Tuesday, Feb 14, 2023

صفحه نخست » بایکوت رژیم ایران + فندک زیر دلارهای جرج سوروس و شرکاء

soros.jpg- وبسایت «فرارو» با طرح این پرسش که «چرا کرسی کنفرانس امنیتی مونیخ ایران به اپوزیسیون رسید؟» می‌نویسد این اقدام مشکوک سه پیام علیه جمهوری اسلامی دارد: ۱)مشروعیت زدایی عینی از نظام سیاسی قانونی ایران، ۲) وارد کردن کارزار فشار حداکثری علیه ایران به مرحله‌ای جدید و ۳)تصویرسازی از نظام سیاسی ایران به عنوان یک «دگرِ» ناموجه هویتی.

- کوروش احمدی دیپلمات پیشین جمهوری اسلامی به مجله اصولگرای «مثلث» می‌گوید اینکه در کنفرانس مونیخ از چهره‌های اپوزیسیون ایرانی دعوت کرده‌اند، «قدری غیرمنتظره بود.» او توضیح داد: «تا پیش از این فرض بر این بود که ممکن است با آرام شدن شرایط و فروکش کردن اعتراضات خیابانی در ایران موضع اروپا و آلمان تا حدی تعدیل شود. ولی ظاهرا آرام شدن فضا در ایران تاثیری بر دولت آلمان نداشته است».

***

کیهان لندن - در آستانه برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ قدرت‌های جهانی به ویژه دولت‌های انگلیس، فرانسه و آلمان عزم‌شان را برای مقابله با اقدامات و تحرکات نظامی جمهوری اسلامی جزم کرده‌اند.

وزارت دفاع بریتانیا ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن) در بیانیه‌ای اعلام کرد یک ناو نیروی دریایی سلطنتی انگلیس یک شناور را در آب‌های خاورمیانه توقیف کرده که از مبداء ایران برای حوثی‌ها سلاح به یمن قاچاق می‌کرده است.

انگلیس قصد دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به اتهام قاچاق تسلیحات و نقض قطعنامه‌های ۲۲۳۱ و ۲۱۴۰ شورای امنیت سازمان ملل پاسخگو کند. این محموله شامل موشک‌های زمین به هوا، موتورهای موشک‌های کروز و کوادکوپترهای تجاری است که در برخی مواقع از آنها برای هدف قرار دادن تأسیسات نفتی امارات و عربستان سعودی استفاده شده است.

پیش از این روزنامه «گاردین» گزارش داد که رژیم ایران از طریق دریای کاسپین (مازندران/ خزر) و شرکت‌های هواپیمایی تجاری دولتی به روسیه سلاح قاچاق کرده است. تسلیحاتی که در جنگ علیه اوکراین مورد استفاده قرار گرفت.

طبق این بیانیه، در میان تسلیحات توقیف‌شده یک پهپاد ویژه گشت‌زنی وجود دارد که پس از رمزگشایی حافظه داخلی آن مشخص شد در پایگاه نیروی هوافضای سپاه پاسداران در غرب تهران ٢٢ پرواز آزمایشی انجام داده است.

اخیراً کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه در گفتگو با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا خواستار واکنش قاطعانه از سوی جامعه جهانی درباره برنامه موشک‌های بالستیک جمهوری اسلامی شده است.

در بیانیه وزارت دفاع بریتانیا نیز تأکید شده است از زمان حمله روسیه به اوکراین، ایران صدها پهپاد انتحاری «شاهد» را به روسیه رسانده است.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

با وجود پشتیبانی جمهوری اسلامی از گروه‌های شبه‌نظامی در منطقه از نظر غربی‌ها و همچنین اسرائیل همچنان افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم تا نزدیکی سطح لازم برای ساخت بمب اتم اصلی‌ترین تهدید جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

در چنین شرایطی عدم پذیرش نماینده جمهوری اسلامی در کنفرانس امنیتی مونیخ که ۲۸ تا ۳۰ بهمن برگزار خواهد شد پس تأخیری نسبتاً طولانی با واکنش مقامات تهران روبرو شد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی می‌گوید دعوت نکردن از جمهوری اسلامی به کنفرانس مونیخ، «تداوم اشتباه» و «اقدامی گزینشی با انگیزه‌های سیاسی»‌ است. وی مسئولان این کنفرانس را به جانبداری و داشتن سوء نیت متهم کرده است.

اینهمه در حالیست که تحلیلگران و مقامات خود نظام نیز می‌دانند عدم حضور نماینده جمهوری اسلامی در کنفرانس مونیخ و دعوت از اپوزیسیون برای شرکت در این کنفرانس چه پیامی دارد و تا چه اندازه برای رژیم گران تمام می‌شود.

وبسایت «فرارو» از رسانه‌های داخلی، با طرح این پرسش که «چرا کرسی کنفرانس امنیتی مونیخ ایران به اپوزیسیون رسید؟» می‌نویسد این اقدام مشکوک سه پیام علیه جمهوری اسلامی دارد: ۱)مشروعیت‌زدایی عینی از نظام سیاسی قانونی ایران، ۲) وارد کردن کارزار فشار حداکثری علیه ایران به مرحله‌ای جدید و ۳)تصویرسازی از نظام سیاسی ایران به عنوان یک «دگرِ» ناموجه هویتی.

اینکه بایکوت جمهوری اسلامی از سوی کنفرانس امنیتی مونیخ با هدف «مشروعیت‌زدایی» از رژیم ایران صورت گرفته فقط یک تعبیر است اما پیام مهم‌تر چنین اقدامی این است که جمهوری اسلامی مشروعیت یا حقانیت برای حضور در بزرگترین گردهمایی امنیتی دنیا را ندارد زیرا خودش اساسا منشاء ناامنی و بزرگترین حامی تروریسم در خاورمیانه است. این موضوع که چرا تا کنون در این کنفرانس حضور پیدا می‌کرده، می‌بایست مورد پرسش قرار بگیرد!

کوروش احمدی دیپلمات پیشین جمهوری اسلامی به مجله اصولگرای «مثلث» می‌گوید اینکه در کنفرانس مونیخ از چهره‌های اپوزیسیون ایرانی دعوت کرده‌اند، «قدری غیرمنتظره بود» و احتمالاً پس از این دولت آلمان تا حدی از ایران فاصله بگیرد و مشکل می‌توان تصور کرد که در آینده نزدیک روال کار بین دو دولت به وضعیت عادی برگردد.

او توضیح داد: «تا پیش از این فرض بر این بود که ممکن است با آرام شدن شرایط و فروکش کردن اعتراضات خیابانی در ایران موضع اروپا و آلمان تا حدی تعدیل شود. ولی ظاهرا آرام شدن فضا در ایران تاثیری بر دولت آلمان نداشته است.»

اعلام شده است که شاهزاده رضا پهلوی چهره شاخص آزادیخواه و مخالف جمهوری اسلامی و مسیح علینژاد خبرنگار و فعال حقوق زنان در کنفرانس امنیتی مونیخ حضور خواهند داشت.

بایکوت جمهوری اسلامی از سوی این کنفرانس درواقع فندک زیر دلارهای جرج سوروس و شرکاء است. پایگاه خبری «واشنگتن فری‌بیکن» اول فوریه (۱۱ بهمن) گزارش داد ائتلافی از گروه‌های فعال تحت حمایت جرج سوروس، چارلز کُخ و صندوق «برادران راکفلر» و همچنین نایاک در حال راه‌اندازی یک کمپین لابی مخفی برای «احیای برجام» با پوشش «حقوق‌ بشر ایران» هستند.

از آنجا که مذاکرات اتمی به بن‌بست رسیده و جمهوری اسلامی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شدت دچار اختلاف هستند و با توجه به وضعیت بحرانی جمهوری اسلامی به علت دو موضوع عمده یعنی سرکوب خشن و مرگبار اعتراضات مردم ایران و همدستی با روسیه در جنگ اوکراین، بعید نیست در اجلاس ماه مارس (اسفند) در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی صادر شود و پرونده اتمی آن به شورای امنیت ارجاع گردد. در چنین شرایطی قدرت‌های بین‌المللی حتا اگر اقدام نظامی علیه رژیم در شورای امنیت سازمان ملل توسط روسیه یا چین وتو شود دست‌شان باز خواهد بود که با تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی دست به اقدام نظامی بزنند. هرچند تحلیلگران معتقدند حمایت غربی‌ها از خیزش مردم ایران برای «تغییر رژیم» عاقلانه‌تر و کم‌هزینه‌تر از اقدام نظامی است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy