Saturday, Dec 24, 2022

صفحه نخست » معاون ریاست جمهوری: اجازه دادیم پدر مهسا امینی دروغ بگوید / علی کریمی در ایران فقط یک موتور وسپا دارد

veghahat.jpgگفتگوی قاسم جعفری، معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در خصوص علل بروز اعتراضات سه ماه اخیر و برخوردهای صورت گرفته با معترضان با ارگان رسانه ای نزدیک به سپاه (فارس):

نقش رسانه‌ها در جنگ شناختی و ترکیبی چیست؟

جعفری: در جنگ روایت ها عرصه رسانه بسیار مهم است. ما در این جریان های اخیر به جنگ روایت ها باختیم. ما سه گل خوردیم اول اینکه ما فوت مهسا امینی را پس از سه روز مطرح کردیم در حالی که روایت اول را دشمنان روایت کردند. دومین نکته این بود که با توجه به اینکه اسناد پزشکی مهسا امینی را در اختیار داشتیم، اجازه دادیم پدر او روایت دروغ مطرح کند و بگوید دخترم بیماری نداشت و سومین مسئله این بود که گزارش پزشکی قانونی پس از تکمیل با تاخیر سه روزه منتشر شد.

باید در موضوعات مختلف سعی کنیم تا روایت اول را خودمان بازگو کنیم و اجازه ندهیم ضدانقلاب و دشمنان از فضای موجود بهره برداری سیاسی کنند و با روایت دروغ فضای کشور را ملتهب کنند. در یکی از دانشگاه ها یکی از دانشجویان از من سوال کرد که چرا در چند ماه گذشته خیلی از شخصیت ها مواضع خودشان را مطرح نکردند؟ باید کسانی که اعلام موضع نکردند، هر چه سریع‌تر مواضع خود را روشن کنند.

آیا این حوادث بدون پشتوانه و برنامه‌ریزی بود؟

جعفری: خیر؛ این حوادث برنامه ریزی شده بود؛ جریان فوت مرحومه مهسا امینی فقط یک نقطه‌ای برای شروع فاز عملیاتی بود. دشمنان به دنبال یک نقطه شروع و زمانی می‌گشتند اما احساس کردند فوت مهسا امینی همه گسل‌های فعال را دارد و می‌توانند گسل‌های مختلف مانند حوزه‌های آزادی زنان، قومیتی، مذهبی و جوان و ... را ایجاد کنند. پدر مهسا امینی هم در ادامه با کنار گذاشتن اخلاق دینداری گفت دختر من جز بیماری سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه نکرده است که اگر جوانمرد بود می‌گفت دختر من بیماری زمینه‌ای داشت و قضیه می‌توانست بسیار متفاوت باشد.

برنامه از قبل طراحی شده بود و منتظر عملیات بودند اما موضوع خانم امینی عملیات را به جلو انداخت. برخی از سلبریتی‌ها وارد میدان شدند و بیانیه‌ها و اظهارنظرهای برخی از آن‌ها در تحریک جوانان و اقدام آن‌ها در تخریب‌ها، آشوب‌ها، خسارت به اموال عمومی و شخصی و ریخته شدن خون مردم بسیار موثر بود. لذا باید دادخواست علیه آن ها تنظیم شود و باید پاسخگو باشند و خسارات را جبران کنند.

نشانه های واضحی وجود دارد که این حوادث از قبل طراحی و مهندسی شده است. در مورد فوتبالیستی که توئیت ها و استوری های زیادی هم منتشر می‌کرد، مشخص شد که تنها چیزی که در ایران دارد، یک موتور سیکلت وسپا است و مابقی اموال خود را از پیش فروخته است. همه این‌ها نشان می دهد که از قبل برنامه ریزی شده است. این عناصر نقشه را جوری اجرا کردند که حتی این نظریه شکل گرفت که آمدن مهسا امینی از کردستان هم برنامه ریزی شده بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy