Sunday, Mar 26, 2023

صفحه نخست » قوه قضائیه از احتمال انتقال قریب‌الوقوع اسدالله اسدی به ایران خبر داد

01_be.jpgالعربیه فارسی - عسکر جلالیان، درباره اقدامات وزارت دادگستری جمهوری اسلامی درباره پرونده حمید نوری در سوئد هم گفت «مسئولیت مذاکره درباره این پرونده را داریم» و «در کنار تلاش‌های متولیان سیاسی و قضایی کار خود را انجام می‌دهیم.»

عسکر جلالیان، معاون بین الملل وزارت دادگستری جمهوری اسلامی در اظهاراتی از احتمال انتقال قریب‌الوقوع اسدالله اسدی و همچنین «گفت‌وگو» درباره انتقال حمید نوری به ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «‌میزان»، جلالیان، یکشنبه 6 فروردین، درباره توافقنامه استرداد مجرمین با بلژیک گفت که در حال حاضر «گفت‌وگوهای مورد نیاز برای استرداد در حال انجام است.»

او ابراز امیدواری کرد که براساس این توافقنامه اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی زندانی در بلژیک به ایران بازگردانده شود.

خبرگزاری رسمی بلژیک، پانزدهم اسفند سال گذشته از اعلام آمادگی تهران برای تبادل زندانیان با بروکسل خبر داده بود. اخیرا دادگاه قانون اساسی بلژیک توافق مبادله زندانیان با ایران را تایید کرده است.

پیشتر نیز در ژوئیه سال گذشته، بلژیک و ایران یک توافقنامه مبادله زندانیان منعقد کردند‌‌ که با اعتراض مخالفان ایرانی در تبعید، این توافق را به حالت تعلیق درآورده بود.

اسدی، در سال 2018 پس از اینکه افسران امنیتی بلژیک، فرانسه و آلمان توطئه بمب‌گذاری در تجمع مخالفان رژیم جمهوری اسلامی در پاریس را خنثی کردند، بازداشت و پس از سه سال در ماه مه 2021 در بلژیک به 20 سال زندان محکوم شد.

عسکر جلالیان در ادامه، درباره اقدامات وزارت دادگستری جمهوری اسلامی درباره پرونده حمید نوری در سوئد هم گفت «مسئولیت مذاکره درباره این پرونده را داریم» و «در کنار تلاش‌های متولیان سیاسی و قضایی کار خود را انجام می‌دهیم.»

دادگاه سوئد حمید نوری، دادیار سابق زندان گوهردشت کرج را پس از حدود 90 جلسه محاکمه، به اتهام ارتکاب «جنایات جنگی» و «قتل عمد» مجرم شناخت و او را به حبس ابد محکوم کرده است. در حال حاضر دادگاه تجدیدنظر نوری در جریان است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy