Wednesday, Jan 25, 2023

صفحه نخست » گزارش کانال ۱۲ از حمله شبیه‌سازی‌شده به مراکز هسته‌ای ایران

arialattacks.jpgایندیپندنت فارسی - کانال ۱۲ تلویزیون اسرائيل در گزارشی اعلام کرد جنگنده‌های نیروی هوایی اسرائيل و آمریکا، قرار است در جریان رزمایش مشترک «جونیپر اوک» (درخت بلوط همیشه سبز)، مراکز و تاسیسات شبیه‌سازی شده برنامه اتمی حکومت ایران را هدف قرار دهند. این رزمایش مشترک نظامی، با حضور ده‌ها جنگنده، بر فراز خاک اسرائیل و مناطق بزرگی از شرق دریای مدیترانه برگزار می‌شود.

روز دوشنبه ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه اعلام کرد که در این رزمایش بیش از ۱۴۰ جنگنده و بمب‌افکن، از جمله بمب‌افکن‌های سنگین بی‌-۵۲ و جنگنده‌های اف-۳۵ حضور دارند.

به‌‌گزارش کانال ۱۲ تلویزیون اسرائيل، قرار است جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های حاضر در این رزمایش، ۱۰۰ تن مواد منفجره را در صحرای نقب، در جنوب اسرائیل، پرتاب کنند و تاسیسات شبیه‌سازی شده حکومت ایران را بمباران کنند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

روزنامه تایمز اسرائیل بامداد چهارشنبه ۲۵ ژانویه (پنجم بهمن‌ماه) در گزارشی به‌نقل از یک مقام آمریکایی، بدون ذکر نام نوشت: رزمایش مشترک اسرائیل و آمریکا، به‌طور مشخص علیه هیچ کشور مشخصی نیست. به گفته این مقام آمریکایی قرار هم نیست هیچ مدل شبیه‌سازی‌شده‌ای از مراکز حکومت ایران هدف قرار گیرد. با این حال، این مقام آمریکایی نیز تایید کرد که هدف از برگزاری این رزمایش مشترک، ارسال پیام هشدار به چین و جمهوری اسلامی ایران است.

ارتش اسرائیل، جز یک بیانیه خیلی کوتاه، اطلاعات مشخصی درباره چگونگی یا اهداف این رزمایش مشترک با نیروی هوایی آمریکا در میان نگذاشته‌اند. این بیانیه بعد از بیانیه روز دوشنبه سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا منتشر شد.

روز دوشنبه، ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای آمریکایی در همراهی با ارتش اسرائیل، یک رزمایش بزرگ را در اسرائيل و مناطق شرق دریای مدیترانه آغاز کرده‌اند.

بر اساس دا‌ده‌های سنتکام در رزمایش مشترک «جونیپر اوک»، بیش از ۱۴۰ جنگنده، از جمله بمب‌افکن‌های بی-۵۲ و جنگنده‌های اف-۳۵، اف-۱۵، اف-۱۶، و هواپیماهای سوخت‌رسان و سامانه‌های موشکی و توپخانه‌ای حضور دارند.

در رزمایش مشترک «جونیپر اوک» که تا آخر این هفته هم ادامه دارد، ۱۲ کشتی جنگی و شناور نیروی دریایی اسرائیل و آمریکا نیز حضور خواهند داشت.

در آذرماه گذشته نیز نیروی هوایی ارتش اسرائيل با همکاری نیروهای نظامی آمریکا، یک رزمایش مشترک دیگر بر فراز دریای مدیترانه و خاک اسرائیل انجام داد.

هدف از برگزاری این رزمایش مشترک نیز تمرین عملیات شبیه‌سازی شده حمله به مراکز اتمی حکومت ایران عنوان شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، ماه گذشته در جریان مراسم تحلیف خود در پارلمان این کشور به صراحت اعلام کرد اولویت اصلی دولت او نابودی کامل برنامه هسته‌ای-تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy