Friday, Feb 24, 2023

صفحه نخست » "محاصره مسجد مکی" و هشدار دفتر نقشبندی درباره "فتوای تاریخی"

naghshbandi.jpgدویچه وله - خبرها از "محاصره مسجد مکی" زاهدان و "ضرب و شتم" شهروندان بلوچ در نزدیکی مسجد حکایت دارد، دفتر مولانا عبدالغفار نقشبندی هشدار داده، در صورتی که این وضع ادامه یابد، "فتوای تاریخی" صادر می‌شود.

رسانه‌های پوشش‌دهنده اخبار بلوچستان ایران از محاصره مسجد مکی زاهدان، "ضرب و شتم" شهروندان بلوچ در نزدیکی مسجد و ممانعت انتظامات مسجد از ورود نیروهای سپاهی خبر داده‌اند.

"حال وش" با انتشار ویدئویی از "ضرب و شتم یک شهروند بلوچ" در نزدیکی مسجد مکی توسط نیروهای نظامی و امنیتی خبر داده و می‌گوید، انتظامات این مسجد از ورود نیروهای سپاه به داخل مصلا، محل برگزاری نماز جمعه خودداری کرده‌اند.

این گروه رسانه‌ای می‌گوید: «نیروهای سپاه قصد ورود به داخل مصلا را داشتند که با ممانعت انتظامات روبرو و به عقب رانده شدند».

دفتر مولوی عبدالغفار نقشبندی، امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان راسک هشدار داده، در صورت ادامه محاصره مسجد مکی و سرکوب شهروندان بلوچ، حاکمیت باید "منتظر فتوای تاریخی" که "به‌زودی در کانال مولانا نقشبندی منتشر خواهد شد" باشد.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

در پیامی که این دفتر در روز جمعه ۵ اسفند (۲۴ فوریه) صادر کرده، شهروندان بلوچ به اعتراضات گسترده بعد از نمازجمعه‌های سراسر استان فراخوانده شده‌اند.

در خبری دیگر آمده که به رغم فشارها و "جو شدید امنیتی" بسیاری با حضور در مصلای مسجد مکی در حال آماده شدن برای برپایی یک جمعه اعتراضی دیگر هستند.

طبق آخرین خبرها، شهروندان اهل سنت زاهدان از "قطع کامل اینترنت محدوده مصلا و مسجد مکی" خبر داده‌اند.

تیم‌های "مقابله با بدحجابی" در تفرج‌گاه‌های مازندران تشکیل می‌شود

معاون استاندار مازندران با اشاره به در پیش بودن نوروز و هجوم مسافران به این استان گفت، تشکیل تیم‌های "مقابله با پدیده بدحجابی" برای بازرسی از تفرج‌گاه‌ها و مراکز اقامتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

روح‌الله سلگی در جلسه کارگروه عفاف و حجاب مازندران از "بی‌رمقی و بی‌برنامگی برخی از دستگاه‌ها" در حوزه حجاب انتقاد کرد و گفت: «دشمن در صدد است با فشار رسانه‌ای ما را در حوزه حجاب و عفاف منفعل کند».

مجموعه مطالب: خیزش مردمی ۱۴۰۱

او این سخنان را در حالی به زبان آورده که با گذشت حدود پنج ماه از خیزش ۱۴۰۱ هنوز نیز جنبش "زن، زندگی، آزادی" ادامه دارد و زنان بسیاری در ایران خواستار محترم شمردن حقوقشان در انتخاب نوع پوشش شده‌اند.

به گواه سازمان‌های حقوق بشری، تا کنون این جنبش بیش از ۵۰۰ کشته بر جا گذاشته و هزاران نفر بازداشت شده‌اند.

وزیر ارتباطات: گردشگران خارجی بابت فیلترینگ دچار مشکل شده‌اند

وزیر ارتباطات ایران با اشاره به ایجاد مشکل برای گردشگران به دلیل فیلترینگ دو پلتفرم واتس‌اپ و اینستاگرام گفت، قرار است برای آن‌ها سیم‌کارت‌های خاصی طراحی شود.

به گفته عیسی زارع‌پور، هدف از طراحی این سیم‌کارت‌ها این است که "این افراد بتوانند در مدت حضور خود در ایران راحت‌تر و بهتر از فضای مجازی استفاده کنند".

"شنیده شدن صدای انفجار و شلیک ضدهوایی" در عظیمیه کرج

در حالی که تصاویر منتشره در شبکه‌های اجتماعی از شلیک ممتد ضدهوایی در منطقه عظیمیه کرج پس از دو انفجار در شامگاه پنج‌شنبه ۴ اسفند (۲۳ فوریه) حاکی است، خبرگزاری‌های ایران "رزمایش شبانه" را علت شنیده شدن صدای انفجار اعلام کرده‌اند.

یک منبع آگاه به ایرنا گفته است، شامگاه پنجشنبه رزمایشی به منظور آمادگی هر چه بیشتر نیروهای آفندی و پدافندی نظامی، در پادگانی در نزدیکی کرج انجام شد و شنیده شدن صدای انفجار نیز حاصل این تمرین نظامی بوده است.

به گفته او در این مانور "به مدت چند دقیقه اهدافی در شب مورد حمله پدافندی قرار گرفت".

خبرگزاری تسنیم به نقل از یک منبع آگاه نوشت، صدای انفجارها متعلق به تمرین‌های رزمایش شبانه نیروهای بسیجی در اردوگاه آموزشی "شهید مطهری" بسیج در حوالی کرج بوده که "به صورت روتین انجام می‌شود".

به گفته این خبرگزاری، نیروهای تحت آموزش در بخشی از این رزمایش "به سمت اهداف فرضی و از پیش تعیین‌شده شلیک کردند".

وبسایت "تایمز آو اسرائيل" با پوشش این خبر یادآوری کرده که در سال گذشته نیز یک حمله پهپادی به تأسیسات تولید سانتریفیوژ غنی‌سازی اورانیوم در کرج انجام شده بود که برخی آن را به اسرائيل نسبت داده بودند.

رسانه‌های ایران اعلام کردند که این حمله خثنی شد اما رسانه‌های اسرائيلی گفتند که این تأسیسات در حمله آسیب دیده و تصاویر ماهوا‌ره‌ای هم آن را اثبات می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy