Tuesday, Jan 10, 2023

صفحه نخست » آخوندها دست به حمله می زنند، نشریه شارلی ابدو

شارلی ابدو - آخوندها راضی نیستند. کاریکاتورهایی که از مقام معظم رهبری طی هفته گذشته در این صفحات منتشر شد، به نظر نمی رسد آنها را چندان خندانده باشد. خود انتقادی طنز آمیز هرگز نقطه قوت مستبدان نبوده آن هم از نوع مذهبی اش.

cart2.jpg اما واکنش آنها به چند اعتراض دیپلماتیک محدود نشد، زیرا سایت تجاری شارلی ابدو مورد حملاتی واقع شد تا آنجا که مجبور شدیم موقتاً بسته شود. تحقیقاتی برای روشن شدن دقیق آنچه اتفاق افتاده در حال انجام است، اما به نظر می رسد که این حملات به احتمال قوی توسط ایران انجام شده باشد. شارلی ابدو باید به هر طریقی ساکت بشود حالا یا با گلوله یا از طریق هکرها. حتی اگر این حملات فقط مربوط به یک سایت باشد، یعنی یک سری اعداد، فرمول‌های ریاضی و الگوریتم‌ها، باز هم احساس نسبتاً عجیبی را ایجاد می کند که در تیر رس این همه تعصب باشی. تقریباً انگار همان حس و حال سخت 7 ژانویه 2015 را داشتیم که انتقال احساسش آنقدر دشوار بود.

همان احساسی که انگار هدف قرار گرفته ایم و به هر شکلی می خواهند ساکت مان کنند. یک حمله ی سایبری باعث مرگ کسی نمی شود، اما طنینش را یادآور می شود. یعنی رژیم آخوندها آنقدر احساس خطر کرده که حمله کردن به سایت یک روزنامه ی فرانسوی را برای وجود خودش حیاتی می داند. از یک سو (برای ما) افتخاری است و از سوی دیگر بویژه نشان مدرکی است دال بر اینکه قدرتشان احساس شکنندگی می کند.

زیرا آنچه ایران در سال 1979 آفرید یک توهم بود، توهم جامعه ای که تماماً توسط دین اداره می شود. ارعاب و سرکوب توانست این باور را بوجود بیاورد که این آرمانشهر مذهبی موفق بوده است. اما در عمل، در پشت حجاب ها و اعدام های علنی، مطالبات و انگیزه های حیاتی ای می جوشید که دیگر نمی شد آن ها را برای همیشه خفه کرد. آخوندها از میل و علاقه و اشتیاق چه می فهمند؟ احتمالا چیز زیادی از اینها درک نمی کنند. وسواس فکری و تنها لذت آنها در کنترل کردن دیگران است و برای این کار باید بترسانند، بازدارند و سرکوب کنند. آنها قادر نیستند به همنوعان خود در جهت شکوفایی کمکی بکنند، زیرا خودشان نیز چنین نیستند. وقتی که بدست خودتان، خودتان را در چنین بن‌بستی قرار داده‌اید، تنها راه نجات این است که دیگران را مجبور کنید تاوان سرخوردگی های شما را بپردازند. آخوندها امیال جوانان ایرانی را سرکوب می‌کنند زیرا هرگز نسبت به امیال خود متعهد نبوده اند.

آنچه در ایران می گذرد فقط یک انقلاب دموکراتیک نیست، شورش امیال و لذت است. محکومین به اعدام که در تهران به دار آویخته شده اند، زنان یا مردان سن و سال دار نیستند که زندگی پرشوری را پشت سر گذاشته باشند. آنها جوانانی هستند، در سپیده دمان حیاتشان، سرشار از امید و آرزو. شور حزن آلود آخوندها طاقت به چالش کشیدن با شور شادمانه ی جوانان ایرانی را ندارد.

شارلی ابدو کاریکاتورهای بیشتری از علی خامنه‌ای منتشر کرد

رادیو فردا - یک هفته پس از انتشار کاریکاتورهایی از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در نشریه «شارلی ابدو» که واکنش تند مقام‌های تهران را به همراه داشت، این هفته‌نامه طنز فرانسوی در شماره تازه خود کاریکاتورهای جدیدی از رهبر جمهوری اسلامی منتشر کرده است.

cover.jpgیک هفته طول کشید تا خروجی را پیدا کنیم

***

کاریکاتور صفحه اول شماره جدید شارلی ابدو که روز چهارشنبه ۲۱ دی منتشر می‌شود، شبیه کاریکاتور صفحه اول شماره قبلی است و رفتار آخوندها با زنان را تمسخر می‌کند.

همچنین در صفحات داخلی نشریه نیز، کاریکاتورهایی از علی خامنه‌ای با اشاره به اعدام‌های اخیر معترضان در ایران منتشر شده است.

ریس، سردبیر شارلی ابدو در سرمقاله شماره جدید این نشریه با اشاره به خشم مقام‌های جمهوری اسلامی نسبت به شماره قبلی، نوشت: «آخوندها راضی نیستند».

شارلی ابدو هفته گذشته کاریکاتورهایی از رهبر جمهوری اسلامی با موضوع نقش او در سرکوب اعتراضات سراسری در ایران منتشر کرد.

سردبیر شارلی ابدو افزود آن کاریکاتورها که از میان کاریکاتورهای ارسالی به این نشریه پس از یک فراخوان در حمایت از اعتراضات سراسری ایران انتخاب شده بود، «به نظر نمی‌رسد آنان [مقام‌های جمهوری اسلامی] را چندان خندانده باشد».

او نوشت: «خود انتقادی طنزآمیز هرگز نقطه قوت مستبدان نبوده آن هم از نوع مذهبی‌اش».

ریس همچنین اعلام کرد که وبسایت فروش شارلی ابدو هدف یک حمله سایبری قرار گرفت که «به احتمال زیاد از سوی جمهوری اسلامی» بوده است؛ هرچند که تحقیقات در این زمینه در حال انجام است.

سردبیر شارلی ابدو نوشت: «رژیم آخوندی چنان احساس خطر می‌کند که هک کردن وبسایت یک روزنامه فرانسوی را برای موجودیت خود حیاتی می‌داند».

گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که از سوی برخی کشورها «تروریستی» شناخته شده است نیز روز سه‌شنبه انتشار کاریکاتورهای علی خامنه‌ای در شارلی ابدو را محکوم کرد.

همچنین حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، این نشریه را تهدید کرد و گفت: «فرانسوی‌ها و مدیران این موسسه را به سرنوشت سلمان رشدی ارجاع می‌دهم».

او مدعی شد که این نشریه «برای برهم زدن آرامش روانی مسلمانان به مقدسات‌شان توهین» می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy