Tuesday, Mar 28, 2023

صفحه نخست » گسترش محدودیت ها به نوع پوشش و ریش زدن مردان هم رسید + ویدئو

malehijabs.jpgصدای آمریکا - همزمان با اوج‌گیری نافرمانی زنان ایران در تن دادن به حجاب اجباری، مقامات جمهوری اسلامی با پافشاری بر حجاب اجباری زنان، خواستار «حفظ حجاب توسط مردان» نیز شدند.

احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان روز دوشنبه به خبرگزاری تسنیم گفت که «حجاب و عفاف مختص بانوان نیست و آقایان هم باید عفیف و باحجاب باشند.»

او افزود: «همان طور که زنان در ایران اسلامی باید حجاب را به عنوان یک نعمت رعایت کنند، مردان هم نباید لباسی را بپوشند که آرم و علامت بیگانه دارد یا تنگ و چسبان است.»



وحید پوراستاد حوزه علمیه قم نیز در ویدیویی در خبرگزاری حوزه‌های علمیه گفت که تراشیدن ریش توسط مردان به هر نحوی که باشد خلاف شرع اسلام است.

او افزود:« حتی پولی هم که آرایشگرها از تراشیدن ریش مردان به دست می آورند حرام است.»

روز یکشنبه نیز حسین جلالی، نماینده مجلس شورای اسلامی از جزئیات طرحی پرده برداشت که به گفته او به رویت علی خامنه‌ای هم رسیده است.

بر اساس این طرح، برای کسانی که حجاب مورد نظر نظام را رعایت نکنند مجازات‌هایی مثل جریمه تا سه میلیارد تومان، ابطال گواهینامه رانندگی و پاسپورت و ممنوعیت استفاده از اینترنت درنظر گرفته می‌شود.

روز دوشنبه اما سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس انتشار این خبر را شایعه خواند.

او گفت که گزارش کمیسیون فرهنگی درباره ترک فعل دستگاه‌ها در اجرای قانون عفاف و حجاب و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و در آن تاکید شده که در صورت احساس ضرورت برای مقررات جدید در حوزه حجاب و عفاف، اولویت با ارائه لایحه با قید فوریت از سوی قوه قضائیه است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با رد اخبار مطرح شده در فضای مجازی به عنوان جزئیات طرح مجلس برای مقابله با بدحجابی تصریح کرد:«طرح پیشنهادی برخی نمایندگان در این زمینه، هنوز وارد روند بررسی نشده و روسای قوا نیز نفیا یا اثباتا درباره آن نظر نداده‌اند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy