شجری رییس اتحادیه صنف کفش دست‌دوز در ابتدای این گفت‌وگو، در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره وضعیت بازار در آن روز، تاکید می‌کند که اخبار اعتصاب‌ها را نمی‌شود در رسانه‌های داخلی ایران مطرح کرد.

شجری سپس به خبرنگار فارس می‌گوید «اگر بخواهی فقط خودت بدانی» حضور نیروی‌های انتظامی «با آن شکل و شمایل» در بازار، تحریک‌آمیز است.

او تاکید می‌کند که حضور نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در بازار «خودش ایجاد تشنج» می‌کند. این اظهارات تایید می‌کند که خود بازاریان مایل به مشارکت در اعتصاب‌ها هستند و در صورت حضور نیروهای امنیتی، با آنان درگیر می‌شوند.

رییس اتحادیه صنف کفش سپس با تایید «تعطیلی همزمان بازار بزرگ تهران و بازار سپه‌سالار» در روز سه‌شنبه ۲۴ آبان، در پاسخ به خبرنگار فارس که می‌پرسد چرا بازاریان اعنصاب کردند، می‌گوید اصناف نمی‌توانند در مقابل خواست معترضان برای تعطیلی بازار بایستند و «یکی [از کسبه] می‌گفت که اگر از من پرسیدند نظرت چیست من می‌گویم سه تا بچه دارم از پس بچه‌های خودم برنمی‌آیم.»

شجری درباره وضعیت کلی بازار، با اشاره به این که «از اربعین به این طرف کسی خرید نمی‌کند»، ادامه می‌دهد که قبل از خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی، «خود آقایان اربعین را به راه انداخته بودند که بازار به هم ریخته بود.»

رییس اتحادیه صنف کفش تاکید می‌کند: «هر کجا چکمه و سرنیزه باشد اقتصاد می‌خوابد.»

این چندمین فایلی که از طریق گروه هکری بلک ریوارد و از عملیات هک شدن خبرگزاری فارس به دست ایران اینترنشنال می‌رسد.

پیشتر بر اساس یک فایل صوتی دیگری که از همین طریق در اختیار ایران اینترنشنال قرار گرفته، مدیران رسانه‌های وابسته به حکومت می‌گویند که ۲۲ استان در روز ۲۴ آبان درگیر اعتصابات بازار شدند و میانگین تعطیلی بازار در این روز حدود ۷۰ تا ۱۰۰ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، بیشترین حجم تعطیلی بازار در تهران بوده و برخی از صنف‌ها در شهرهای دیگر نیز ۱۰۰ درصد تعطیل بوده‌اند.

انتشار فایل مکالمه خبرنگار فارس با رییس اتحادیه کفاشان همزمان با دور جدیدی از اعتصاب‌ها در ایران منتشر شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy