Monday, Jan 16, 2023

صفحه نخست » کشف مواد شیمیایی سمی در خانه دو ایرانی ساکن آلمان

germany.jpgایندیپندنت فارسی - پس از بازداشت دو برادر ایرانی در آلمان به ظن تدارک برای حمله شیمیایی، گزارش‌ها حاکی از آن است که پلیس در دومین بازرسی از خانه این افراد موفق شده است مواد سمی را پیدا کند.

به گزارش وب‌سایت آلمانی تاگس شاو، آپارتمان این مرد ۳۲ ساله ایرانی و برادر ۲۵ ساله‌اش روز جمعه برای دومین بار بازرسی شد. آن‌ها شب هشتم ژانویه (۱۸ دی) با حمله ماموران امنیتی در خانه‌ خود بازداشت شدند اما اعلام شد که مواد شیمیایی مدنظر پیدا نشده است.

در جست‌وجوی جدید که در روشنایی روز و بدون هیچ‌گونه احتیاط ایمنی خاصی انجام شد،‌ بازرسان موفق شدند موادی را که برای تولید سموم شیمیایی موردنیازند، پیدا کنند. بازرسان این دو مظنون را متهم می‌کنند که قصد داشتند با استفاده ریسین و سیانید بسیار سمی (سیانور) حمله‌ای با انگیزه اسلام‌گرایانه انجام دهند.

نیروهای پلیس در اولین جست‌وجو موادی برای تولید سم یا بمب و طرح‌های مشخصی برای حمله کشف نکرده بودند. با این حال، سخنگوی دفتر دادستانی دوسلدورف در تازه‌ترین اعلامیه خود بیان کرد که در جست‌وجوهای بعدی شواهد بیشتری پیدا شده است.

با توجه به اینکه تحقیقات همچنان ادامه دارد، دفتر دادستانی از اظهارنظر در مورد جزئيات کشفیات پلیس خودداری کرد.

بنا به اطلاعات منتشرشده، پلیس جنایی فدرال آمریکا از اولین نشانه‌های حمله قریب‌الوقوع با ریسین و سیانید مطلع شده و آلمان را در جریان قرار داده است. پس از گذشت چند روز، هویت مظنونان ایرانی در روز ششم ژانویه و بر اساس اطلاعات تکمیلی از ایالات متحده، کشف شد و آ‌ن‌ها تحت تعقیب پلیس آلمان قرار گرفتند.

احتمال داده می‌شود که این دو برادر ابتدا حمله‌ای را برای شب سال نو برنامه‌ریزی کرده بودند اما موفق نشدند آن را اجرا کنند. تحقیقات تکمیلی نشان می‌دهد که آن‌ها با گروهی مرتبط با دولت اسلامی (داعش) تماس گرفته بودند؛ این گروه دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه تولید سم یا گاز سمی، ساخت بمب و جلیقه‌های انفجاری و همچنین اجرای حملات به‌ویژه با مواد سمی منتشر می‌کند. برای پخش اطلاعات، از یک کانال تلگرامی استفاده می‌شود و معمولا دستورالعمل‌ها در قالب پی‌دی‌اف یا ویدیو در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

این یکی از چندین رسانه داعش است که از طریق آن، مطالب تبلیغاتی منتشر می‌شود و جهادگران در سراسر جهان می‌توانند در مورد نحوه اجرای حملات تروریستی دستورالعمل‌هایی دریافت کنند.

بر اساس تحقیقات فعلی به نظر نمی‌رسد که این برادران مدت زمانی طولانی با اعضای داعش ارتباط داشته یا اقدامی فراتر از تماس انجام داده باشند.

نیروهای اطلاعاتی آمریکا برادر ۲۵ ساله را شناسایی نکرده بودند. او زمانی که نیروی ویژه پلیس آلمان به آپارتمان برادر بزرگ‌تر یورش برد، تصادفا شناسایی شد. برخی تحقیقات حاکی از این بود که این جوان ۲۵ ساله تحت معالجه روانی است و فقط برای ملاقات برادرش آنجا حضور داشته است، با این حال نیروهای امنیتی دریافتند که احتمال دارد برادر کوچک‌تر عامل اصلی حمله مدنظر باشد. او در سال ۲۰۱۹ به هفت سال حبس محکوم شد. اتهام او در آن زمان، اقدام به قتل از طریق پرتاب شاخه درخت به شیشه جلو یک خودرو از روی پل بزرگراه اعلام شد.

به گفته مقام‌های امنیتی آلمان هدف اعلام‌شده داعش اجرای حملات مجدد در اروپا است، اما فرض بر این است که این سازمان در حال حاضر در موقعیتی نیست که بتواند توطئه‌های تروریستی در مقیاس بزرگ را در اروپا آغاز کند. با این حال، داعش و دستگاه‌های تبلیغاتی آن از طریق اینترنت همچنان در دسترس جهادگران سراسر جهان‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy