Friday, Feb 24, 2023

صفحه نخست » انفجار مشکوک و شلیک های ضدهوایی در کرج

karaj.jpgحوالی نیمه‌شب پنج‌شنبه صدای انفجار و سپس شلیک ممتد ضدهوایی در کرج شنیده شده است

بر اساس یک ویدئو منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، شهروندان کرج در بامداد جمعه شاهد شلیک‌های ممتد و انفجارهایی در منطقه عظیمیه این شهر بودند. به گفته برخی شاهدان، گلوله‌های ممتد شلیک شده تا حد زیادی به پدافند ضدهوایی شبیه بوده است.

به گزارش یورونیوز با توجه به سابقه حمله پهپادی ماه گذشته به اصفهان در ابتدا گمانه‌زنی‌ها به حمله‌ای دیگر اشاره داشت. هشتم بهمن، در حادثه‌ای مشابه، چند انفجار در خیابان امام خمینی اصفهان رخ داد که بعد مشخص شد حمله پهپادی به مرکز مهمات متعلق به وزارت دفاع ایران بوده است. پس از انتشار اخبار و گزارش‌های غیر رسمی وزارت دفاع جمهوری اسلامی در بیانیه‌ای این مسئله را تایید و گفت: «حوالی ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه شنبه شب (هشتم بهمن ماه) حمله‌ای ناموفق با استفاده از ۳ ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع صورت گرفت و خوشبختانه با پیش بینی‌ها و تمهیدات پدافندی صورت گرفته یکی از آنها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر آنها در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر می‌شوند.» بعد از این حادثه، ایران در نامه‌ای به سازمان ملل ادعا کرد که اسرائیل مسئول حمله پهپادی به تاسیسات نظامی وزارت دفاع در اصفهان است.

کانال تلگرامی تسنیم هم اعلام کرد که رزمایش شبانه بسیج علت صدای انفجار در کرج بوده است. این خبرگزاری به نقل از منبع آگاه نوشت: «هم اکنون دوره آموزشی نیروهای بسیجی در اردوگاه آموزشی شهید مطهری بسیج در حوالی کرج درحال انجام است و صداهای انفجار هم متعلق به انفجار فوگاز در این رزمایش است که به صورت روتین انجام می‌شود.

***

ایندیپندنت فارسی نوشت: شمال شرق کرج مملو از سایت‌های زیرزمینی نظامی و مجموعه تونل‌های نظامی است. برخی تیراندازی را از ناحیه سایت رادار کرج می‌دانند، در این منطقه چند سایت مخابراتی، راداری و مرکز فرماندهی پدافند ایران قرار دارد. پادگان‌ها و پژوهشگاه‌های مرتبط با سپاه پاسداران و چند سایت پژوهشی مربوط به سازمان انرژی اتمی کرج نیز در این منطقه وجود دارد.

جمهوری اسلامی پیش از این و در موارد مشابه، انفجارها و فعالیت پدافندهای ضد هوایی را رزمایش عنوان کرده است و پس از مدتی انفجار یا حمله یا تلاش برای حمله را تایید کرده است.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy