Tuesday, Feb 21, 2023

صفحه نخست » آمریکا: برجام دیگرجزء گزینه‌ها نیست

parjam.jpgایران وایر - در ادامه سفر وزیر خارجه ایالات متحده به ترکیه، آنتونی بلینکن امروز دوم اسفند به یونان سفر کرده است و پس از دیدار با وزیر خارجه یونان، در کنفرانس خبری درباره برنامه هسته‌ای ایران صحبت و تاکید کرد که «برجام دیگرجزء گزینه‌ها نیست.»

آقای بلینکن با تاکید بر تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل، گفت: «ما همراه با اسرائیل به این موضع متعهدیم که ایران نباید به سلاح هسته‌ای برسد این خبر تازه ای نیست. رئیس‌جمهور بایدن کاملا روشن کرده که تمام گزینه‌ها روی میز هستند. ما برای تعمیق همکاری با اسرائیل و کشورهای دیگر فعالیت می‌کنیم تا با چالش چندوجهی که ایران ایجاد کرده مقابله کنیم. ما این را هم روشن کرده‌ایم که توافق هسته‌ای موسوم به برجام در بین گزینه‌ها نیست.»

آقای بلینکن دیروز در سفر به آنکارا با اشاره به گزار‌ش‌هایی درباره کشف آثار اورانیوم با غلظت ۸۴ درصد در ایران، آن را «موضوعی بسیار جدی» عنوان کرده بود.

وزیر خارجه ایالات متحده در این رابطه افزود: «آمریکا با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و سه کشور اروپایی در این رابطه در تماس است.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

پس از گزارش اخیر بازرسی آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی، بدون رد کردن درستی این گزارش، هدف آن را «سیاه‌نمایی و تحریف حقایق» خواند و گفت: «وجود ذرات اورانیوم بالاتر از ۶۰ درصد در فرآیند غنی‌سازی «به معنی غنی‌سازیِ بالای ۶۰ درصد نیست.»

تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران در شرایطی بالا گرفته است که در هفته‌های اخیر حملات پهپادی به تاسیسات وزارت دفاع جمهوری اسلامی در اصفهان با واکنش مقامات ایران و متهم کردن اسرائیل همراه بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy