Monday, Jan 2, 2023

صفحه نخست » نتانیاهو، سفر به امارات، و لرزش بنیان های اتمی جمهوری اسلامی؛ ف. م. سخن

5002a761988995c9be981f043163af102ce03285.jpegتوضیح لازم: نوشته ی حاضر، نظر شخصی من است و سیاست یا موضع «خبرنامه گویا» را منعکس نمی کند. ف.م.سخن


تابستان سال ۲۰۲۰ روابط دیپلماتیک میان اسراییل و امارات متحده عربی برقرار شد و قرار بود که بنیامین نتانیاهو سفری به امارات داشته باشد که این سفر به دلیل بیماری سارا نتانیاهو همسر او انجام نشد.

نتانیاهو، به چهار کشور عربی که اسراییل با آن ها رابطه دیپلماتیک نداشت سفر کرده بود که تنها نام عمان از میان این چهار کشور مشخص شد.

رییس جمهور اسراییل نیز که مقامی تشریفاتی ست تا کنون دو بار به امارات سفر کرده است.

اکنون قرار است سفر نخست وزیر اسراییل به دعوت محمد بن زاید آل نهیان رییس امارات انجام شود.

بن زاید در تماس تلفنی با نتانیاهو تشکیل دولت جدید او را به او تبریک گفت و قرار است نتانیاهو با مقامات امارات در مورد جمهوری اسلامی مذاکره کند.

علاوه بر بر آورده کردن نیازهای پدافندی امارات برای مقابله با تهدیدات جمهوری اسلامی، استراتژی مقابله با خطر جمهوری اسلامی در امارات و منطقه نیز مورد گفت و گوی طرفین قرار خواهد گرفت.


این سفر و این ملاقات، «احتمالا» مقدمات استفاده از خاک سرزمینی امارات توسط اسراییل برای مستقرکردن و عبور جنگنده ها را فراهم خواهد کرد ضمن آن که علاوه بر امریکایی ها، اسراییل نیز به شکل غیر رسمی امکان رصد و زیر نظر داشتن تحرکات جمهوری اسلامی را خواهد یافت.

بدین ترتیب اسراییل از شمال و جنوب، همسایه ی جمهوری اسلامی خواهد شد و میزان امنیت کشورهای عربی منطقه نیز از طریق این همسایگی افزایش خواهد یافت.

اگر دولت بایدن به این نتیجه برسد که جمهوری اسلامی قابل مذاکره نیست و بازی های سیاسی و برجامی او برای ایجاد وقت به منظور دستیابی به بمب اتمی ست، آنگاه می توان امیدوار بود که امریکا و اسراییل با مشارکت همسایگان جنوبی ایران به بر چیدن بساط تهدیدهای نظامی و اتمی جمهوری اسلامی اقدام کنند که این امر دستکم برای مردم معترض ایران این فایده را خواهد داشت که نیروی نظامی جمهوری نکبت تمرکز کامل برای سرکوب مردم نخواهد داشت و ناچار به تقسیم قوا برای مقابله ی داخلی و خارجی خواهد شد.

به فرصت یکی دو ساله ای که اسراییل برای دستیابی جمهوری اسلامی به بمب اتمی در نظر گرفته احتمالا پیش از انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال ۲۰۲۴ که پیروزی جمهوری خواهان در آن محتمل است زودتر خاتمه داده خواهد شد، و دستیابی به توافق میان اسراییل و امارات می تواند نخستین گام در جهت تکمیل شدن پازل مقابله ی جهان آزاد با جمهوری اسلامی باشد.

امیدواریم نتایج دیدار نتانیاهو از امارات به نفع جنبش مردم ایران تمام شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy