Friday, Dec 23, 2022

صفحه نخست » رییس موساد: جمهوری اسلامی از اعتراضات وحشت‌زده شده است

01_barnia.jpgایران اینتر نشنال - دیوید بارنیا، رییس موساد، در اولین اظهار نظر درباره خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی، اعلام کرد که با وجود گذشت حدود ۱۰۰ روز از اعتراضات سراسری ایران، شدت اعتراضات تضعیف نشده و رژیم از آن «وحشت‌زده» است. او همچنین درباره برنامه هسته‌ای ایران و ارسال سلاح به روسیه هشدار داد.

رییس موساد روز پنج‌شنبه اول دی در یک سخنرانی تاکید کرد اعتراضات مردم ایران، رژیم را به چالش کشیده و معترضان ترس خود را از دست داده‌اند.

رییس سازمان امنیت خارجی اسرائیل همچنین گفت که موساد شواهد روشنی مبنی بر این که اعتراضات در ایران، رژیم را به چالش می‌کشد، در اختیار دارد.

بارنیا گفت: «ما به وضوح رژیمی را می‌بینیم که ظاهرا قوی اما در واقع متعجب و ترسیده است.»

رییس موساد همچنین در رابطه با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی هشدار داد: «اسنادی که اسرائیل در دست دارد نشان می‌دهند حکومت ایران قصد دارد پروژه غنی‌سازی اورانیوم خود را گسترش دهد.»

این اظهارات در حالی است که مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی برای احیای برجام از چند ماه پیش متوقف شده است.

در رابطه با احتمال احیای برجام نیز رییس موساد گفت: «حتی امروز هم عناصری در غرب خواستار امضای توافق با ایران هستند و در عین حال، آشکارا دروغ‌های جمهوری اسلامی مندرج در این توافق را نادیده می‌گیرند.»

به گفته رییس موساد، جمهوری اسلامی تلاش می‌کند تا اهداف پنهانی‌اش را برای گسترش عرضه تسلیحات پیشرفته به روسیه در جنگ اوکراین، مخفی نگه دارد.

بارنیا در سخنان خود گفت: «ما همچنین به کشورهای دوست و مسلمان خود در منطقه، در مورد تلاش‌های جمهوری اسلامی برای تشدید حملات به این کشورها هشدار می‌دهیم.»

پیشتر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و همتای اسرائیلی او، ایال هولاتا، در نشستی مجازی درباره تحولات منطقه‌ای، از جمله وضعیت ایران، گفت‌وگو و دو طرف بر تعهد خود به‌ منظور مقابله با تهدید جمهوری اسلامی برای منطقه و حصول اطمینان از عدم دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای، تاکید کرده بودند.

مشاوران امنیت ملی آمریکا و اسرائیل همچنین درباره همکاری نظامی فزاینده ایران و روسیه و اقدام مسکو در ارائه فن‌آوری نظامی به تهران و نیز تحریم‌های ماه‌های اخیر علیه جمهوری اسلامی گفت‌وگو کردند.

اظهارات اخیر رییس موساد در حالی است که خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از تحلیلگران نوشت که جمهوری اسلامی سال آینده میلادی در یک فرآیند انقلابی فرو خواهد رفت که به معنای «اعتراضات بیشتر بدون عقب‌نشینی هیچ‌یک از طرفین» است.

رویترز همچنین تاکید کرد بحران داخلی در ایران احتمالا به قدرت‌های غربی فضایی برای افزایش فشار بر تهران می‌دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy