Wednesday, Dec 14, 2022

صفحه نخست » پاک کردن شعارهای ارزشی‌ها از دیوار سفارت انگلیس در تهران توسط سفیر انگلیس و دوستان

سفیر انگلیس در ایران، در صفحه شخصی خود در توییتر از کشورها و ''رهگذرانی'' که برای پاک کردن شعارها از روی دیوار ساختمان این سفارت در تهران کمک کردند، تشکر کرد
00b.jpgایران وایر - پس از شعارنویسی نیروهای تندرو جمهوری اسلامی بر روی دیوارهای سفارت انگلیس، سفیر این کشور با همکاری کارمندان سفارت‌خانه‌های چند کشور دیگر و تعدادی از رهگذران دیوارهای سفارت را پاک کردند.

هفته گذشته گروهی به اصطلاح تندرو که جانب‌دار موضع جمهوری اسلامی هستند روی دیوار سفارت انگلیس در تهران شعارنویسی کردند.

یکی از کاربران به اصطلاح ارزشی هم در توییتر نوشته بود:« هم‌اکنون ساعت ۳ نیمه شب پنجشنبه سفارت انگلیس (لانه روباه) در تسخیر شعارنویسی. به‌زودی خبرهای خوشی در راه است. آماده تسخیر باش لانه روباه پیر.»

21b.jpg22b.jpgروز گذشته شخص سفیر انگلیس باهمراهی کارمندانی از سفارتخانه‌های آلمان، کره جنوبی، فرانسه، ایتالیا، برزیل و ... و همچنین با کمک برخی از عابران این شعارها را پاک کردند.

ایمون شرکلیف، سفیر بریتانیا در ایران با انتشار توییتی از کارمندان سفارتخانه‌ها و برخی عابران که در پاکسازی دیوار سفارت به او کمک کرده بودند، تشکر کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

حمله به سفارت‌خانه‌ها در ایران سابقه دارد است، از رویدادی که جمهوری اسلامی با عنوان «تسخیر لانه جاسوسی» از آن یاد می‌کند-که منجر به تعطیلی سفارت امریکا و قطع ارتباط دیپلماتیک دو کشور شد- تا هجوم نیروهای ارزشی به سفارت انگلیس و عربستان. آخرین بار سال ۱۳۹۰ در دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد این اتفاق افتاد که حمله به سفارت انگلیس منجر به اختلال روابط دیپلماتیک دو کشور شد تا آنجا که سفارت کشور انگلیس چند سالی در ایران تعطیل شد.

دولت بریتانیا در جریان اعتراضات مردمی ایران که سه ماه از آن می‌گذرد سرکوب معترضان توسط جمهوری اسلامی را محکوم کرده و تحریرم‌های جدیدی هم بر علیه چهره‌ها و نهادهای جمهوری اسلامی وضع کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy