Saturday, Mar 18, 2023

صفحه نخست » رهبرتراشی از مریم رجوی به اسم اپوزیسیون داخل ایران

ریخت و پاش نوروزی مجاهدین برای تبلیغ «جمهوری دموکراتیک

کیهان لندن - روزنامه «نیویورک پست» ۱۷ مارس (۲۶ اسفند) گزارش داد که بولتن و لیبرمن پنجشنبه در یک کنفرانس از خیزش مردم ایران حمایت کردند. کنفرانسی به نام مردم ایران اما به کام سازمان مجاهدین خلق که به اسم حمایت از انقلاب ضدحکومتی به دنبال رهبرتراشی از مریم رجوی و تبلیغ برقراری «جمهوری دموکراتیک» بوده است.

mkonowruz.jpgکنفرانس مجاهدین در تالار سنای آمریکا به مناسبت نوروز به اسم «حمایت از قیام مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک، غیراتمی و مبتنی بر جدایی دین و دولت»

***

طبق گزارش وبسایت مجاهدین خلق، بولتون در سخنانش از تلاش‌های سازمان مجاهدین و مریم رجوی تشکر کرده و گفته آنها بخش اساسی از مبارزه هستند.

بولتون که گویا شعارهای مردم در خیابان‌ها را نشنیده یا به هر علتی ترجیح داده چیزهای دیگری بشنود در بخشی از سخنرانی خود گفته «علتی که ما الان می‌توانیم خوش‌بین باشیم [این است] که در ایران می‌بینیم فعالیت‌های مردم در شش ماه گذشته [بیشتر شده] ما اپوزیسیون داخل را می‌شناختیم آنچه که سازمان مجاهدین مدام از آنها گزارش داده بود و به‌صورت دقیق گزارش کرده بود... دیدیم که چقدر مردم به‌لحاظ اقتصادی ناراضی هستند از آخوندها و بی‌کفایتی‌شان آنها کشوری را فریب دادند.»

بخشی از صحبت‌های بولتون در مورد تهدیدات اتمی جمهوری اسلامی بود که گفت: «برجام یک توهم است و از همان ابتدا هم یک توهم بود که برجام توانایی رژیم ایران را برای تولید سلاح هسته‌ای محدود می‌کند... آنها می‌توانند وعده‌های زیادی بدهند خیلی هم خوب این کار را می‌کنند اما قصد عمل به وعده‌هایشان را ندارند.»

وی افزود: «توافق هسته‌ای از همان ابتدا به طرز غیرقابل تصوری ناقص بود. این توافق به خودی خود به تضمین مسیر آنها به سمت سلاح‌های هسته‌ای کمک کرد.»

لیبرمن نیز با تأیید اظهارات بولتون افزود: «این گسترده‌ترین خیزش علیه حکومت ایران است و بیش از هر زمان دیگری به رهایی مردم ایران از ظلمی که تحت آن زندگی کرده‌اند نزدیک است.»

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

جو لیبرمن در این ارتباط گفت: «زمان آن فرا رسیده است که دولت آمریکا اعلام کند برجام مُرده است و تحریم‌ها را بیشتر کند.»

این کنفرانس پس از آن برگزار شد که شماری از اعضای مجلس نمایندگان و ۴۷ سناتور ایالات متحده قطعنامه‌هایی را امضاء کردند که از خیزش مردم ایران با هدف سرنگونی حکومت حمایت می‌کند. برخی منابع از جمله وبسایت «نیوزمکس» گزارش داده‌اند که در این قطعنامه‌ها از برقراری یک «جمهوری دموکراتیک» در ایران حمایت شده و حاوی بندهای پیشنهادی سازمان مجاهدین خلق است. این درحالیست که نه فقط مقامات رسمی آمریکا بلکه سایر رهبران غرب که مسائل ایران را دنبال می‌کنند اعلام کرده‌اند انتخاب شکل آینده حکومت در ایران با مردم ایران است.

در همین ارتباط رجوی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مفادی در قطعنامه‌ها به ابتکار او تدوین شده است. در کنفرانس مجاهدین شمار دیگری از مقامات سابق آمریکا از جمله ژنرال جیمز جونز مشاور امنیت ملّی باراک اوباما و فرمانده پیشین ناتو از «رهبری مریم رجوی» در راستای یک ایران دموکراتیک قدردانی کرده‌اند! این ژنرال بازنشسته بارها به مناسبت‌های مختلف از کمپ مجاهدین در آلبانی موسوم به «اشرف۳» بازدید کرده است.

در ارتباط با چنین بازدیدها و کنفرانس‌هایی یادآوری می‌شود که الین چاو که دونالد ترامپ او را به به عنوان وزیر پیشنهادی حمل و نقل‌ معرفی کرده بود در سال ۲۰۱۵ برای پنج دقیقه سخنرانی در دفاع از مجاهدین خلق مبلغ پنجاه هزار دلار دریافت کرده بود.

مایکل روبین مقام سابق وزارت دفاع آمریکا در امور خاورمیانه اواسط دی‌ماه ۱۴۰۱ در مقاله‌ای با اشاره به تنفّر مردم ایران از سازمان مجاهدین خلق خطاب به مقامات آمریکایی و اروپایی نوشته بود شرکت آنان در نشست‌های یک سازمان با سابقه تروریستی که یک رهبر مستبد آن را اداره می‌کند به نفع تبلیغات جمهوری اسلامی علیه انقلاب مردم ایران است.

یکی از مسائل مطرح شده در این گزارش، پشت پرده و ابهامات مسائل مالی این سازمان است. روبین معتقد است بین علی خامنه‌ای و مریم رجوی برای مخفی نگه داشتن امپراتوری اقتصادی‌شان هیچ تفاوتی نیست.

وی همچنین نوشته بود: «برخی از سیاستمداران آمریکایی ممکن است خیال‌ کنند که با گرفتن پول نقد از مجاهدین خلق در ازای سخنرانی‌های کوتاه هیچ ضرری نمی‌کنند، اما اشتباه می‌کنند. حمایت از مجاهدین خلق هدیه به جمهوری اسلامی است. آیت‌الله‌ها تبلیغ می‌کنند که غرب از ایرانی‌ها تنفر دارد و دلسوز مردم ایران نیست. نزدیک شدن سیاستمداران آمریکایی به سازمان مجاهدین حتا اگر برای پول باشد به تبلیغات آیت‌الله‌ها کمک می‌کند.»

در این میان، رابرت مالی نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران اواسط بهمن‌ماه گفته بود آمریکا به دنبال تغییر رژیم ایران نیست اما انتقادات به وی آنقدر بالا گرفت که مجبور به عقب‌نشینی از گفته‌ی خود شد و اعلام کرد «او و دولت ایالات متحده نمی‌توانند ادعای صحبت کردن از جانب معترضان را داشته باشند و فقط مردم ایران قادر به انجام چنین کاری هستند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy