Sunday, Jan 29, 2023

صفحه نخست » تحریم‌ علی نصیریان و وسط بازی رضا کیانیان

vasatbazi.jpgعلی نصیریان به جمع تحریم‌کنندگان جشنواره فیلم فجر پیوست؛ رضا کیانیان: به جشنواره نمی‌روم اما تحریم نمی‌کنم

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر ایران، در یادداشتی کوتاه، اعلام کرد: از حضور در جشنواره فیلم فجر انصراف می‌دهد. در روزهای اخیر، شماری از اهالی سینمای ایران انصراف خود را از حضور در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱ اعلام کرده و این جشنواره را تحریم کردند. رضا کیانیان، دیگر بازیگر سینمای ایران هم در گفتگو با نشریه جشنواره فیلم فجر گفته است: به جشنواره نمی‌رود اما جشنواره فیلم فجر را تحریم نمی‌کند.

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینمای و تئاتر ایران، در یادداشتی خطاب به دبیر جشنواره فیلم فجر عنوان کرد که از حضور در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱ معذور است.

علی نصیریان، در این یادداشت کوتاه، خطاب به دبیر جشنواره فیلم فجر نوشت: «نظر به مشکلات جسمی، سنی و عوارض روحی که اخیرا بر من عارض شده است، از حضور در جشنواره فیلم معذورم».

این هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر ایران، بدون اشاره به دلایل عوارض روحی که، بر اساس این یادداشت، «به تازگی» بر وی عارض شده است، در ادامه از دبیر جشنواره فیلم فجر خواسته است تا «نام» او را از «حضور در هرگونه مراسمی در این جشنواره حذف» کنند.

رضا کیانیان: به جشنواره فیلم فجر نمی‌روم

رضا کیانیان، دیگر بازیگر سینما و تلویزیون ایران، در گفتگو با نشریه جشنواره فیلم فجر، گفته است که جشنواره را تحریم نمی‌کند اما از زمان دولت احمدی‌نژاد به این جشنواره نرفته است.

رضا کیانیان، در این گفتگو، یادآور شد: همانند دوران ۸۸ تلویزیون را نیز تحریم نکرده است و در صورت دعوت برای حضور در «برنامه زنده«، در «تلویزیون» حضور خواهد یافت.

رضا کیانیان، درباره عدم حضور در جشنواره فیلم فجر، تصریح کرد: جشنواره را تحریم نمی‌کنم و معتقدم باید بگذارم کسانی که به جشنواره اعتقاد دارند، آن را برگزار کنند.

vazirehkasif.jpgوزیر ارشاد: دشمن در تحریم جشنواره فیلم فجر شکست خورد

***

همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱، شماری از اهالی سینما ضمن اعلام انصراف از حضور در این جشنواره، خواستار حذف نام خود از این رویداد شده و این جشنواره حکومتی را تحریم کردند.

هانیه توسلی، نخستین بازیگر سینمای ایران بود که از حضور در جشنواره فیلم ۱۴۰۱ انصراف داد.

هانیه توسلی، با انتشار عکس‌نوشته‌ای در اینستاگرام شخصی خود، ضمن اعلام انصراف برای شرکت در جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱، نوشت: «در اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱ در نقشی کوتاه، حدود پنج سکانس، در فیلم "چرا گریه نمی‌کنی"، بازی کردم. در چند ماه گذشته، بر خلاف نام فیلم خیلی گریه کرده‌ام و توان روحی و روانی شرکت و حضور در جشنواره را ندارم».

این بازیگر سرشناس سینمای ایران، «حضور فیلم چرا گریه نمی‌کنی»، «در هر رویدادی»، در حال حاضر و آینده را خارج از «انتخاب و تصمیم» شخصی خود، برشمرد.

دیگر بازیگران فیلم «چرا گریه نمی‌کنی»،‌از جمله فرشته حسینی، مانی حقیقی،‌ نهال دشتی، امیرحسین فتحی، باران کوثری و علی مصفا، نیز در بیانیه‌ای مشترک از انصراف خود در جشنواره فجر ۱۴۰۱ خبر داده‌اند. هانیه توسلی این بیانیه مشترک را نیز امضا کرده بود.

پیش از این، کیومرث پوراحمد، کارگردان سرشناس سینمای ایران، نیز در یادداشتی، از تحریم جشنواره فیلم فجر و انصراف در شرکت در این رویداد هنری وابسته به جمهوری اسلامی، خبر داده بود.

فیلم «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد و به تهیه کنندگی علی قائم مقامی یکی از ۲۴ اثر راه یافته به بخش سودای سیمرغ در جشنواره فجر است.

اما کیومرث پوراحمد، ساعاتی پس از اعلام فهرست اسامی فیلم‌های راه یافته به جشنواره فجر ۱۴۰۱، در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: «در اين چند سال جشنواره برای من هيچ ارزش و اهمیتی نداشته، به خصوص در این سال خونبار و دردناک».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy