Sunday, Dec 11, 2022

صفحه نخست » وکیل سامان یاسین: اجازه خواندن پرونده را ندادند، گقتند محرمانه است

beigi.jpgبی بی سی - محمد اسماعیل بیگی، وکیل سامان یاسین (صیدی)، رپر کرمانشاهی و از بازداشت شدگان اعتراضات جاری، گفته است «چهارشنبه هفته قبل وقتی برای خواندن پرونده مراجعه کردم، اجازه ندادند. گفتند پرونده محرمانه است.»

خبرگزاری رسمی قوه قضاییه (میزان) اتهامات سامان یاسین را «محاربه از طریق کشیدن کلت کمری و شلیک ۳ تیر، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» اعلام کرده است.

وکیل او گفته که حکم دادگاه بدوی صادر شده، خانواده و وکیل درخواست فرجام خواهی کرده‌اند و درحال حاضر پرونده برای بررسی به دیوان عالی ارجاع شده است.

او همچنین گفته خواهان آن است که «پرونده نه به شکل محرمانه بلکه به شکل عادی اجازه رسیدگی داده شود. یعنی وکلای تعیینی در این پرونده ورود کنند، آن را کامل بخوانند و دفاعیات خود را ارائه دهند».

چند روز پیش شبکه حقوق بشر کردستان اعلام کرد که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی در اتهام «محاربه» سامان یاسین را مجرم شناخته شده و به اعدام محکوم کرده است.

قوه قضاییه ایران تاکنون برای شماری از معترضان به اتهام «محاربه» حکم اعدام صادر کرده است. چند روز پیش محسن شکاری یکی از معترضان را اعدام کردند که واکنش های بسیاری در داخل و خارج داشت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy