Saturday, Mar 4, 2023

صفحه نخست » سفر «مهم» از پیش اعلام نشده رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا

milley.jpgایران اینترنشنال - مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در در سفری از قبل اعلام نشده به اسرائیل با مقامات ارشد نظامی این کشور درباره تهدید ایران و جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای گفت‌وگو کرد.

یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، دیدار با رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا را جلسه‌ای «مهم» خواند و گفت: «درباره تهدید ایران برای اسرائیل، منطقه و جهان گفت‌وگو کردیم و بر اهمیت همکاری بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی تاکید کردم.»

مارک میلی پس از ورود به اسرائیل در یک پایگاه نظامی در تل‌آویو علاوه بر دیدار با یوآف گالانت، با همتای اسرائیلی خود و سایر مقامات ارشد نظامی این کشور نیز دیدار کرد.

سخنگوی ارتش آمریکا اعلام کرد در دیدارهای رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا و مقام‌های اسرائیلی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو در منطقه بررسی خواهند شد.

این دیدارها در آستانه سفر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، به اسرائیل در آینده نزدیک صورت می‌گیرد.

به گزارش بی بی سی وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه‌ای گفته است که دو طرف درباره همکاری «برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» گفتگو کردند.

یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل به ژنرال میلی گفت: «همکاری مستمر برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای لازم است».

سفر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به اسرائیل در زمانی صورت می‌گیرد که اخیرا مقام‌های آمریکایی دیدارهای مشابهی با مقامات دفاعی کشورهای اروپایی داشته‌اند. همچنین قرار است لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا هفته آینده به خاورمیانه سفر کند. او قرار است به اردن، اسرائیل و مصر سفر کند.

مقامات پنتاگون به دنبال هماهنگی با همتایان اسرائیلی و عرب در مورد استراتژی منطقه‌‌ای مشترک در مورد ایران هستند.

سایت اکسیوس گزارش داده که ران درمر وزیر امور استراتژیک اسرائیل و تساحی هانگبی مشاور امنیت ملی این کشور اوایل هفته آینده به واشنگتن سفر خواهند کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy