Sunday, Jan 15, 2023

صفحه نخست » گزارش اختصاصی از معرفی اعضای تیم ترور نیروی قدس سپاه پاسداران

exc.jpgبنابر اسناد اختصاصی رسیده به دست ایران اینترنشنال،نیروی قدس سپاه از طریق واحد ۴۰۰‌، تیمی کامل با همکاری گروهی وابسته به القاعده را برای ترور یک شهروند اسراییلی به گرجستان فرستاد.

براساس اطلاعات گروه هکری‌ بک‌دور (3ackd0or) مسوول این عملیات، ساکن تهرانپارس است.

گزارش مجتبا پورمحسن

***

ایران اینترنشنال به اطلاعاتی دست یافته که هویت عاملان ترور یک شهروند اسراییلی در گرجستان را فاش می‌کند.

حسین رهبان، محمدرضا عربلو، محسن رفیعی میاندشتی، فرهاد فشایی و علی فیضی‌پور اعضای اصلی تیم ترور واحد ۴۰۰ نیروی قدس سپاه پاسداران هستند که در ترور نافرجام ایتسیک موشه، تاجر و رییس اتاق بازرگانی مشترک اسراییل و گرجستان مشارکت داشتند.

۲۴ آبان ماه، پلیس گرجستان از خنثی شدن نقشه ترور شهروند اسراییلی در خاک این کشور خنثی خبر داد. موشه، پیشتر، یکی از اعضای ارشد نمایندگی آژانس یهود در روسیه بود و خانه اسراییل را هم تاسیس کرد که به دنبال بهبود تصویر اسراییل در اروپای شرقی است.

نیروی قدس سپاه این عملیات را در چند کشور طراحی کرد و مدیریت کرد اما مسئولیت جمع آوری اطلاعات به یک تیم پاکستانی وابسته به القاعده سپرده شد که با همین هدف به تفلیس سفر کردند.

عملیات زمانی لو رفت که نیروهای امنیتی گرجستان متوجه رفتار مشکوک یکی از اعضای تیم پاکستانی شدند. گرجستان می‌گوید دو شهروند ایرانی-گرجستانی هم که مسئول تامین اسلحه برای ترور بودند دستگیر شده‌اند. آن‌ها با یک قاچاقچی اسلحه در ترکیه همکاری می‌کردند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

محسن رفیعی میاندشتی یکی از دستگیرشدگان است که براساس اطلاعاتی که گروه هکری بک‌دور در اختیار ما قرار داده، ۳۷ ساله و ساکن کوچه هنر در میاندشت شهر اصفهان است.

همکار او فرهاد فشایی است که همراه با یک شهروند گرجستانی بازداشت شده و تحت بازجویی است.

اما فرماندهی این عملیات در گرجستان را حسین رهبان برعهده داشت. او ۴۵ ساله، متولد بندرگز و ساکن بلوار جلیل سیدعلی در محله تهرانپارس تهران است.

حسین رهبان در سال‌های گذشته کمتر از ایران خارج شده و تنها چند بار به عراق سفر کرده. اما رییس این عملیات علی فیضی‌پور، ۴۰ ساله و ساکن خیابان محتشم در محله بهداری ارومیه است.

محمدرضا عربلو هم دیگر این عضو این گروه بود که مستقیما بر کار فشایی، میاندشتی، امیرخان و شهروند گرجستانی نظارت داشت.

عربلو، ۵۹ ساله و اهل هیدج در زنجان است که در کوچه رازی این شهر کوچک سکونت دارد.

حسین رهبان به عنوان فرمانده عملیات ترور بازرگان اسراییلی در گرجستان، دستور عملیات را از سردار حامد عبدالهی، مسوول واحد ۴۰۰ نیروی قدس سپاه گرفت‌. او یکی از چهره‌های تحت تعقیب بین‌المللی است. پس از افشای طرح ترور عادل الجبیر، سفیر وقت عربستان سعودی در آمریکا در سال ۹۰ به دست نیروی قدس آمریکا عبداللهی را تحریم کرد.

حامد عبداللهی، قبلا فرمانده سپاه زاهدان بود و در دوره‌ای معاون قاسم سلیمانی، در فرماندهی لشکر ۴۱ ثارلله کرمان بود. او در یک دوره رییس اداره اطلاعات نیروی قدس بود و پس از آن فرماندهی عملیات واحد ۴۰۰ نیروی قدس سپاه را برعهده گرفت. همراه با یک چهره مرموز اطلاعاتی دیگر به نام مجید علوی، مدیرکل کشورهای عربی معاونت خارجی وزارت اطلاعات در دوره فلاحیان که مدتی هم برای عملیات های برون‌مرزی در خارج از کشور بود و آخرین بار از سودان اخراج شد.

سال ۸۸، پس از برکناری محسنی اژه‌ای، محمود احمدی‌نژاد، مجید علوی را قائم مقام وزارت اطلاعات کرد.

اعضای واحد ۴۰۰ نیروی قدس سپاه پاسداران، از همرزمان سابق قاسم سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بودند که بعدا تحت عنوان بچه‌های حاج قاسم دور هم جمع می‌شدند.

اولین عملیات برون‌مرزی واحد ۴۰۰ نیروی قدس که اطلاعاتش در دسترس است، در کراچی پاکستان اتفاق افتاد. وقتی یازده سال پیش حسن القحطانی، دیپلمات سعودی در این شهر با شلیک گلوله کشته شد. چندی بعد مقام‌های اطلاعاتی منطقه، براساس پیام‌های ردوبدل شده بین سفارت جمهوری اسلامی در اسلام آباد و فرد مظنون متوجه شدند که او از طریق سپاه محمد رسول‌‌الله به واحد ۴۰۰ نیروی قدس مرتبط است.

۹ سال پیش، دو شهروند ایرانی با ۱۵ کیلوگرم مواد منفجره در کنیا دستگیر شدند. آن‌ها که می‌خواستند به اهداف اسراییل، بریتانیا، آمریکا و عربستان سعودی در کانادا حمله کنند. دادگاه احمد ابوالفتحی محمد و منصور موسوی را به حبس ابد محکوم کرد.

عملیات در قبرس، ترکیه و چند کشور اروپایی دیگر، نشان می‌دهد که آن‌ها خاک اروپا را هم برای عملیات‌های تروریستی انتخاب کرده‌اند... با این حال کشورهای اروپایی در این سال‌ها فعالیت‌های تروریستی سپاه را با دیده اغماض نگریسته‌اند.

حالا به نظر می‌رسد با توجه به خیزش انقلابی مردم علیه جمهوری اسلامی و خواست عمومی برای مقابله با خطر جمهوری اسلامی، کشورهای اروپایی این‌بار درباره برخورد با سپاه پاسداران جدی‌تر از گذشته هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy