Tuesday, Mar 28, 2023

صفحه نخست » پیروزی ایران مقابل تیمی که ۵۰۰ روز بازی نکرده بود

mellli.jpgرادیو فردا - تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی تدارکاتی در مسیر جام ملت‌های آسیا، در ورزشگاه آزادی مقابل کنیا پیروز شد.

حدود ۱۷ هزار تماشاگر شامل زنانی از هر دو کشور ایران و کنیا، نظاره‌گر این مسابقه بودند.

ایران که در اولین دیدار از این اردو با روسیه به تساوی ۱-۱ رسیده بود، این بار کنیا را ۲-۱ مغلوب کرد.

کنیا که در جمع صد تیم رنکینگ فیفا حضور ندارد، طی ۵۰۰ روز گذشته به دلیل تعلیق از سوی فیفا، مسابقه‌ای برگزار نکرده بود.



هدایت کنیا را انگین فیرات از ترکیه برعهده دارد. دستیار علی دایی در تیم ملی ایران که سابقه سرمربیگری در تیم‌های سایپا، سپاهان و گسترش تبریز را هم دارد.

در نیمه اول تساوی بدون گل رقم خورد. بازی آشفته ایران که محدود به نفوذهای شتابزده از کناره‌ها می‌شد، با مقاومت کنیا همراه بود و این تیم حتی در چند نوبت توانست ضد حمله‌های خطرناکی را فراهم کند.

مایکل اولونگا مهاجم الدحیل و کاپیتان کنیا، در پنجاه و یکمین دقیقه با توپ‌ربایی از سرلک و فرار به سمت دروازه، در غیاب مدافعینی که جا مانده بودند، حسینی را که تازه به میدان آمده بود تسلیم کرد.

این نهمین گل اولونگا به دروازه‌بان‌های ایرانی بود. او در لیگ قهرمانان آسیا پنج گل به استقلال سه گل هم به استقلال زده بود.

با گذشت یک ساعت از زمان بازی، توان کنیایی‌ها کاملاً تحلیل رفت و بازیکنان این تیم برای اتلاف وقت روی زمین می‌افتادند.
با این حال همچنان موقعیت‌های ایران توسط مغانلو، طارمی و محبی هدر می‌رفت.

در دقیقه ۷۵ سرانجام قفل دروازه پاتریک ماتاسی شکست. ارسال رضاییان به روی دروازه با ضربه سر محبی وارد دروازه کنیا شد.

رضاییان که با ورودش به زمین، نظم بیشتری به نفوذهای ایران داده بود، در دقیقه ۸۴ می‌خواست پاس بدهد اما ضربه او در حال طی کردن عرض دروازه، توسط ماتاسی تغییر مسیر داد و به درون دروازه غلتید.

پیام نیازمند (حسین حسینی از آغاز نیمه دوم) آرمین سهرابیان، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی (رامین رضاییان) احسان حاج‌صفی (امید نورافکن) محمد کریمی (میلاد سرلک) روزبه چشمی، علیرضا جهانبخش (مهدی ترابی) محمد محبی، شهریار مغانلو (رضا اسدی) و مهدی طارمی بازیکنان ایران در این مسابقه بودند.

این سومین جدال دو نماینده آسیا و آفریقا بود که هر سه بار نیز در ایران برگزار شده و با برتری ایران به پایان رسیده است.

نخستین رویارویی دو تیم، اسفند ۱۳۸۷بود که علی دایی با استراحت به ستاره‌ها، جمعی از یاران تازه وارد به تیم ملی را به میدان فرستاد و ایران ۱-۰ با گل حسین کاظمی به برتری رسید

اول اردیبهشت ۱۳۷۶ هم در حضور ۴۲ هزار نفر به میزبانی تبریز، ایران با سرمرییگری محمد مایلی‌کهن ۳-۰ از سد کنیا گذشت. خداداد عزیزی، مهدی مهدوی کیا و محسن گروسی گلزنان ایران در آن بازی بودند.

حسین پورحمیدی، عارف آقاسی، امین حزباوی، احمد نوراللهی، امیرحسین حسین‌زاده، مهدی حسینی، رضا شکاری و محمدحسین اسلامی بازیکنانی بودند که در این اردو فرصت حضور در زمین را پیدا نکردند.

در اولین اردوی موسوم به روزهای فیفا برای جام ملت‌های آسیا، در سایر دیدارهایی که تیم‌های مدعی آسیا برگزار کردند، ژاپن، کره جنوبی و استرالیا با انتخاب حریفانی جدی‌تر، شکست را پذیرا شدند.

ژاپن ۲-۱ به کلمبیا باخت. کائورو میتوما ستاره این فصل برایتون، تنها گل این تیم را را به ثمر رساند. کره جنوبی نیز با همین نتیجه مغلوب اروگوئه شد. استرالیا نیز در برابر اکوادور، نتیجه را مانند کره و ژاپن ۲ بر یک واگذار کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy