Sunday, Mar 5, 2023

صفحه نخست » تفاوت ۱۸۰ درجه ای بیانیه مجمع مدرسین و محققین قم با نوشته کیهان

eslahtalabaneh.jpgجریانی افراطی با رعب‌آفرینی در پی جلوگیری از تحصیل دختران است

رادیو فردا - مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای حمله به مدارس و مسموم‌سازی دانش‌آموزان دختر را «حمله‌ای شیمیایی‌بیولوژیک» خواند و هدف آن را «رعب‌آفرینی برای جلوگیری از تحصیل دختران» و «ایجاد جو وحشت و رعب عمومی» خواند.

این مجمع به مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داد که با وجود «مشکلات معیشتی»، «ناکارآمدی دولت» و «بحران مشروعیت نظام»، حمله به مدارس و مسموم‌سازی دانش‌آموزان «جز افزودن بر نارضایتی انباشته جامعه از حکومت» ثمره‌ای ندارد.

بیانیه مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، تشکل روحانیون نزدیک به جریان اصلاح‌طلب، که روز شنبه سیزدهم دی ماه و نزدیک صد روز پس از آغاز مسموم‌سازی دانش‌آموزان دختر منتشر شد.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه برخی شواهد نشان می‌دهد «جریانی افراطی با رعب‌آفرینی و ایجاد هراس در پی جلوگیری از تحصیل دختران» است، تاکید کرد که این ایده‌ «از سوی برخی از محافل که رویکرد خشونت‌آمیز و تندروانه خویش را در پوشش برداشت‌های افراطی از آموزه‌های دینی طرح می‌کنند، پشتیبانی می‌شود.»

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در بیانیه خود به مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی هشدار داد که در «وضعیت پر التهاب و بحرانی کنونی» که «مشکلات معیشتی و تورم کمر مردم را شکسته، اکثریت جامعه را به ستوه آورده و نظام را با بحران مشروعیت روبرو کرده است»، اقداماتی چون حمله به مدارس و مسموم‌سازی دانش‌آموزان «جز افزودن بر نارضایتی انباشته شده جامعه از حکومت» ثمره‌ای ندارد.

کیهان: پروژه غرب است

صدای آمریکا - در حالی که مسموم‌سازیهای سریالی دانش‌آموزان و دانشجویان چهار گوشه ایران را فرا گرفته،‌روزنامه کیهان نوشت: «این مسمومیت‌ها پروژه غرب و پادوهای داخلی برای احیای اغتشاشات» است.

این روزنامه نزدیک به علی خامنه‌ای اضافه کرد: «اکنون‌که غرب و پادوهای داخلی با اسم رمز مسمومیت‌های سریالی فاز جدیدی از جنگ ترکیبی را کلید زده و برای احیای اغتشاشات اخیر در کشور تجمع اعتراضی در خیابان‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌اند، انتظار می‌رود دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور هوشیار باشند.»

از سوی دیگر شهبانو فرح پهلوی مسمومیت‌های زنجیره‌ای در مدارس دخترانه ایران را «فاجعه‌ موحش» و گوشه‌های تازه‌ای از «سرشت ناپاک رژیم ولایت فقیه» دانست و از «روحانیون پاکدل» و نظامیان و سپاهیانی که «دل‌هایشان با ایران است» خواست این ستم را برنتابند.

او تأکید کرد: «رژیم ولایت فقیه، گوشه‌های تازه‌ای از سرشت ناپاک خود را به جهانیان نشان می‌دهد. چهره‌ای که چهل و چهار سال پیش شاهنشاه فقید با بینش کامل آن را وحشت بزرگ توصیف کرد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy