Tuesday, Mar 14, 2023

صفحه نخست » اولتیماتوم "امنیتی-سیاسی" علیرضا دبیر به ملی‌پوشان کشتی گیر

01_dabir.jpgاظهار نظر سیاسی ممنوع

ایسنا - علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی امروز در اردوی ملی‌پوشان کشتی ایران به آنها گفته است تا از اظهارنظر درباره مسائل سیاسی و مدیریتی پرهیز کنند. اجازه مصاحبه ندارند و اگر انتقادی وجود دارد تنها با خود او درمیان بگذارند.

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی به صراحت کشتی‌گیران را از اظهارنظر سیاسی منع کرده است: «کشتی گیر نباید درباره مسائل سیاسی یا مدیریتی اظهار نظر کند، چون تمرکز خود را از دست می‌دهد و نمی‌تواند با همه توان برای کسب موفقیت تلاش کند. شما وظیفه‌ای به جز تمرین و کشتی گرفتن ندارید.»

در ماه‌های گذشته انتقادات زیادی به سکوت کشتی‌گیران ملی‌پوش و جوان در جریان خیزش انقلابی مردم ایران وجود داشت. حتی علیرضا نجاتی که از معدود ملی‌پوشان کشتی فرنگی و آزاد ایران بود که درحمایت از معترضان، واکنش‌هایی نشان داد،‌ از تیم ملی کشتی فرنگی ایران حذف شد. گفته شد حذف او با دستور علیرضا دبیر بوده است.

حسن یزدانی هم که در هفته نخست اعتراضات و پس از مسابقات بلگراد در یک استوری اینستاگرامی، پیامی را درباره مهسا امینی و حال بد مردم ایران منتشر کرده بود، در برخی تورنمنت‌های بعدی دعوت نشد و حتی نام او در نظرسنجی برترین‌های کشتی سال ۱۴۰۱ که فدراسیون کشتی انجام داد، نبود.

امروز اما خبر می‌رسد که علیرضا دبیر در جلسه‌ای با کشتی‌گیران در محل اردوی تیم های ملی، حتی کشتی‌گیران از انتقاد به مدیران استانی منع کرده است: «ما با وجود همه مشکلات و محدودیت های مالی، بهترین امکانات را برای شما فراهم کرده‌ایم تا با کمترین دغدغه تنها به دنبال تلاش و تمرین و کسب موفقیت در عرصه های بین‌المللی برای کشور باشید. اگر انتقادی نسبت به مدیریت هیات های کشتی استان خود دارید نباید مصاحبه کنید. شما باید این موارد را به من اطلاع بدهید تا من به عنوان رییس فدراسیون، آن را پیگیری کنم تا مشکلتان حل شود.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy