Wednesday, Mar 29, 2023

صفحه نخست » نامه‌ای به ماسک؛ در پی تعلیق صدها حساب توئیتری متعلق به مخالفان جمهوری اسلامی

musk.jpgصدای آمریکا - سازمان ایرانی آمریکایی «اتحادیه ملی برای دموکراسی در ایران (نوفدی)» از ایلان ماسک خواستار آزادی بیان کاربران ایرانی شد.

پس از حذف و تعلیق گسترده صدها حساب کاربری کنشگران مخالف جمهوری اسلامی، در توییتر، این سازمان، در نامه‌ای به ایلان ماسک، مدیر عامل توییتر از او خواست تا از «حق آزادی بیان کاربران ایرانی فعال در توییتر » محافظت کند و به آنها اجازه دهد که بتوانند از این رسانه اجتماعی استفاده کنند.

علیرضا نادر، مدیر‌عامل نوفدی در نامه‌ای خطاب به ایلان ماسک گفت: «به عنوان یک سازمان مردمی ایرانی آمریکایی، از شما می‌خواهیم که ماهیت تاریخی این لحظه را که ایرانیان برای آزادی خود در خیابان‌های شهرهای سراسر ایران می‌جنگند، به رسمیت بشناسید و از تعهد توییتر برای گفتمان آزاد و اجازه دادن به این کاربران برای ادامه استفاده از توییتر به عنوان یکی از معدود راه های باقی مانده برای بیان آزاد، حمایت کنید.»

در این نامه آماده است که بین «۲۰ تا ۲۵ مارس ۲۰۲۳»، صدها حساب توئیتری متعلق به مخالفان جمهوری اسلامی ایران به بهانه نقض سیاست گفتارهای خشونت‌آمیز توییتر تعلیق شده‌اند.

به گفته شماری از کاربران، آنها اخطارهایی دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد توییتر به صورت فعالانه با شعارهای شامل عبارت «مرگ بر...» و نظایر آن برخورد می‌کند.

در بخش دیگری از این نامه با تشریح معضلات استفاده از توییتر در ایران، آمده است: «همان طور که بدون شک می دانید جمهوری اسلامی اجازه دسترسی به توییتر را نمی دهد، بنابراین کاربران داخل ایران باید از طریق وی‌پی‌ان به این پلتفرم متصل شوند و از نام مستعار استفاده کنند تا از زندان، شکنجه و اعدام احتمالی رژیم فعلی در امان بمانند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy