Wednesday, Jan 25, 2023

صفحه نخست » افزایش ۱۵۰ برابری قیمت گاز؛ قبض‌های میلیونی برای مشترکان

01_Winter.jpgصدای امریکا - مردم هنوز بحران تامین گاز را پشت سر نگذاشته‌اند که با بحران قبض گاز مواجه شدند، به گفته نمایندگان مجلس بهای گاز خانگی تا ۱۵۰ برابر افزایش پیدا کرده است.

در همین رابطه داودی، نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد شرکت گاز می‌گوید در شهرهای غربی که درجه هوا به منفی ۳۰درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد، در کمال ناباوری شرکت ملی گاز، بهای گاز خانگی را از ۴۱ تومان به ۶هزار تومان افزایش داده است.

سید مرتضی حسینی، نماینده میانه در مجلس نیز گفت: «قبض‌هایی که برای مشترکین گاز صادر شده، به یک باره از دویست-سیصد هزار تومان به دو تا شش میلیون تومان رسیده است.»

نماینده سراب نیز با انتقاد از افزایش قیمت گاز گفت: «مردم کم‌درآمد در سراب توان پرداخت قبض گاز را ندارند.»

به گزارش ایسنا، یوسف داودی گفت: « علی‌رغم تورم شدید و گرانی کالاها و مواد غذایی، اکنون که کشور با سرمای بی سابقه مواجه است شرکت ملی گاز ایران بهای گاز مصرفی را افزایش داده که بسیاری از مردم کم درآمد توان پرداخت قبض گاز را ندارند»

قبض های نجومی گاز در همدان نیز صدای مردم را درآورده است . بر اساس گزارش‌های مردمی از این شهر یک شهروند گفته است: «امروز برای ما قبض گاز اومد به مبلغ ۴/۶۵۰/۰۰۰ تومان برای مصرف ۱۵۰۰ مترمکعب، در صورتی که سری پیش مصرفمون ۱۷۰۰ مترمکعب بود و هزینش ۲۰۰هزار تومان شده بود. رفتم شرکت گاز میگن گاز گران شده... آخه دیگه انقدر؟ بیست سی برابر بیشتر؟»

گفتنی است نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد با این که ایران دومین کشور دارنده بیشترین منابع گازی جهان است، بعید است اختلالات عرضه گاز در ایران در آینده‌ای نزدیک به پایان برسد.

#زمستان_سخت


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy