Monday, Dec 19, 2022

صفحه نخست » ستاره هلندی پرسپولیس در شرایطی مشکوکی و با شعار «زن، زندگی، آزادی» ایران را ترک کرد

pers.jpg

صدای آمریکا - در آستانه رودورویی با رقیب سنتی خود، تیم فوتبال پرسپولیس با شوک تازه‌ای روبه‌رو شد. یورگن لوکادیا، مهاجم هلندی و ستاره خط حمله این تیم پس از چند روز حرف و حدیث ایران را ترک کرد، در حالی که بازگشت دوباره‌اش به ایران با تردید مواجه است.

ماجرا از غیبت ناگهانی این مهاجم هلندی در تمرین روزهای اول این هفته آغاز شد. غیبتی که ابتدا با گمانه‌زنی‌ها مختلف همراه بود، تا اینکه گزارش‌های رسمی رسانه‌های ایران خبر از درخواست ترک ایران از سوی لوکادیا به دلیل «مشکلات خانوادگی» داد. در ابتدا این «مشکلات خانوادگی» بیماری نامزد لوکادیا عنوان شد، اما با انتشار استوری کوتاهی در حساب اینستاگرام نامزد لبنانی‌الاصل او که نشان از سلامتی او داشت، ابهامات در این مورد بیشتر شد.

story.jpg

از مدت‌ها پیش خبرهای غیررسمی منتشر شده بود که یورگن لوکادیا با توجه فضای سیاسی اجتماعی ایران و توصیه سفارت هلند به زودی کشور را ترک خواهد کرد، اما هر بار این گمانه‌زنی‌ها با حضور این مهاجم در ایران و شرکت در تمرینات تیم رنگ می‌باخت. اما در ۴۸ ساعت گذشته این موضوع شکل تازه‌ای به خود گرفت و در نهایت با توجه به گزارش‌های رسمی منتشر شده در ایران، به خروج لوکادیا از ایران انجامید. خروجی که احتمالا بازگشتی را در پی نخواهد داشت.

به گزارش ایندیپندنت فارسی یورگن لوکادیا بهترین گلزن پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران به شمار می‌رود و سابقه بازی در تیم‌های بوخوم، هوفن‌هایم، برایتون و آیندهوون را در کارنامه دارد.

این مهاجم هلندی پرسپولیس روز یکشنبه ۱۰ مهر، پس از مسابقه پرسپولیس و تراکتور، با انتشار یک استوری در اینستاگرام، هشتگ مهسا امینی را زد و نوشت: «مهسا امینی روحت در آرامش باد! ای کاش می‌توانستم یک گل بزنم و بازی دیروز را برای تو، خانواده‌ات و مردم ایران ببریم.» او ۲۹ آبان (۲۰ نوامبر) نیز با انتشار توییتی، از خیزش سراسری مردم ایران و شعار «زن، زندگی، آزادی» حمایت کرد و پس از آن بود که درباره جدایی‌ او از تیم پرسپولیس، زمزمه‌های متعددی شنیده شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy