Monday, Dec 19, 2022

صفحه نخست » مجبورند بنزین را گران کنند اما می‌ترسند

gasbanner.jpgرادیو زمانه - مصطفی نخعی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرگزاری مهر، درباره احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت:

«در شرایط فعلی و با این وضعیت اقتصادی که بر کشور حاکم است و مردم به لحاظ معیشتی در مضیقه هستند، منطقی نیست که قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند.»

مدتی عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت متوقف شده بود و به صف‌های عریض و طویلی مقابل جایگاه‌های سوخت در تهران و شهرستان‌ها شکل گرفته بود. این امر سبب شده است که مردم به افزایش احتمالی قیمت بنزین فکر کنند. سخنگوی شرکت پالایش علت کمبود بنزین سوپر را نقص فنی پالایشگاه اراک جلوه داده و در مصاحبه با مهر گفته بود قیمت‌گذاری سوخت به عهده شرکت پالایش و پخش نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه مصاحبه با مهر تأکید کرد:

«الان شرایط اقتصادی بسیار ناپایدار است، وضعیت معیشتی مردم بسیار سخت است و طبیعتاً اتخاذ چنین تصمیماتی منطقی نیست و حتی می‌تواند شرایط ملتهبی را به لحاظ اجتماعی در کشور به وجود آورد.»
مطالب بیشتر در رادیو زمانه

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین ادعا کرد که در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی «اخیراً هیچ بحثی درباره تغییر در قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین» مطرح نشده است. به گفته او بین نمایندگان و به ویژه اعضای کمیسیون انرژی مجلس اتفاق نظر وجود دارد که «الان فرصت خوبی برای این کار نیست».

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم ادعا کرده بود که تا دو سال آینده قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌‌کند. مصطفی نخعی گفت:

«دولت و مسئولان وزارت نفت و سایر وزارتخانه‌های ذی ربط نیز تاکنون راجع به تغییر در قیمت حامل‌های انرژی هیچ صحبت و مشورتی با مجلس نکردند و بعید می‌دانم دولت در این شرایط بخواهد این موضوع را عملیاتی کند.»

لایحه بودجه ۱۴۰۲ تا قبل از پایان سال تقدیم مجلس می‌شود. این احتمال وجود دارد که موضوع افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی در لایحه بودجه لحاظ شود. نخعی گفت اگر دولت چنین تصمیمی را اتخاذ کند، بعید است نمایندگان موافق این موضوع باشند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy