Saturday, Mar 25, 2023

صفحه نخست » گذشت آن زمانی که سردار نقدی به هر بسیجی یک تفنگ می داد و می گفت بروید هر طور شده مردم را ساکت کنید

keshtgar.jpgنکات اساسی سند شکاف در ارگانهای سرکوب و شواهد اصالت آن!

علی کشتگر - ویژه خبرنامه گویا

بخش نخست: اشاره فشرده به نکات اصلی سند:

- گذشت آن زمانی که سردار نقدی به هر بسیجی یک تفنگ می داد و می گفت بروید هر طور شده مردم را ساکت کنید، حالا تمرد می کنند مردم را نمی زنند.

- بیش از 50 درصد اعضای بدنه سپاه و بسیج دیگر به رژیم اعتقاد ندارند، از آن عبور کرده اند، و حتی منتظر رژیم بعدی اند.

- اسناد نظامی را به چند میلیون تومان می فروشند، در سوریه این اسناد به جاسوسان اسرائیل فروخته می شود و به همین دلیل اسرائیل همواره از نقل و انتقالات و نقشه های ما با خبر است.

- بدنه سپاه وقتی می بیند که آیات عظام و سران حکومت کسب و کارهای پردرآمد دارند اما خود و اعضای خانواده اش بسیار فقیراند با مردم فقیر یعنی با همین مردم معترض همدرد و همراه می شوند. بویژه آن که خانواده های خود آنان نیز از جنس همین مردم هستند.

- دستگاه قضائی جمهوری اسلامی با فسادهای میلیاردی مبارزه نمی کند، همدستی می کند مردم به ادعاهای مبارزه با فساد آقای اژه ای می خندند.

- نیروها سپاه و بسیج هزارهزار استعفا می کنند بسیاری از سربازان وظیفه نیز در جریان سرکوب مردم فرار می کنند.

- کسی باور ندارد که معترضان "دشمن" هستند و یا از "دشمن خارجی" دستور می گیرند برعکس آنان را از جنس خودشان می دانند.

- برخی از فرماندهان و مسوولان مثلا آقای شمخانی مدام به ما سفارش می کند که مردم معترض را بزنید، چگونه بزنیم؟ بدنه سپاه این را نمی پذیرد و می گوید برای چه بزنیم.

- حاج آقا مجتبی خامنه ای دخالت هائی در جابه جائی فرماندهان می کند که موجب نارضایتی شده است.

- مردم خوزستان در فقر مطلق زندگی می کنند و گرسنگی با خونشان عجین شده، اما روحانیون این استان فقط در حال پول درآوردن هستند، بدنه سپاه و بسیج با مردم خوزستان همدردی می کنند. عین همین حرفها را سایر فرماندهان نیز در باره مناطق خود تکرار می کنند.

- طلاب نیز هزار هزار در حال استعفا هستند. و هیچ روحانی جرات ندارد با لباس روحانی به خیابانها پا بگذارد.

- بیش از پنجاه درصد بدنه سپاه اعتقادی به تغییر وضع موجود و بهبود امور ندارند.

- کسانی در سپاه می خواسته اند بیت رهبری را به توپ ببندد که خوشبختانه به موقع دستگیر شدند.

- در بدنه سپاه عمدتا اعتراض را حق مردم می دانند

- یک فرمانده می گوید من حاضرم این سردوشی که رهبری به من دادند را در این جا بگذارم و بروم تا لااقل نزد خانواده و فرزندانم سربلند باشم.

- سرکوب و کشتار دیگر جواب نمی دهد برخی از پاسداران می گویند کشتن زنان برای ما بسیار مشکل تر از کشتن مردان است.

- برخی از پاسداران از انبار خوراکی ها دزدی کرده اند و میان مردم تقسیم کرده اند.

- حضرت آقا رشوه در همه جا معمول است.

- یکی از فرماندهان سپاه قدس که در گذشته همیشه عکس حضرت آقا را در جیب داشت اخیرا برای آزاد کردن همسر خود از زندان اوین از سوریه برگشته.

- در جریان اعتراضات، برخی از عناصر سپاه مسیر حرکت ما را به معترضان خبر می دادند و به ما هم اطلاعات غلط می دادند.

- بیشتر اعتراضات به خاطر فقر و گرسنگی است سفره مردم خالی است.

- از گفته های فرماندهان می توان فهمید که اعضای خانواده بسیاری از پاسداران در اعتراضات شرکت داشته اند و دستگیر شده اند.

- یکی از فرماندهان می گوید من هم بر این باورم که بدنه سپاه و بسیج از جنس همین مردم فقیر و محروم اند و تمایل به سرکوب آنان ندارند بلکه با آنان همدردی می کنند.

- سردار قاآنی، سردار شمخانی، و دو آخوند معروف سعیدی و حجازی به فرماندهان می توپند که چرا شما این حرفها را در حضور رهبر مطرح می کنید. عرضه ندارید نیروهای تحت فرمان خود را هدایت کنید که یک از آنها هم می گوید اگر ما بودجه سپاه قدس را داشتیم شاید می توانستیم.

-خامنه ای می گوید این را نگوئید مساله نباید با پول حل شود مساله باید اعتقاد به نظام باشد البته به وضع معیشتی آنان هم باید توجه کنیم.

فضائلی از اعضای دفتر خامنه ای پس از انتشار سند مربوط به جلسه فرماندهان و خامنه ای صحت اسناد جلسه را منکر شده است. تکذیب سند از جانب کسانی که وظیفه اصلی اشان دروغ گفتن و قلب حقایق است خود یکی از دلایل اصالت آن است و طبیعی است که لو رفتن این سند فوق محرمانه با تکذیب سخنگویان رژیم همراه شود.

بخش دوم: برخی از شواهد اصالت سند

۱) در ۹ دی ۱۴۰۱ یعنی چهار روز قبل از جلسه فرماندهان با خامنه ای، سردار حمید اباذری مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در سخنانی در ساری میگوید مراجع و سرداران هم منتقد این وضعیت‌اند. در شبکه‌های اجتماعی هم گزارش‌های مردمی از اخبار سرپیچی نیروها و نیز ویدئوی فرمانده پلیس در حال روحیه دادن به نیروهایی که به نظر میرسد شک کرده‌اند منتشر شده است.

۲) در ساعت ۲بعدازظهر ۱۳ دی ۱۴۰۱ مراسمی در بزرگداشت قاسم سلیمانی در مصلای تهران برگزار شده که در آن جمع زیادی از فرماندهان و سرداران از سراسر کشور حضور داشتند و خبر آن در رسانه‌ها منتشر شده است.

در این نشست هم گفته می شود که از مدت ها قبل بیش از ۲۰۰ فرمانده درخواست ملاقات با آیت الله خامنه ای را داشته اند واو در سخنان اش اشاره می کند که «مدتی بوده با این فرماندهان جلسه ای نداشته و جلسه ای هم که برگزار شده، (در زمان

کرونا) از طریق اینترنت بوده است». او می گوید لمس مشکلات و حقیقت از زبان افرادی که از نزدیک با مشکلات سر و کاردارند، درک بهتری به دست می دهد.

۳)‎ در این جلسه از نیاز اقتصادی نیروها حرف میزنند و اکثر سرداران خواستار دریافت بودجه بیشتر هستند. در روزهای بعد از ۱۳ دی، شاهد افزایش بودجه نیروها تا سقف ۵۲ درصد و مستثنی شدن و معاف شدن کلیه رده های بسیج از پرداخت مالیات، و انشعاب برق و گاز و آب و عوارض هستیم که در رسانه‌ها هم اعلام شد.

۴) فرمانده نیروی انتظامی هم چهار روز بعد از این دیدار تغییر کرد. شمخانی گفت که تصمیم منطقه‌ای و باز شدن سفارت باعربستان دو ماه پیش از اعلام خبر گرفته شده. این دو‌ماه قبل، یعنی پس از برگزاری این نشست 13 دیماه)

۵) ‎‎لحن خامنه‌ای و گفتمان او پیش و پس از ۱۳ دی تغییر کرد:

او در آخرین جلسه سخنرانی عمومی اش که در پنجم آذرماه ( ۳۸ روز قبل از نشست) برگزار شده به عادت همیشگی می گوید:

‎ «این چهار نفر [اغتشاشگر] یا غافلند یا جاهلند یا بی‌اطّلاعند یا تحلیل بد به آنها داده شده یا تعدادی هم مزدورند؛ دشمن اصلی آنجا است، مبارزه‌ی اصلی آنجا است». اما فردای ۱۳ دی یعنی پس ازاین دیدار، روز چهاردهم دی ماه، ناگهان میگوید:«بنده در سفری استانی، جمعیّت آمدند استقبال؛ شاید اقلّاً یک‌سوّم جمعیّت این جور خانم ها (بدحجاب) هستند، دارند اشک میریزند؛ این را نمیشود گفت ضدّانقلاب است؛ این چطور ضدّانقلابی است که این جور بشوق و با حرارت و با انگیزه می‌آید و مثلاً فرض کنید در فلان مراسم دینی یا فلان مراسم انقلابی شرکت میکند؟ اینها بچّه‌های خودمانند، دخترهای خودمانند. من چند بار تا حالا در خطبه‌ی نماز عید فطر این را تکرار کرده‌ام که در مراسم ماه رمضان، در شبهای اَحیاء ــ عکس‌هایش رابرای من می‌آورند، حالا من که آنجاها را نمیتوانم [بروم] امّا تصویرش را برای من می‌آورند ــ زن ها با ریخت های مختلف، قواره‌های مختلف اشک میریزند؛ من حسرت میخورم به آن جور اشک ریختن! میگویم ای کاش من هم میتوانستم این جور مثل این دختر، مثل این زن جوان اشک بریزم؛ این را چطور میشود متّهم کرد؟ بله، کار درستی نیست، بدحجابی یا ضعف حجاب درست نیست امّا این موجب نمیشود که ما این [افراد] را از حوزه‌ی دین و انقلاب و مانند اینها خارج بکنیم و خارج بدانیم؛ چرا؟

البتّه همه‌ی ماها یک نقص هایی داریم، باید نقص ها را برطرف کنیم؛ هر چه بتوانیم برطرف کنیم، بهتر است». بنابراین تکذیب عضو دفتر خامنه ای صددرصد دروغ است.

۶) اعتراف فرمانده یگان‌های ویژه فراجا:

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا می‌گوید "در برابر اعتراضات مردم نیرو‌ کم دارد و باید برای پوشش ۴۰۰ نقطه، ظرفیت خود را به دو برابر افزایش دهد." به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کرمی می گوید: «در سال ۱۴۰۲ باید ظرفیت خود را به دو برابر وضع موجود افزایش دهیم تا بتوانیم برای مقابله با ناآرامی‌ها ۴۰۰ نقطه را پوشش دهیم.»

این خبر علاوه بر اینکه اعتراف به ناتوانی در برایر خیزش مردم است، با مطالب مطرح شده در نشست سیزدهم دی‌ماهِ سرداران سپاه با خامنه‌ای کاملا هماهنگی دارد. آنها هم تاکید کرده بودند که سرپیچی نیروها از سرکوب مردم باعث شده که سپاه ظرفیت کافی برای مقابله با اعتراضات را از دست بدهد.

به عنوان نمونه در نشست ۱۳ دی‌ماه، از قول سرتیپ دوم حسن حکمتیان راز،

فرمانده تیپ ۴۸ فتح آمده است:

«مشکلات و مساله تیپ‌ها و یگان‌ها و لشکرهای رزمی، عدم توانایی تامین نیرو برای اغتشاشات خیابانی است . نیروهای تیپ چهل و هشت که هر روز آماده برخورد جنگی با ضد انقلاب هستند، حاضر به حضور درخیابان و سرکوب مردم نیستند. مقابله با اغتشاشات را جایی که نمی توانند به عهده بگیرند، درمقابله با مردم عقب می‌ایستند».

بخش سوم: ضرورت پرداختن به سند

درباره اهمیت این سند بسیاری از جمله خود من در مقاله "فرماندهان به خامنه ای : نیروها تمرد می کنند می خواستند بیت را به توپ ببندند" که در روز انتشار منتشر شد نوشته اند و گفته اند.

این سند نشان می دهد قدرت سرکوب رژیم به شدت کاهش پیدا کرده و بدنه نیروهای مسلح به دلایل گوناگون از جمله بی اعتقادی به حکومتگران که در فساد و دزدی و دروغ غرق شده اند نوعی حس همبستگی به مردم که از جنس خودشان هستند پیدا کرده اند، اما این سند هنوز به اندازه کافی مورد تجزیه و تحلیل صاحب نظران و نیروهای اپوزیسیون قرار نگرفته و به اعتقاد من ضرورت مبرم دارد که رسانه ها و فعالان شبکه های اجتماعی و کنشگران سیاسی اپوزیسیون برای آن که همه مردم ایران در جریان این سند بسیار مهم قرار گیرند. همه توان خود را بکار گیرند.

جلسه 13 دیماه سپاه در واقعیت امر بازگو کننده اثرات عمیق و مهلک جنبش های اعتراضی پیاپی ایران، بویژه رنسانس- انقلاب زن زندگی آزادی برهمه ارکان رژیم است. به باور من اگر بخش بزرگی از مردم ایران در جریان این سند قرار گیرند و باور کنند که بخاطر تمرد بدنه نیروهای مسلح و بی اعتقادی و تردید آنان در ادامه کشتار مردم، مهمترین شرط پیروزی بر رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی فراهم آمده است، خیزش های آینده می تواند با روحیه ای هرچه قوی تر و وسعت هرچه بیشتری رژیم را به چالش بکشاند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy