Friday, Feb 24, 2023

صفحه نخست » گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی رسماً مشخص شدند/ پنج بعلاوه دو گزینه ایرانی برای جانشینی کی‌روش

01_melli.jpgروزنامه خبرورزشی - فدراسیون فوتبال از ۵ مربی برای هدایت تیم ملی برنامه خواست.

فدراسیون فوتبال این روزها در تدارک انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان است و در همین راستا روی گزینه‌هایی به جمع بندی رسیده و در حال مذاکرات با آنهاست.

مهدی محمد نبی در نامه‌ای رسمی به ۵ مربی خواهان ارائه برنامه از سوی آنها برای هدایت تیم ملی شده است.

امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام، فرهاد مجیدی، مهدی تارتار و حسین فرکی گزینه‌هایی هستند که باید تا هفتم اسفند برنامه‌های خود را به فدراسیون ارائه کنند.

***بیشتر بخوانید***

ورزش سه - نامه‌ ارائه‌ برنامه به امیر قلعه‌نویی (سرمربی گل‌گهر)، فرهاد مجیدی (سرمربی الاتحاد کلبا) و مهدی تارتار (سرمربی ذوب‌آهن) وصول شده و دو مربی دیگر هم طبق شنیده‌ها جواد نکونام(سرمربی مستعفی فولاد) و حسین فرکی (مربی سابق تیم ملی) هستند. البته دو گزینه دیگر نیز به این جمع اضافه شده است. ساکت الهامی (سرمربی هوادار) و حمید مطهری (سرمربی نساجی) دو مربی دیگری هستند که باید برنامه‌های خود را به فدراسیون فوتبال تحویل دهند.

اگرچه اسامی این مربیان سنخیت آن‌چنان ویژه‌ای با یکدیگر ندارد، اما ظاهرا ایستگاه پایانی انتخاب گزینه داخلی برای هدایت تیم ملی را در بر خواهد گرفت. در واقع این ۷ نفر با ارائه برنامه‌ عملیاتی خود به فدراسیون و بررسی آن در جمع اعضای هیئت رئیسه، در نهایت آخرین مرحله از کنکور انتخابی طولانی برای هدایت تیم ملی را پشت سر خواهند گذاشت.

این اسامی نهایی چهره‌های احتمالی هدایت تیم ملی در صورت انتخاب یک گزینه ایرانی خواهند بود. پس از آن گزینه نهایی با گزینه‌های خارجی به رقابت خواهد پرداخت و نفر نهایی احتمالا قبل از فیفادی فروردین ماه انتخاب خواهد شد.

فدراسیون فوتبال هنوز به این سؤال مهم پاسخ نداده که در نهایت مربی تیم ملی را با ملیت خارجی انتخاب می‌کند یا مربی داخلی هدایت مهم‌ترین تیم فوتبال ایران را بر عهده خواهد گرفت.

مربیان یادشده در حال حاضر در حال تهیه برنامه‌ خود برای ارائه به فدراسیون فوتبال هستند تا این فدراسیون یکی از تصمیمات خود در تاریخ حیاتش را به سرانجام برساند. در بین مربیانی که اسامی آنها مطرح شده شرایطی مثل محبوبیت، عملکرد دوران مربی‌گری، مقبولیت و... نیز در انتخاب نهایی کارساز خواهد بود.

در عین حال، با وجود دریافت برنامه از نامزدها، به نظر می‌رسد که نظر مهدی تاج هم‌چنان روی استخدام سرمربی خارجی است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy