Friday, Mar 24, 2023

صفحه نخست » آزمایش زیردریایی هسته‌ای بدون سرنشین کره شمالی با توان ایجاد "سونامی رادیواکتیو"

tsunami.jpgدویچه وله - کره شمالی اعلام کرد نوع جدیدی از زیردریایی بدون سرنشین که قابلیت تجهیز به کلاهک هسته‌ای را دارد آزمایش کرده است. پیونگ یانگ خبر داد با این زیردریایی "حملات هسته‌ای به تاسیسات و بنادر دریایی دشمن را تمرین کرده است".

رسانه‌های کره شمالی روز جمعه ۲۴ مارس (۴ فروردین) از "آزمایش یک زیردریایی بدون سرنشین مجهز به کلاهک هسته‌ای" خبر دادند. گفته شده است که کره شمالی از سال ۲۰۱۲ در حال توسعه آن بوده است.

طبق ادعای کره شمالی این سیستم هدایت‌پذیر از راه دور تحت عنوان Haeil یا "سونامی" در زیر آب منفجر و در نتیجه باعث ایجاد "سونامی رادیواکتیوی" می‌شود. اطلاعات ارائه شده رسانه‌های کره شمالی را نمی‌توان به طور مستقل تأیید کرد.

کره شمالی کشوری منزوی است که به دلیل برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود تحت تحریم‌های بین‌المللی شدیدی قرار دارد.

طبق گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی آزمایش این زیردریایی بدون سرنشین در قالب یک رزمایش کماندویی از سه‌شنبه ۲۱ مارس به مدت سه روز "برای جلب توجه دشمن به بحران هسته‌ای کنونی" انجام شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

منظور کره شمالی از دشمن، کشورهای آمریکا و کره جنوبی هستند.

زیردریایی بدون سرنشین که کره شمالی اکنون مورد آزمایش قرار داده، سلاحی مخفی توصیف شده است. این کشور مدعی است زیردریایی آزمایش‌شده را می‌توان در هر ساحل و بندری مستقر و یا توسط یک کشتی یدک‌کش کرد.

آزمایش زیردریایی بدون سرنشین روز پنجشنبه ۲۳ مارس (۳ فروردین) برای تمرین حمله به بندر دشمن انجام شد و کلاهک آزمایشی در عمق ۸۰ تا ۱۵۰ متری آب‌ها منفجر گردید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy