Monday, Dec 26, 2022

صفحه نخست » ازکدامین غار و گورِ تاریخ سر برآوردید؟ مسعود نقره کار

nogrekar.jpgاین سرزمین نفرین شده چگونه سرزمینی ست ؟ به تاریخ و تمدن و فرهنگ اش نازیده ایم و آن را به رُخ این و آن کشیده ایم، مدعی شده ایم نخستین اعلامیه جهانی حقوق بشر بیش از 2500 سال پیش در این سرزمین نوشته شده است و.... اما عقل و خرد درمانده اند که این چگونه سرزمین و فرهنگی ست، و حقوق بشرش چگونه حقوق بشری ست؟ و اصلن سخنگویان و راویان "حقوق بشر" در این سرزمین کیانند؟ محمد جواد لاریجانی یا محمد جعفر پوینده ؟

اولی، یعنی لاریجانی مدافع و مرجع نوعی ازحقوق بشر( حقوق بشر اسلامی) ست که از اعدام و سنگسار و فرزند کشی و شکنجه و قطع دست و پا و چشم در آوردن در ملاء عام حمایت کرده است، دومی، یعنی محمد جعفر پوینده ، نویسنده، مترجم و مدافع و سخنگوی حقوق بشری متفاوت با حقوق بشرِ آن جانور که نامش لاریجانی ست. محمد جعفر پوینده سرانجام توسط همراهان و همفکران پاسدار حقوق بشر اسلامی، یعنی همان جانوری که نام برده شد، به قتل رسید، به دلیل همان تفاوت ها، و به این خاطر که انسانی آزاد اندیش، آزادیخواه و عدالت طلب و مخالف اعدام و سنگسار و شکنجه بود.

براستی قضیه چیست؟

این همه جانی و آدمکش ، این همه خامنه ای ها و لاریجانی ها و لباس شخصی های خُرد و ریزِ اطراف شان هموطنان ما هستند؟ اینان بر بستراین فرهنگِ نازیدنی چه می کنند و چگونه هرزه وار روئیده اند، و در طول این تاریخ درازناک از کدام غار و گورِ تاریخ سر درآورده اند؟ گیر و گرفت این سرزمین نفرین شده کجاست؟ آیا این ها نشانه های بیماری فرهنگی میهنمان نیست؟ البته که هست. این جامعه و فرهنگ اش از اسکیزوفرنی ِفرهنگی رنج می برند، از گسیختگی فکری و رفتاری، و بر پهنۀ همین گُسل ها، هرزه لاریجانی ها و گَله های وحشیِ لباس شخصی های جانی روئیده اند.

با این همه رنج و شکنجی که این بیماری و دیگر ناهنجاری های سیاسی و اجتماعی و مذهبی به مردم میهنمان تحمیل کرده، در راه درمان این بلیه ها نمی باید نومید شد. نسل شور و شعور، نسل جنبش زن، زندگی، آزادی این هرزه های تاریخی و فرهنگی ریشه کن خواهد کرد و بیماری های غارزدگی و گورزادگی درمان خواهد کرد و بذرهای به خاک افتاده را، زیر آسمان رنگین کمانیِ این سرزمین زیبا اما نفرین شده خواهد رویاند.

چنین باد، و بیش باد!

******

از فیس بوک مسعود نقره کار:

https://www.facebook.com/massoud.noghrehkar.1



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy