Sunday, Mar 5, 2023

صفحه نخست » دکتر هاشمیان: دسترسی به گازهای ترکیبی برای مردم عادی امکان‌پذیر نیست

dr.jpgرادیو بین المللی فرانسه - در حالیکه بیش از سه ماه از آغاز مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دختر در ایران می‌گذرد، حملات گسترده با گاز سمی اکنون به مدارس شهرهای مختلف ایران رسیده و روز یکشنبه ۱۴ اسفند نیز دانش‌آموزان ده‌ها مدرسه با استشمام گاز مسموم و راهی بیمارستان شده‌اند. این در حالی است که روز گذشته حدود ٧۰ مدرسه در ٣٣ شهر از ١٧ استان ایران مورد حمله با گاز سمی قرار گرفتند. محمدرضا هاشمیان فوق‌تخصص بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان مسیح دانشوری، گفته است گازهایی که برای مسمومیت دانش‌آموزان استفاده می‌شود «ترکیبی» است و «دسترسی به آن‌ها برای افراد عادی امکان‌پذیر نیست».

گزارش ها حاکی از آن است که مسمومیت سریالی دانش‌آموزان دختر در روز یکشنبه ۱۴ اسفند، ادامه یافته وبنا به گفتۀ مقام‌های بهداشتی و آموزش و پرورش و نیز تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، دانش‌آموزان زیادی به دلیل مسمومیت با گازسمی به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

حساب توییتری ۱۵۰۰ تصویر، ضمن انتشار عکس‌ها و ویدئوهایی از حملات شیمیایی به مدارس دخترانۀ ایران، نوشته است که «حجم فاجعۀ امروز از حد انتظار فراتر است و تعداد شهرها و مدارس مورد حمله با گاز سمی ورای تصور است».

***

***

بنا به گزارش این حساب توییتری، حملات شیمیایی به مدارس در روز یکشنبه ۱۴ اسفند، از همیشه گسترده‌تر است و تا این لحظه مدارس دخترانه در شهرهایی چون تهران، کرج، اهواز، آبادان، بوشهر، بندرعباس، یزد، همدان، ارومیه، تبریز، مشهد، نیشابور، شیراز، اصفهان، ابهر، گیلانغرب، فولادشهر، خلخال، شهریار، کاشان، گنبدکاووس، رامهرمز، سربندر، هفتگل و ایلام، شاهد حمله با گاز سمی بوده‌اند.

همچنین خبرگزاری‌های داخلی ایران گزارش داده‌اند که دانشجویان در خوابگاه دخترانۀ دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبائی ارومیه بامداد روز یک‌شنبه، هدف حمله شیمیایی قرار گرفته و حدود ٣۰ نفر از آن‌ها به دلیل مسمومیت راهی بیمارستان شده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy