Friday, Dec 23, 2022

صفحه نخست » یک شهروند لوکزامبورگ در ایران به اعدام محکوم شد

exec.jpgایران اینترنشنال - وزارت خارجه لوکزامبورگ از محکوم شدن یک شهروند ایرانی‌‌الاصل این کشور به اعدام خبر داد و اعلام کرد که این کشور از تلاش‌های اتحادیه اروپا در حمایت از معترضان ایرانی حمایت می‌کند.

وزارت خارجه لوکزامبورگ از محکوم شدن یک شهروند ایرانی‌‌الاصل این کشور به اعدام خبر داد و اعلام کرد که این کشور از تلاش‌های اتحادیه اروپا در حمایت از معترضان ایرانی حمایت می‌کند.

وزارت خارجه لوکزامبورگ بدون اشاره به نام و جزییات اعلام کرد که یک شهروند ایرانی‌‌الاصل این کشور در ایران به اعدام محکوم شده و ژان اَسلبورن، وزیر خارجه لوکزامبورگ، با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، در اینباره گفت و گو کرده است.

وزارت خارجه لوکزامبورگ همچنین اعلام کرد که ژان اَسلبورن درباره وضعیت ایران نیز با امیرعبداللهیان گفت و گو کرده است.

در این اطلاعیه تاکید شده که لوکزامبورگ از تلاش‌های اتحادیه اروپا در حمایت از معترضان ایرانی حمایت می‌کند، به ویژه درباره کسانی که به اعدام محکوم شدند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

وزارت خارجه لوکزامبورگ همچنین اعلام کرد که این کشور بدون استثنا با مجازات اعدام مخالف است و آن را بی‌رحمانه و غیرانسانی قلمداد می‌کند.

در این اطلاعیه تاکید شده که معترضان در ایران در راه مبارزه برای رعایت حقوق اولیه خود جان خود را به خطر می اندازند.

وزارت خارجه لوکزامبورگ توضیح بیشتری درباره این شهروند و زمان بازداشت او نداده است.

پس از خیزش انقلابی مردم ایران چندین شهروند اروپایی در ایران بازداشت شده‌اند و اتحادیه اروپا هدف جمهوری اسلامی از بازداشت آنان را معامله سیاسی با کشورهای غربی ذکر کرده است.

در همین حال اولیویه واندکاستیل، امدادگر بلژیکی زندانی در ایران، به ۲۸ سال زندان محکوم شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy