Wednesday, Jan 25, 2023

صفحه نخست » کلودیا تنی: می‌خواهیم ایران دوباره باعظمت شود

01_masih.jpgصدای امریکا - کلودیا تنی، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، در مصاحبه‌ای اختصاصی با مسیح علی‌نژاد، مجری برنامه تبلت بخش فارسی صدای آمریکا، توضیحات جامعی را درباره طرح قانونی لغو ویزای مقامات جمهوری اسلامی و خانواده‌های‌شان ارائه کرده است.

کلودیا تنی با همراهی جاش گاتمر، عضو دموکرات مجلس، طرحی ارائه کرده‌اند که مورد حمایت نزدیک به ۴۰ نفر از اعضای مجلس قرار گرفته و بر اساس آن قرار است از اعتراضات سراسری مردم ایران، که تاکنون بیش از ۵۰۰ کشته و هزاران مجروح و زندانی بر جای گذاشته، حمایت شود.

در بیانیه مطبوعاتی دفتر خانم تنی آمده است که این طرح خواستار لغو ویزا برای مقامات جمهوری اسلامی و خانواده‌های آنان شده است.

مسیح علی‌نژاد با اشاره به مذاکرات هسته‌ای که هنوز رسماً متوقف نشده است، از خانم تنی پرسید، اگر طرح ارائه شده به مجلس نمایندگان تصویب شود باید منتظر چه تغییراتی بود؟

کلودیا تنی در پاسخ گفت: «ما می‌خواهیم این اقدام به آنها فشار بیاورد. این یک گام درست است برای این که فراحزبی است. ما هم در کنگره و هم در سنا، و از هر دو جناح جمهوری‌خواه و دموکرات، رهبران کلیدی داریم. ما می‌خواهیم با این رژیم که دست و پا می‌زند کاملاٍ برخورد کنیم.»

این قانون‌گذار در مورد احتمال احیای برجام گفت که می‌خواهند دولت آمریکا برای محکوم کردن رژیم ایران فوریت قائل شود و از مذاکرات احیای برجام و دادن امتیازات بزرگ کنار بکشد.

او گفت، کاری که جمهوری اسلامی با مردم کرده «واقعاً مورد تراژیکی هست» و در اینترنت و در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام، و فیسبوک «می‌بینید که مردم ایران ... همان چیزی را که مردم دیگر دارند - از جمله امکانات رفاه آزادی - می‌خواهند.»

خانم تنی با اشاره به قدمت ایران در تاریخ بشر افزود: «ما دلمان می‌خواهد که مردم [ایران] بتوانند به فرهنگ و سازندگی خودشان برگردند و آن را دوباره احیا کنند و واقعا از سال ۱۳۵۷ این چیزی نیست که اتفاق افتاده است. »مسیح علی‌نژاد در بخش دیگری از گفت‌وگو از کلودیا تنی پرسید آیا بالاخره منابع مالی و دارایی‌های مسئولان جمهوری اسلامی در آمریکا توقیف می‌شود یا نه؟ چون مقامات جمهوری اسلامی بلد هستند که دارایی‌های خودشان را از دید آمریکایی‌ها پنهان کنند. کلویدیا تنی در پاسخ گفت: «بله، چیزی که من را نگران می‌کند این است که این‌ها [مقامات جمهوری اسلامی] همه این کارها را کردند و ما به اندازه کافی با آنها برخورد قاطع نکردیم.» او با اشاره به تهدید جمهوری اسلامی علیه وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: «مایک پمپئو تهدید به مرگ می‌شود، به این دلیل که کمپین فشار حداکثری بر رژیم اسلامی اعمال کرد. ما واقعاً داشتیم علیه‌شان تحریم اعمال می‌کردیم. سلیمانی را کشتیم، منابع کلیدی آنها را محدود کردیم، و باید همین کار را ادامه می‌دادیم. »خانم تنی بار دیگر به فرهنگ و تمدن گذشته ایران اشاره کرد و گفت: «این منطقه (ایران) که زمانی پیشرو بود باید دوباره باعظمت بشود. با درایت و خردمندی و صلح و بهروزی که زمانی داشت، می‌تواند یک پیشگام در منطقه باشد، نه این که سردمدار تروریست در منطقه باشد که ویرانی و بی‌ثباتی ایجاد می‌کند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy